Schilfers in manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Estera

Berichten: 1054
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Schilfers in manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:28

Ben van plan om binnenkort de da te bellen, maar misschien krijg ik hier alvast wat richtlijnen om aan te denken.

Paard heeft op 1 plek in zijn manen behoorlijk wat schilfers. Het jeukt en hij schuurt er maar wat graag aan. Paard staat onder een eczeemdeken omdat hij bij 1 vlieg al helemaal idioot raakt en merk ook dat hij graag schuurt in de zomer. Inmiddels is het bijna december en staat hij sinds een aantal weken zonder deken en dit gaat goed, maar deze plek blijft.

Iemand enig idee waar ik aan kan denken?

Vraag gerust voor meer info.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Schilfers in manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:36

Ik ken een pony met zomereczeem die precies dezelfde schilfers had.. Zou eczeem kunnen?

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg


Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:40

Mijn paard heeft precies hetzelfde en had deze zomer last van lichte zomereczeem :j
Hij heeft nu echter geen jeuk meer maar wel inderdaad van zulke schilfers, in zijn manen maar ook in zijn normale vacht. Ik vermoed zelf dat het komt door nieuwe huid en vacht (want ik had in de zomer ook de plek onder zijn manen geschoren)

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Schilfers in manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:49

Mijn haflinger met zomerexceem heeft nu precies hetzelfde.. ik volg even wat te doen hieraan

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

Estera

Berichten: 1054
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: Schilfers in manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 18:46

Ik was er al bang voor dat het dan toch zomereczeem zou zijn. Duurt wel lang voordat deze schilfers weg gaan dan. Zitten er echt al weken.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Schilfers in manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:49

Bij mijn mafje met zomereczeem zitten ook nog wat schilfers in de manen. Da's oud dood spul, haar huid is daar redelijk recentelijk genezen. Daarbij zag ik haar eerder deze week nog aan haar staart schuren. Het is voor de tijd van het jaar nog best warm, dus ik maak me er niet zo'n zorgen om.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schilfers in manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:56

Mijn eczemer heeft ook deze schilfers, op meerdere plekjes op haar lichaam. Ze staat nu sinds ongeveer een maand zonder deken en ik denk dat de huid nu volledig tot rust komt en aan het herstellen is, ze had van de zomer wel flinke jeuk en schuurde behoorlijk wat af op haar manenkam.
Je kan het een keer wassen met tea tree shampoo of teershampoo, dit is zacht en verkoelend voor de huid en werkt jeukstillend, weet niet zeker of de schilfers dan ook weg gaan :)
Mijn merrie heeft er nu overigens niet echt jeuk aan maar ze vind het wel heerlijk als ik er met een borstel overheen ga. :)

they told me "smell the roses" but i burned the whole bouquet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 66 bezoekers