Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:10

De Limburger / De Gelderlander
Ingezonden door Kamsel


De N271 bij Milsbeek is gisteren lange tijd afgesloten geweest vanwege een zware aanrijding waarbij twee mensen gewond raakten. Eén van de bij het ongeval betrokken voertuigen trok een paardentrailer maar het paard daarin bleef ongedeerd en kwam met de schrik vrij. De aanrijding tussen de drie auto's gebeurde even na 10:30 uur. "Ik kwam vanuit Groesbeek rijden, daar had ik net gelest met het paard. Bij Milsbeek zag ik ineens een auto op me afkomen. Hij miste mij, maar botste vol tegen de zijkant van de paardentrailer. Die is compleet uit elkaar," zegt de eigenaar van het paard, John Deenen, tegen De Gelderlander.

De tegenligger sloeg over de kop en kwam ondersteboven op het wegdek terecht. Door de klap kwam ook de combinatie van Deenen aan het slingeren en botste tegen een andere auto. De bestuurster van deze auto raakte lichtgewond. Na het ongeluk was de weg bezaaid met brokstukken en is lange tijd afgesloten geweest. Technisch onderzoek moet uitwijzen wat er precies gebeurd is.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:23

Dat paard had een engeltje op zijn schouder

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:31

Haast niet te geloven dat het paard hier ongedeerd uit is gekomen.
Laten we hopen dat het dier ook achteraf hier geen gevolgen aan over houd.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:39

In het artikel van de Gelderlander staat dat er een dierenarts bij het paard is geweest en deze pijnstilling heeft toegediend. Dus geheel ongedeerd zou het niet zijn vrees ik..
Desondanks heeft iedereen inderdaad een engeltje op de schouder gehad, als ik die foto's zo zie!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:46

:oo Het is inderdaad een wonder dat zowel paard als bestuurders er met weinig verwondingen vanaf zijn gekomen. Paard zal wel flink stijf zijn en dus spierpijn hebben denk ik. Misschien vandaar de pijnstillers.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:50

Die heeft geluk gehad, zeg!

Hoop dat de veroorzaker flink aangepakt wordt...een sigaret uit het raam gooien is sowieso asociaal :n

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:06

Shirley schreef:
Die heeft geluk gehad, zeg!

Hoop dat de veroorzaker flink aangepakt wordt...een sigaret uit het raam gooien is sowieso asociaal :n

Waar haal je die laatste zin nou vandaan, of ben ik zo scheel :+

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:08

Dat staat in het artikel van de Gelderlander, Celiien.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:16

Dat ziet er allemaal heel heftig uit. Hopelijk heeft het paard inderdaad niets. Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:21

Tss, wat een asociaal gedrag om sigaretten uit de auto te gooien. Gelukkig is iedereen er zonder veel erg vanaf gekomen!

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:22

Jeetje, hoe is dat paard nog heel joh?! :oo

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:31

Verschrikkelijk... heel fijn dat het paard het heeft overleefd. En dat het niet op iets heftigers is uitgelopen. Even offtopic: Ik kwam laatst ook bijna in botsing met een trailer. Het was donker ik reed op een smalle landweg met aanhanger, kwam er uit een onoverzichtelijke bocht 2 auto's met beladen trailers echt veel te hard aanrijden. Gelukkig kon ik mijn combi net veilig aan de kant krijgen. Maar dan kijk je ook wel even 2 keer achterom en vraag je je af waarom iemand zijn paard zo in gevaar durft te brengen door zo roekeloos te rijden op een landweggetje. :?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:35

Zo dat zal een heel duur sigaretje worden damn... Ik hoop dat alle betrokkenen verder snel opknappen en bij kunnen komen dan de schrik...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:41

Volgende keer maar gewoon de asbak gebruiken. Daar zijn die voor ipv het milieu vervuilen.

Maar als dat paard er zonder blessures vanaf komt is het echt een wonder. Van die trailer is echt niets meer over.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:43

Van mij mogen ze roken in de auto sowieso verbieden.
Voor de bestuurder dan ;)

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:47

Fijn dat het goed is afgelopen ,nachtmerrie van iedereen die paarden vervoerd.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:48

The_Cat schreef:
Tss, wat een asociaal gedrag om sigaretten uit de auto te gooien. Gelukkig is iedereen er zonder veel erg vanaf gekomen!

Hij heeft de peuk niet uit de auto gegooid want dat mislukte. Ik gooi ook wel eens peukje van een shagje uit het raam, daar vind je niks van weer. Filters is wat anders. Maar ja vergeleken bij alle verpakkingen van de mac Donalds die overal naar buiten geflikkerd worden is het niks natuurlijk. Maar wat een mazzel heeft dat paard gehad zeg.

Anoniem

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:59

Misschien tijd om roken in de auto te verbieden?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:11

Jee, die foto :oo Wat heeft dat paard een geluk gehad dat hij nog leeft. Ik hoop dat ie snel herstelt.
Roken zou idd verboden moeten worden achter het stuur. Ik dacht eigenlijk dat het al verboden was om met andere dingen bezig te zijn, maar dat geldt vast alleen voor telefoons?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard in trailer overleeft zware aanrijding in Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:15

Alleen voor telefoons.
Anders zouden kleine kinderen ook verboden zijn :P

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:59

bruintje123 schreef:
Alleen voor telefoons.
Anders zouden kleine kinderen ook verboden zijn :P


Hihi inderdaad, jeetje wat kan mijn peuter een herrie maken := maargoed ik denk dat deze vent wel een lesje heeft geleerd. Het had niet veel gescheeld en hij was voor altijd gestopt met roken :=

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:05

pillow schreef:
The_Cat schreef:
Tss, wat een asociaal gedrag om sigaretten uit de auto te gooien. Gelukkig is iedereen er zonder veel erg vanaf gekomen!

Hij heeft de peuk niet uit de auto gegooid want dat mislukte. Ik gooi ook wel eens peukje van een shagje uit het raam, daar vind je niks van weer. Filters is wat anders. Maar ja vergeleken bij alle verpakkingen van de mac Donalds die overal naar buiten geflikkerd worden is het niks natuurlijk. Maar wat een mazzel heeft dat paard gehad zeg.


Het blijft asociaal gedrag, of het nu lukte of niet. Spijtig genoeg met veel te veel gevolgen.

Die verpakking is ook asociaal gedrag, maar doet bij dit artikel niet ter zijde ;) En de opmerking 'daar vind je niks van weer', hoe onstaan sommige bermbrandjes in de zomer dan denk je? Enfin, dat is eigenlijk totaal naast de kwestie. Had die bestuurder gewoon zijn sigaret in het daartoe bestemde bakje gedaan, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:49

Tobbes schreef:
Misschien tijd om roken in de auto te verbieden?

ja net als neuspeuteren, bellen ,appen met de tomtom bezig zijn en eten.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:07

pillow schreef:
Hij heeft de peuk niet uit de auto gegooid want dat mislukte. Ik gooi ook wel eens peukje van een shagje uit het raam, daar vind je niks van weer. Filters is wat anders. Maar ja vergeleken bij alle verpakkingen van de mac Donalds die overal naar buiten geflikkerd worden is het niks natuurlijk. Maar wat een mazzel heeft dat paard gehad zeg.


Peuk van en shagje of van een sigaret uit het raam gooien.. waarom zou je dat uberhaupt doen?
Neem je eigen rommel gewoon mee naar huis en gooi het daar weg.. zo moeilijk is dat niet.
Wel eens een brandende peuk in de auto gehad, omdat je voorligger hem even uit het raam gooide??

Maar goed.. terug naar dit bericht.. het paard heeft echt heel veel geluk gehad zeg, als je zo de trailer ziet.. :oo
Schrammen en spierpijn zal ongetwijfeld, maar het had véél erger kunnen zijn..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:09

Paard heeft geluk gehad en ik hoop dat de bestuurder ervan geleerd heeft.

En wat betreft peuken het raam uitgooien. Los van het feit dat je niks zomaar buiten hoort weg te gooien en het brandgevaar lopen ook medeweggebruikers risico. Brandende peuk zal maar bij iemand anders door het raam naar binnen komen of nog erger bij een motorrijder in de open helm. -:(-