leuke warme jas grote hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:09

aslo schreef:
Vreemd, heb er heel wat mee in de regen gelopen, althans de Bull;-)
Ze was altijd mooi droog eronder. En anders na wassen even inspuiten.

Hij is waterafstotend maar niet waterdicht. Als er flinke buien zijn blijft het niet droog in ieder geval. Vandaar hier de waxjas.. de gele voor de warmte en de groene tegen de regen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:12

TeSzZz

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:26

Ik hoor om me heen goede verhalen over de jassen van hurtta, en je zou kunnen kijken naar back on track, daar heb je evt later voor de sport ook nog wat aan.
Overigens heeft onze koukleum border geen probleem (ook niet 'swinters aan t strand), zolang ze in beweging blijft. Ze heeft dan wel eens achteraf, als we thuis zijn en ze is nog niet droog, wat moeite om zichzelf warm te houden, maar dat is simpel op te lossen met een fleecedeken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:35

TeSzZz schreef:
Ik hoor om me heen goede verhalen over de jassen van hurtta, en je zou kunnen kijken naar back on track, daar heb je evt later voor de sport ook nog wat aan.
Overigens heeft onze koukleum border geen probleem (ook niet 'swinters aan t strand), zolang ze in beweging blijft. Ze heeft dan wel eens achteraf, als we thuis zijn en ze is nog niet droog, wat moeite om zichzelf warm te houden, maar dat is simpel op te lossen met een fleecedeken.

Klopt, Hurtta heeft de mijne ook. Kon zo gauw even niet meer op het merk komen _O-
Ik heb gisteren de jassen van Hurtta nog uitgebreid bekeken, en zag dat daar ook grotere maten in de vinden waren:
Afbeelding

Dus over de maat hoef je je geen zorgen te maken :j

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:38

Hou je er rekening mee dat als de hond aan zee in het water speelt de jas nat wordt? Is dat niet kouder dan geen jas? Als een hond nat wordt, schudt hij zich uit en het ergste water is er af. Met een jas druk je zijn vacht plat, isoleert het minder en druk je het water in de vacht.
Als de hond geen goede vacht heeft, best met de DA checken of hij geen voedingsstoffen tekort komt. Soms kan ander voer wonderen doen voor de vacht.
Maar met of zonder jas, veel plezier aan zee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:52

Zoe_97 schreef:
ze is nu bijna 6 maanden dus tegen de vakantie inderdaad 9 maanden. Ze komt echter van een broodfokker en heeft nogal wat probleempjes (die nu langzaam beginnen op te lossen), maar heeft dus ook een erg dunne vacht (veel dunner dan andere borders die ik ken)
Model paardendeken vindt ik heleaal geen fijne pasvorm hebben en slaat de wind nogsteeds enorm onderin in mijn ervaring.

Dan zou ik sowieso overwegen of het strand de beste optie is. Met een hond jonger dan 12 maanden moet je je daar eigenlijk niet begeven.

Wat betreft het jasje, ik zou het niet doen tijdens het wandelen, maar ervoor en erna, als je bijvoorbeeld nog ergens iets gaat drinken. De spieren zijn dan warm en kunnen dan rustig terug koelen. Ongeacht de weersomstandigheden, tenzij het -10 is en regent. ;)

Ik zou je de jas adviseren die ik ook heb voor alle honden, maar die is niet leuk genoeg en waarschijnlijk te duur.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:56

Ik heb jassen van rogz for dogz niet waterdicht wel mooi en warm maar ook zeer goede ervaringen met non stop dogwear jassen!! Zeer goede warme droge jassen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 18:16

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:
ze is nu bijna 6 maanden dus tegen de vakantie inderdaad 9 maanden. Ze komt echter van een broodfokker en heeft nogal wat probleempjes (die nu langzaam beginnen op te lossen), maar heeft dus ook een erg dunne vacht (veel dunner dan andere borders die ik ken)
Model paardendeken vindt ik heleaal geen fijne pasvorm hebben en slaat de wind nogsteeds enorm onderin in mijn ervaring.

Dan zou ik sowieso overwegen of het strand de beste optie is. Met een hond jonger dan 12 maanden moet je je daar eigenlijk niet begeven.

Wat betreft het jasje, ik zou het niet doen tijdens het wandelen, maar ervoor en erna, als je bijvoorbeeld nog ergens iets gaat drinken. De spieren zijn dan warm en kunnen dan rustig terug koelen. Ongeacht de weersomstandigheden, tenzij het -10 is en regent. ;)

Ik zou je de jas adviseren die ik ook heb voor alle honden, maar die is niet leuk genoeg en waarschijnlijk te duur.

ik zeg toch dat ik er best wat voor over heb dus prijs maakt eigenlijk neits uit.

ik ga al die merken eens bekijken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:19

Hurtta!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:21

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:31

Ik kan de jassen van hurtta aanraden, goede pasvorm en wind en waterdicht. Ook verschillende diktes /warmtes te krijgen. Mij honden vinden het heerlijke jassen om in te lopen. Het is misschien niet zo heel design gericht maar wel kwaliteit gericht. Als je echt meer iets wilt met frutsels en capuchon kun je beter kijken bij rene van westen in den haag. Die hebben honderden jassen van chihuahua tot grote maat. (maar persoonlijk krijgen de mijne enkel functionele kleding aan ipv aankleed kleding)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:42

Ik zou voor hurrta gaan!
Ze hebben zelfs een jas die je kunt gebruiken wanneer je hond altijd een tuig draagt (opening voor de ring van het tuig).

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:48

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:49

Hurrta kan ik ook aanbevelen, echter alleen de fleece gevoerde. De ongevoerde regenvariant in dezelfde maat geeft hier vervelende schuurplekken achter de ellebogen van de voorpoten. Daar heeft ze met de fleece gevoerde geen last van. Kennelijk zijn de randen van de ongevoerde scherper.
Een evt tuig kan er gewoon overheen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:00

Ik lees even mee, die hurtta ziet er wel super uit.
Ik zit een beetje in dubio. Onze kerel heeft een operatie gehad en is daardoor behoorlijk mager en flink geschoren (volledige buik en stukken vd poten plus een vierkant op de rug). Het is een akita, dus echt wel lekker warm, maar met al die gaten in zijn vacht en ook geen isolatievet toch soms wat kouwig. Hij draagt nu nog een rompertje maar die gaat ergens deze week uit dus dan is de vraag of hij het hiet nog kouder krijgt. We lopen nu alleen een snel rondje buiten, maar als hij straks een beetje is opgeknapt hoop ik toch weer echt te wandelen met hem en dan is die vacht nog niet aangegroeid.
Ik zou het liefst iets hebben dat de buik warm houdt en de rest niet, maar dat is vrij onmogelijk denk ik zo :+ die dekjes zijn iig sowieso niet geschikt hier. Ik volg even mee!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:23

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:25

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:28

secricible schreef:
Ik lees even mee, die hurtta ziet er wel super uit.
Ik zit een beetje in dubio. Onze kerel heeft een operatie gehad en is daardoor behoorlijk mager en flink geschoren (volledige buik en stukken vd poten plus een vierkant op de rug). Het is een akita, dus echt wel lekker warm, maar met al die gaten in zijn vacht en ook geen isolatievet toch soms wat kouwig. Hij draagt nu nog een rompertje maar die gaat ergens deze week uit dus dan is de vraag of hij het hiet nog kouder krijgt. We lopen nu alleen een snel rondje buiten, maar als hij straks een beetje is opgeknapt hoop ik toch weer echt te wandelen met hem en dan is die vacht nog niet aangegroeid.
Ik zou het liefst iets hebben dat de buik warm houdt en de rest niet, maar dat is vrij onmogelijk denk ik zo :+ die dekjes zijn iig sowieso niet geschikt hier. Ik volg even mee!

Een kinder t-shirt van de Zeeman en daar een warme buiklap van bijvoorbeeld een fleece sjaal aannaaien geen optie?
Dan blijft het wel op z'n plek en is de rug redelijk koel.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:32

Hurta jasjes zijn heel erg fijn

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:58

Moderatoropmerking:
Dit topic heeft een split doorgemaakt. In dit topic graag enkel de vraag van TS beantwoorden. Berichten die wederom hier de discussie laten plaatsvinden worden verwijderd.

De discussie omtrent het wel of niet gebruiken van een deken kan hier gevoerd worden: woofie @ [BB] Het gebruik van een deken bij honden

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:05

Dankje mods!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:53

Ratjetoe schreef:
Hier heeft mijn amerikaanse stafford een deken op van Eskadron. Waterdicht met fleece gevoerd. Niet het model wat jij wil (model paardendeken), maar wel met brede buikflap eraan.

Nu al 3 jaar in gebruik en ziet er nog als nieuw uit.

Deze had mijn zusje ook voor haar ene Stafford, donkerrood,van nylon.
€26,25 bij www.dekroo.nl
Ik krijg de link hier niet geplakt maar ik denk dat dat dezelfde deken is. Ideaal vanwege de fijne voering en juist die brede buik en borstflap ipv alleen een buiksingel inderdaad.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:55

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:40

Back on track, heel tevreden van...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:46

Ik heb voor mijn jacks jasjes van Wolters cats & dogs, heel fijn, goede pasvorm, opening voor riem en tuigje, drukknoppen ipv klittenband waar vuil in kan zitten en waterdicht. Ook in grote maten.
Afbeelding

Mijn Stafford heeft een jasje van hurta, ook heel fijn, zou het tuigje overheen moeten maar een riem past er goed voor, ook waterdicht.
Prijs is van allebij vergelijkbaar, wel wat duurder maar hele mooie kwaliteit.
Afbeelding