katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 20:08

Wij hebben twee lieve gecastreerde katers van 3 jaar oud (Ragdolls), volle broers en dag en nacht samen. Elkaars dikste vrienden en liggen zowat bovenop elkaar.

Vandaag is 1 van de twee opgenomen geweest bij de dierenarts omdat hij vanmorgen druppeltjes bloed verloor en vandaag is onderzocht op blaasgruis. Hij is van half 9 tot 16 uur daar geweest, gelukkig geen blaasgruis maar wel een blaasontsteking.
Nu is hij dus ongeveer 2 uurtjes thuis en het is niet gezellig! :(
Die kat die niet is opgenomen en dus thuis was blaast tegen de andere en mauwt heel boos....de andere (de patiënt dus) snapt er helemaal niks van. Ze kunnen niet bij elkaar in de buurt komen, die ene doet echt boos. Ik heb dat nog nooit gehoord van hem...

Moet ik ze maar heen laten doen of kan ik de gemoedstoestand wat verbeteren? Ik neem aan dat de patiënt een kliniek-geur heeft, hij krijgt ook medicijnen tegen de ontsteking en heeft een injectie gehad...mogelijk ruikt hij dus vreemd ofzo.

Normaal slapen ze snachts in een apart verblijf, dat is niet zo groot (soort bijkeuken met spul erin voor hun om op te klimmen enzo) maar ik ben bang dat ze dan echt ruzie krijgen en niet voor elkaar weg kunnen....

Iemand hier ervaring mee? Wat kan of moet ik doen?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:10

Heb je een bench oid? Eventueel 1 in de bench, en de ander los laten in de ruimte?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:12

Ik zou het gewoon even aankijken. Als een van de katten hier bij de dierenarts is geweest, en ook nog onder narcose, gaat het hier net zo. Duurt hooguit een dagje, dan zijn ze weer lief voor elkaar.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:13

De kat die weg geweest is ruikt waarschijnlijk anders, komt vanzelf wel weer goed.

zonnebloem18

Berichten: 24847
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:13

Je zou met een doek de geuren van elkaar over kunnen brengen zodat ze hetzelfde ruiken, dat scheelt soms een beetje. Als het tegen de nacht echt niet beter wordt zou ik ze voor de nacht wel apart zetten.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:31

gewoon laten lopen en ingrijpen en ze uit elkaar sturen (niet meteen gescheiden) als ze het te bont maken..

gaat niet om 'uit elkaar geweest' maar je kat die weg is geweest stinkt naar Dood en Verderf aka de Dierenarts

nafkedemi

Berichten: 1301
Geregistreerd: 31-07-07

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:34

Klinkt herkenbaar....Had 2 zussen uit 1 nest die normaal prima met elkaar omgingen, lagen ook bij elkaar en waste elkaar, maar na bezoek aan dierenarts moest ik ze echt 1a2 dgn met rust laten.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:46

Je handen even door de brokjes halen en dan de kat mee aaien die op de praktijk is geweest. Grote kans dat het de geur is inderdaad.

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:53

Hier ook meegemaakt...kat heeft een rare lucht bij zich...gaat weer over maar je
zou ook bovenstaande tip kunnen proberen...

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:13

Ze herkennen elkaar aan de geur.
Nu denkt hij wie is dat? Zal wel snel weer zijn eigen geur krijgen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:42

Gebeurt hier ook altijd als er een kan bij de DA is geweest, duurt maximaal 3 dagen voordat ze weer 'vrienden' zijn :)

manzano

Berichten: 23971
Geregistreerd: 22-10-01

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:55

Dat had ik altijd als ik met 1 bij de dierenarts was geweest.... ze ruiken dan anders..... duurde bij ons een kleine week meestal, dus succes ;)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: katten paar uur zonder elkaar geweest....nu heibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 15:23

Goed nieuws, ze liggen weer helemaal tegen elkaar aan geknuffeld.
De niet-patiënt heeft flink wat geblazen en gemopperd, maar inmiddels hebben ze elkaar weer gevonden. Ik had inderdaad al het idee dat het de geur moest zijn en heb beiden heren heel veel geaaid na elkaar en ok met brokjes-geur hand. Dat heeft wel wat geholpen denk ik.
Leer voor de volgende keer, bedankt allemaal!