leuke warme jas grote hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:39

hoi bokkers

Aangezien ik in februari naar zee ga om een week vooral op het strand te wandelen zoek ik voor mijn border collie een warme en vooral waterdichte jas. Nu vindt ik voor ene grote hond echter alleen basic jassjes (model paardendeken) en vind ik die echt niet mooi.
voor mijn kleinehondje heb ik deze jas https://www.aliexpress.com/item/2015-Pr ... 0.0.Mym2vD zo'n model vindt ik leuk!
De jas mag behoorlijk wat kosten zolang de pasvorm en kwaliteit maar goed is!

Wie heeft er leuke websites met jasjes?

Moderatoropmerking:
Er staat hier een moderatoropmerking, lees deze eerst goed door voordat je reageert.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 30-11-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar moderatoropmerking toegevoegd

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


vilheide

Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:43

Waarom zou je je grote hond een jas aan doen? Ik denk dat hij zich lopend prima warm kan houden. Zeker een border collie die toch bewegelijk genoeg zijn lijkt me.

Groetjes Jolanda


Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:45

het is daar vaak erg koud en het is niet dat ik haar altijd in haar jas ga stoppen maar als het hard waait en regend heb ik toch liever een jas bij dan dat ik hele dagen met haar binnen moet zitten op ene appartementje.
Ik erk nu al dat ze het soms koud heeft buiten

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:47

Is jouw hond een kouwkleum dan? Als hij lekker meewandelt/rent zou ik me met een jas sneller bezorgd maken om oververhitting namelijk. Een bordercollie heeft toch een behoorlijke vacht.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:49

ze heeft een vrij dunne vacht en is wel ene beetje een kouwkleum, thuis ligt ze graag lekker tegen de verwarming of kruipt ze onder een dekentje.

Maar dat is de vraag niet. ik wil sowieso de jas achter de hand hebben.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:51

een jasje met een capuchon vind ik persoonlijk niet handig. de capuchon waait vaak over het hoofd van de hond.
Ik heb hem bij mijn hond zijn jas vastgenaaid, maar dan is het nog niet erg functioneel. Ik zou je toch zo'n model paardendeken aanraden. Die zijn, in mijn ervaring warm, redelijk waterdicht en die hebben een redelijk goede pasvorm.

#snotterzegt

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:51

Ik heb zo'n model paardendeken maar dat is alleen als ze lang stil moet staan in de kou.
Die je op de foto hebt is echt niet fijn voor je border. Ik zou liever zorgen dat je een lekker dikke deken bij je hebt voor na het wandelen.
Hoe oud is die dan ? Volgens mij zo ongeveer 9 maanden?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:54

ze is nu bijna 6 maanden dus tegen de vakantie inderdaad 9 maanden. Ze komt echter van een broodfokker en heeft nogal wat probleempjes (die nu langzaam beginnen op te lossen), maar heeft dus ook een erg dunne vacht (veel dunner dan andere borders die ik ken)
Model paardendeken vindt ik heleaal geen fijne pasvorm hebben en slaat de wind nogsteeds enorm onderin in mijn ervaring.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

merithshadow

Berichten: 122
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: deventer

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:56


kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:58

ik heb zoiets als deze bij ooteman weg:
Afbeelding

#snotterzegt

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:00

Ik zou ook echt geen deken op doen. Het is een hond hoor :=
Natuurlijk ligt je hond thuis tegen de kachel aan, ik ook als ik mijn trui aan heb. Dat wil niet zeggen dat ik het koud heb. Ik denk dat je je hond er echt geen plezier mee doet. Hij heeft niet voor niets een vacht. Dat hij een dunne vacht heeft wil alleen maar zeggen dat hij een goede weerstand heeft.

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 15:01

nogmaals: dat is niet mijn vraag! Ze heeft helemaal geen goede weersand, ze is zelfs zwak in haar weerstand en erg gevoelig voor ziektes momenteel...

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:05

Ik zou even bij agradi kijken (als dat kan vanuit Belgie), die hebben heel veel keuze in hondenjassen. Zowel paarden model als andere.

[o]
Winchester Z1* 14/03/2003-28/06/2012
Als ik Winchester heet, waarom noem je me dan altijd Chesniedoen??

[RIJ-ITP] Winchester@Fotoshoot meeting Zuid-Holland [RT-HAW] Winchester @ debuut L2
Evanity (Uphill x Farrington)

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:06

Hier heeft mijn amerikaanse stafford een deken op van Eskadron. Waterdicht met fleece gevoerd. Niet het model wat jij wil (model paardendeken), maar wel met brede buikflap eraan.

Nu al 3 jaar in gebruik en ziet er nog als nieuw uit.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:08

ik heb de jassen van mijn honden op maat laten maken. Al heb ik die van mijn dalmaat een beetje opde groei gekocht en is deze nog steeds wat aan de lange kant...
Voor mijn jack russel vind ik persoonlijk de borst en buikflap niet zo handig, want deze wordt bij regen en modderweer nat van opspatten water en is dan juist kouder dan een blote buik.

google eens op momo's hondenjasjes

There is beauty in everything, even the things that scare us.

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:08

Hmm ben het hier ook niet helemaal mee eens. Wel hebben wij een regenjas voor noodweer > prut zooi in het bos. Scheelt een hoop schoonmaak en afdroog werk in en om het huis.
Maar hierbij echt gekeken naar jassen die niet te warm zijn. Zoals hierboven al gezegd wordt, het kan echt heel warm worden voor een hond.

Stel je zelf voor dat je gaat hardlopen. De eerste 5 a 10 minuten heb je het koud maar vervolgens krijg je het warm. Als jij in je winterjas gaat hardlopen, dan krijg je het ook loeiheet. Liever loop je dan gewoon in een shirt of regenjack.
Het verschil met een hond is, is dat de vacht daar op gemaakt is. En (in deze situatie) zich ook prima aan kan passen met de juiste voeding en verzorging. Ga je sjouwen met jassen, dan ga je het natuurlijke verloop ook tegen houden, waarom zou ze namelijk een goede vacht aanmaken als ze toch een jas heeft? (ook bij paarden, degene zonder deken hebben een dikkere wintervacht dan de jongens met een 400 grams op)

Anyhow, http://www.hondenoutlet.nl

Edit: onze jas is trouwens een combi paardendeken. Geen rare frutsels zoals mutsen oid, met het spelen en rennen alleen maar gevaarlijk. Elastiekjes om de achterbenen en een flap tussen de voorpoten door. Deze flap heeft een klik systeem die om de hond heen gaat en zo de jas op zijn plek houdt.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 30-11-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28613
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:23

Als je geen paardendekenmodel wil zou je eens kunnen kijken bij het merk Doxtasy, die heeft erg leuke kleding voor de hond.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:24

Mijn vorige hond had ook dekens hoor, kort vachtje en werd oud... en had het dus gewoon koud en als hij lang op stal moest wachten kon hij zich niet warm rennen.

Maar voor grote honden eigenlijk alleen maar beetje sportieve ala paarden deken modelletjes gezien al die jaren. Moet zeggen veel practischer qua bewegingsvrijheid ook voor de hond.

Voor huidige hond moet ik nog wat verzinnen -O- is dan wel jong, maar koukleum en als ik rij en ze in bench moet wachten op stal is het best koud.... Maar die muts heeft de voorkant uit een reflectie jasje er al uitgevreten en had als pup ook al wat tuigen aan de voorkant gekanibaliseerd, dus weet niet of het ooit een kans gaat krijgen. (mazzeltje ze past ongeveer in de jasjes die ik al had).

Had ook 2 onconventionele hondendekens...
Namelijk een koe... zelfgemaakt en een paarse die bedoeld was voor een mini :D dus echte paardendeken. (rest was wel echt voor de hond gekocht (of gekregen))
Afbeelding
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:28

Ik heb een lekker warme jas voor mijn bordercollie (die om het jaar in de winter gaat verharen en dan bijna kaal is) het is een soort waxjas die je voor mensen ook wel is zie. Geen mooi ding maar wel wind en water dicht plus gevoerd. Hij beschermd ook nog rondom de longen. Ik wil wel eens voor je kijken wat t merk is, als je belangstelling hebt. :j

Edit. Ik heb deze. Echt goede kwaliteit en nu maar 10,- tevens hele goeie en nette service! http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... tton-blauw
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-16 15:41, in het totaal 3 keer bewerkt

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:29

Met 9 maanden mag die toch nog geen uren lopen .
Regenjas is handig maar zou iets nemen zonder voering zodat als er straks wel gewoon vacht op zit je deze kan gebruiken.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:31

Aslo, ik heb deze ook en die is niet waterdicht.

Toen mijn vorige herder rugproblemen kreeg en zijn rug niet meer koud en nat mocht worden heb ik dezelfde jas als die van Aslo gekocht met een waxjas er overheen tegen de regen.
Als je op google zoekt op waxjas hond komen er meerdere jassen voorbij, misschien zit daar iets tussen.

Edit: zo liep de mijne erbij, geen prachtige jassen maar wel functioneel.
Afbeelding

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:42

Vreemd, heb er heel wat mee in de regen gelopen, althans de Bull;-)
Ze was altijd mooi droog eronder. En anders na wassen even inspuiten.

happyfell

Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:43

Kijk eens voor een hurtta hondenjas, ik heb deze zelf voor mijn oudere teef, ze hebben verschillende modellen.

Tigress

Berichten: 8920
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:59

Afbeelding

ik heb deze voor Jarvis gehaald. Van binnen bekleed met fleece, buitenkant is waterafstotende stof :j

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:00


Fleur ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crista, Labiesch, YandexBot en 35 bezoekers