Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:34

Goedemiddag!

Volgend zomerseizoen gaat onze vereniging eindelijk officiële KNHS-wedstrijden organiseren! Daar zijn we erg blij mee, want we hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan het renoveren van onze buitenaccommodatie (geen binnenaccommodatie, alleen buiten), zodat ons verenigingsterrein in onze ogen "wedstrijd-proof" is.

Bij het organiseren van zo'n (eerste) officiële KNHS-wedstrijd komt best veel kijken. Vandaar dat ik jullie een kwestie voor zou willen leggen. Absoluut niet een van de belangrijkste zaken, maar dit onderwerp ("Eten & Drinken" / "Horeca") vind ik altijd erg leuk om te bespreken, vandaar dit topic! :)

Wij verkopen onze producten in een partytent. We huren altijd een bar bij het plaatselijke verhuurbedrijf. We hebben geen stromend water tot onze beschikking. Normaliter verkopen we met onofficiële wedstrijden ook producten van de BBQ (zoals hamburgers, kipsaté en BBQ-worstjes) en alcohol. Echter zijn die dagen meer bedoeld als "feest" en puur voor de gezelligheid en leerzaamheid. Aangezien zo'n officieel moment toch wel wat serieuzer en "zakelijker" is, lijkt het mij niet verstandig/geen goed idee om alcoholische producten te gaan verkopen. Hoe denken jullie daarover?

Persoonlijk zou ik het geheel wat "luxer" willen laten ogen. We gaan waarschijnlijk zelf een mooie nette, houten bar maken voor onder de partytent, zodat het geheel (noem het maar even onze "horecagelegenheid") wat beter oogt! Maar wat moet je nou verkopen op zo'n dag? Je moet mensen sowieso wat te eten en te drinken kunnen aanbieden, lijkt me. Tot nu toe had ik zelf het volgende lijstje in gedachten:

Citaat:
Dranken
[*] Frisdrank
Cola, Cola Light, Sinas & Ice Tea
[*] Flesje Water
Spa Blauw & Spa Rood
[*] Koffie & Thee
[*] AA-Drink (klein formaat)
[*] Grolsch Radler 0,0%
In de smaken Citroen & Ice Tea

Eten
[*] Tosti
Met kaas en/of ham
[*] Pistolet Gezond
Met kaas, ham, ijsbergsla, komkommer, tomaat, gekookt ei en een beetje mayonaise

Snacks
[*] Kinder Bueno
[*] Huisgemaakte Lemon Cheesecake
[*] JZakje Popcorn
In de smaken Zout & Zoet


Voornamelijk het kopje "Eten" zou nog wel aangevuld mogen worden wat mij betreft. Maar wat vinden jullie van dit lijstje? Staan er dingen op waarvan je zegt van "Moet je absoluut NIET doen"? Én wat vind jij zelf lekker om te eten(/te drinken) op zo'n dag? Met andere woorden: Wat zie jij graag op de menukaart staan?
Spoiler:
of wat staat er bij jullie manege/vereniging/club/etc. op de kaart


Alvast enorm bedankt voor jullie hulp & reacties! *\o/*

:)


PS. Frituren doen we niet i.v.m. de veiligheid! :j


pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:36

Iets van een bakje vers fruit ofzo, of is dat lastig....? :)

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:37

Gewoon broodje ham/kaas?
Voor kinderen iets van een zakje chips ofzo?
Fruitbakje?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:38

Misschien ijsjes

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:38

Mars/Kitkat/Snickers, etc.

Ik denk dat wat gezonder eten ook niet zou misstaan zoals appels etc. :)

Dayanara

Berichten: 2374
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:39

Ik mis op wedstrijden vaak "gezond" eten.

Een bakje fruit ofzo idd :j

Verder op koude dagen warme chocomelk met slagroom

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:39

pmarena schreef:
Iets van een bakje vers fruit ofzo, of is dat lastig....? :)


Goede suggestie, ja! :j Zat ik zelf ook al aan te denken. Ik twijfelde alleen of dat een "populair genoeg" item is. Vind het zelf wel lekker altijd, zo'n bakje fruit, maar weet eigenlijk niet of ik het zou nemen op zo'n dag. Zie je dat vaak tegenwoordig? Dat ze bakjes vers fruit verkopen? :)

(We zitten eigenlijk ook nog wel met de koeling ervan. We hebben wel een koelkast, maar zelf vind ik het echt zo'n typisch product wat je moet zien en waar je bij denkt "Oh, dat ziet er lekker (vers) uit! Dat wil ik!")

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:40

Lizzyy schreef:
Mars/Kitkat/Snickers, etc.

Ik denk dat wat gezonder eten ook niet zou misstaan zoals appels etc. :)


Mijn idee was er aanvankelijk ook om het een "gezonde uitstraling" te geven. Maar dat is behoorlijk misgegaan, zoals je ziet aan het lijstje :')

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:40

Of gewoon een appel, banaan, en andere soorten van het seizoen?

Ik heb na een wedstrijd altijd wel zin in eten, en als een banaan 20 cent kost ofzo, dan haal ik dat er gewoon bij!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Tijn8
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:41

Hi, leuk hoor zo'n officiele wedstrijd!
Wij hebben meestal ook iets van plakken cake of koeken voor bij de koffie.
Als het lekker weer is zijn ijsjes misschien leuk en wellicht wat te snoepen.
Verder mis ik ook drinken voor de kinderen (vooral als jullie ook pony rubrieken hebben), wij hebben meestal ook pakjes appelsap of wicky ofzo.

succes met de organisatie.

Kayleigh__

Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:41

Wraps?


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:43

Welke datum is de wedstrijd. Vroeg in april doet vaak een warm bordje erwtensoep het ook nog goed.
En ja een pilsje toch ook wel bij veel mensen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:43

Hier gaat de soep ook altijd erg hard, vooral met dit weer :j

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:43

Hoe groot wordt de wedstrijd?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:44

Henk66 schreef:
pmarena schreef:
Iets van een bakje vers fruit ofzo, of is dat lastig....? :)


Goede suggestie, ja! :j Zat ik zelf ook al aan te denken. Ik twijfelde alleen of dat een "populair genoeg" item is. Vind het zelf wel lekker altijd, zo'n bakje fruit, maar weet eigenlijk niet of ik het zou nemen op zo'n dag. Zie je dat vaak tegenwoordig? Dat ze bakjes vers fruit verkopen? :)

(We zitten eigenlijk ook nog wel met de koeling ervan. We hebben wel een koelkast, maar zelf vind ik het echt zo'n typisch product wat je moet zien en waar je bij denkt "Oh, dat ziet er lekker (vers) uit! Dat wil ik!")



Helemaal mee eens :j

Ik baal er zelf altijd wel van als je ergens bent, en je trek hebt en je kan eigenlijk alleen maar de standaard "zooi" eten van vette snackjes enzo....met een tosti ben je dan al blij maar dat is ook niets iets van fruit of groente... ik vind dat altijd een gemis en helemaal nu we een kleintje hebben :j

Heerlijk fris ook juist in de zomer :)

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:44

Tijn8 schreef:
Hi, leuk hoor zo'n officiele wedstrijd!
Wij hebben meestal ook iets van plakken cake of koeken voor bij de koffie.
Als het lekker weer is zijn ijsjes misschien leuk en wellicht wat te snoepen.
Verder mis ik ook drinken voor de kinderen (vooral als jullie ook pony rubrieken hebben), wij hebben meestal ook pakjes appelsap of wicky ofzo.

succes met de organisatie.


De vorige keer hebben we ook pakjes drinken geprobeerd (Wicky), aangezien we veel jonge deelnemers hadden (we deden ook Bixie, onofficieel natuurlijk)... Werd helaas niet verkocht |( Bij jullie wel? :o :)

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:45

Kayleigh__ schreef:
Wraps?


Niet aan gedacht! Super leuk idee! Lekker ja... Nog voorkeur voor beleg? :)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:45

Als je veel ponyruitertjes hebt doen de (zelf samengestelde) snoepzakjes het altijd erg goed ;)

Edit, broodje kaas/broodje ham.

Als het wat kouder is wordt een kop soep ook altijd op prijs gesteld.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:46

Henk66 schreef:
Kayleigh__ schreef:
Wraps?


Niet aan gedacht! Super leuk idee! Lekker ja... Nog voorkeur voor beleg? :)


Roomkaas, ham, rucola
Of met zalm ipv ham

Of met filet american met uitjes :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:47

kohtje schreef:
Hoe groot wordt de wedstrijd?


Eerlijk? Ik zou het niet kunnen inschatten. Onze onofficiële Wedstrijden worden relatief (we zijn maar een kleine vereniging in een klein dorpje) gezien érg goed bezocht. In onze buurt zijn er niet echt heel veel plaatsen waar officiële wedstrijden kunnen worden gereden. Nu zit je natuurlijk ook nog wel met factoren als: wedstrijden/evenementen elders, weer & temperatuur (we zijn een buitenvereniging).

Máár met een beetje goede, duidelijke promotie hoop ik toch wel zo'n 40 - 50 starts te behalen. :)

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welke consumpties verkopen eerste officiële KNHS-wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:50

Misschien anders iets van zomerfruit zoals bakjes verse aardbeien van een lokale kweker ofzo?
Dat hoeft niet per-sé in de koelkast :)

Die gedachte van voor de kinderen: snoepzooi dat is zo'n dooddoener, gezonder spul kan veel lekkerder zijn :j

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:52

Bij ons op de club verkopen de broodjes kroket, frikandel en patat ook erg goed, naast de tosties (maar die staan al op het menu). Omdat we toch al kadetten hebben kopen we losse kaas en ham om ook losse broodjes te verkopen, al is hier weinig vraag naar. Vette hap verkoopt op een of andere manier toch het best. Voor de lekkere trek candybars en roze/gevulde koeken.

We hebben een aantal kleine wedstrijden (1 dagdeel, ochtend/begin middag, 2 ringen) en een groot 4 daags concours in de middag/avonduren.
Tijdens het concours bieden we wat meer aan omdat het 4 dagen aaneengesloten is, de andere zijn eens in de maand en wat niet op is kan je dan weer weggooien, zeker bij verse dingen.

Voor kinderen hebben we limonade beschikbaar, maar als je geen water hebt is dat lastig. Zorg dat je dan in ieder geval drankjes zonder prik beschikbaar hebt naast water.

We hebben "gezond" proberen aan te bieden, maar hier was helaas maar erg weinig vraag naar met als gevolg dat je heel veel weg moet gooien, dat is zonde.

Zeker op de middag/avonduren gaat een biertje er best wel in, de deelnemers zelf houden het bij water/AA maar de aanhang wil wel wat meer.

Henk66
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 14:52

pmarena schreef:
Misschien anders iets van zomerfruit zoals bakjes verse aardbeien van een lokale kweker ofzo?
Dat hoeft niet per-sé in de koelkast :)

Die gedachte van voor de kinderen: snoepzooi dat is zo'n dooddoener, gezonder spul kan veel lekkerder zijn :j


Snoepzakjes hebben we een paar keer geprobeerd, werden niet tot nauwelijks verkocht. ;( Denk dat men over het algemeen inderdaad liever "gezondere" dingen gepresenteerd ziet staan, óf juist heel "foute"/"ongezonde" (om het zo maar even te noemen dan := ) producten die duidelijk kwalitatief goed zijn, zoals een verse, huisgemaakte appeltaart ofzo waar het water van in je mond staat! :+

:Y) :P

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:53

Hallo!

Ik ben eigenlijk aan het werk, dus heb de andere reacties niet gelezen (sorry als het dus al is genoemd!), maar met dit weer is chocolademelk met slagroom altijd een succes!

Succes er mee!

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:55

40 of 50 starts, pony's of paarden?? Bij paarden heb je vaak met gemiddeld twee personen (100)te maken, bij pony's misschien zo'n 125. Vroeger was onze wedstrijd ook altijd automatisch patatdag. Ik weet het, niet zo gezond maar verrekte lekker. En koffie , thee, chocomelk. Bij warm weer ijsthee en voor de kids ijsjes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, dust en 5 bezoekers