Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 11:39

Bokt is altijd zo heerlijk creatief en vindingrijk met het meedenken met andere bokkers dat ik dacht:
Ik ga ook is een vraag stellen.

Mijn tante heeft MS en zit hierdoor in een rolstoel, steeds meer (voor ons normale dagelijkse) dingen moet ze laten door haar ziekte.
Aangezien mijn tante een doorzetter is en niet van opgeven houdt is ze een crowdfunding gestart om haar MS te stoppen.

Even stukje gekopieerd van haar website met een beknopte uitleg over de behandeling:
Gezondheid is wel te koop!
M.S. kan gestopt worden door middel van stamceltherapie. Het zou niet alleen de M.S. stoppen, maar ook nog eens de kans geven op gedeeltelijk herstel.
Helaas wordt stamceltherapie in Nederland niet uitgevoerd en ook niet vergoed. Hiervoor moet ik dus naar het buitenland (Mexico), en daar is geld voor nodig, veel geld! Totaal is er 65.000,- euro voor nodig om de stamceltherapie te ondergaan.

Nu zijn er vanuit de familie al hele creative dingen ontstaan over het inzamelen van geld voor mijn tante
Zo zijn er bv spullen verzameld voor een rommelmarkt
wordt er een bingo georganiseerd in de flat waar ze in woont met leuke prijzen om te winnen
We gaan 14 dagen lang collecteren in de Markthal in Rotterdam in december
er zijn mensen die breien, punniken, haken en schilderen (Denk aan poncho's en lieve beertjes voor kinderen etc)
er is een Legge flessen actie opgezet en fooienpotten worden apart gehouden (in goed overleg met het personeel) en gedoneerd.

Maar ja... 65.000,00 is een hoop geld
En we zijn er nog lang niet helaas :(

Is er hier op bokt iemand met een geniaal idee wat wij misschien als familie zijnde nog niet hebben bedacht?
Echt ieder idee is welkom!

Even voor het idee
Hier een link naar de pagina waar het hele verhaal nog is uitgebreid op staat
http://stichtinggeefsyleeneerlijkekans.nl

Ben heel benieuwd naar jullie ideeën en inbreng :)

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:56

Misschien is het een idee om hier sbs eens voor te benaderen? Bij hart van Nederland komen verhalen zoals die van je tante vaker aan bod. Ze laten dan van de persoon in questie wat zien en leggen de reden van de crowdfunding uit. Vaak zie je enkele weken/maanden later dan ook nog een update. Zo zou je in een klap heel veel mensen bereiken.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 12:03

git schreef:
Misschien is het een idee om hier sbs eens voor te benaderen? Bij hart van Nederland komen verhalen zoals die van je tante vaker aan bod. Ze laten dan van de persoon in questie wat zien en leggen de reden van de crowdfunding uit. Vaak zie je enkele weken/maanden later dan ook nog een update. Zo zou je in een klap heel veel mensen bereiken.

:j die zijn idd al aangeschreven door meerdere mensen
Nu duimen dat ze uitgekozen wordt om haar verhaal daar is te doen idd :))

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:09

Ik weet niet of het zomaar kan en mag, maar misschien in de buurt een evenement organiseren? Als het binnenkort nog eens gaat vriezen bv een ijsbaan maken op een pleintje en entree vragen.. warme choco en wafels/frietjes verkopen.. zoiets misschien een idee?

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 12:20

8nnemiek schreef:
Ik weet niet of het zomaar kan en mag, maar misschien in de buurt een evenement organiseren? Als het binnenkort nog eens gaat vriezen bv een ijsbaan maken op een pleintje en entree vragen.. warme choco en wafels/frietjes verkopen.. zoiets misschien een idee?

Oh das idd een leuke :j
Is even kijken of dat hier in de buurt te realiseren valt :)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:29

Ik weet niet of het haalbaar is omdat jullie Nederlands zijn - ik weet wel dat het eerder in een Engelstalig land (ik vermoed de VS) is gelukt. Namelijk, fanfiction schrijven voor het goede doel. Fanfiction is bijvoorbeeld een 8e boek aan Harry Potter gaan schrijven, of denken "Wat als Snape Harry's vader was" en dan een verhaal daarover schrijven. Het idee is: de donateur zegt: ik doneer 10 euro, als iemand voor mij een verhaal (meestal een one-shot, een verhaal dat bestaat uit één hoofdstuk) schrijft over hoe het zou gaan als Draco Malfoy jaloers zou zijn op Harry Potter die in een relatie is met Hermione Granger. Een derde persoon schrijft dan een verhaal, stuurt het naar de donateur (of publiceert het op internet, afhankelijk van de afspraken) en de donateur doneert.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:31

Zij is gisteren toch op hart van Nederland geweest.
Er was een sponsorloop voor haar georganiseerd.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:32


Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 12:32

leestmee schreef:
Zij is gisteren toch op hart van Nederland geweest.
Er was een sponsorloop voor haar georganiseerd.

:n
Dat is niet mijn tante geweest (helaas)

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 12:35

Jillsil schreef:
Organiseer een oud ijzer inzamelingsactie. Ik weet niet waar je woont maar hier kun je meer erover lezen
http://denhoudijkerschrootensloop.nl/acties/

Oh dat is een goede zeg!!!


Denk dat het extra hoofdstuk schrijven voor een boek niet echt iets is voor onze familie
Maar... ik ga het zeker even in de groep gooien
Wellicht hebben we nog een nicht of neef die goede verhalen kan schrijven en daar is achteraan kan gaan :))

Jeetje wat een goede ideeen komen er al zo voorbij die wij dus zelf nog niet hadden bedacht :o

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:36

Wendy1978 schreef:
leestmee schreef:
Zij is gisteren toch op hart van Nederland geweest.
Er was een sponsorloop voor haar georganiseerd.

:n
Dat is niet mijn tante geweest (helaas)


Sorry.

Een sponsorloop zou ook nog een idee zijn dan.
Of zoiets maar dan op de fiets.
Of een soort mont ventouxtocht ofzo.
En idd op rommelmarkten braderieën gaan staan met zelfgemaakte etenswaren of zelfgemaakte kaarten oid.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:40

Deel actie op facebook?

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:53

Na het verhaal gelezen te hebben op de link die ts geeft heb ik toch een klein puntje van kritiek.
Bij het kopje, ik kan het niet alleen, staat" ik reken er dan ook op dat u een bijdrage zou....enz" .
Dit zou ik echt weg halen. Je kan en mag er niet op rekenen dat vreemde mensen hun geld geven om jou beter te maken. Dat sommige mensen dat doen is geweldig, maar je mag er niet op rekenen.
Die zin is in het verhaal overbodig maar zou wel mensen tegen de haren in kunnen stijken.

Deze opmerking is overigens absoluut niet aanvallend bedoeld maar enkel als een klein verbeter puntje

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:59

Oud papier inzamelen?
Veel verenigingen en stichtingen doen dat vaak omdat ze daar geld voor kunnen krijgen.
Of organiseer iets van een sponsorloop?

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:14

Spinningmarathon organiseren? Of een benefietdiner?

Als je googlet, zul je best wat dingen tegen komen.
Was ze zelf lid van een club oid?

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:29

git schreef:
Na het verhaal gelezen te hebben op de link die ts geeft heb ik toch een klein puntje van kritiek.
Bij het kopje, ik kan het niet alleen, staat" ik reken er dan ook op dat u een bijdrage zou....enz" .
Dit zou ik echt weg halen. Je kan en mag er niet op rekenen dat vreemde mensen hun geld geven om jou beter te maken. Dat sommige mensen dat doen is geweldig, maar je mag er niet op rekenen.
Die zin is in het verhaal overbodig maar zou wel mensen tegen de haren in kunnen stijken.

Deze opmerking is overigens absoluut niet aanvallend bedoeld maar enkel als een klein verbeter puntje

Uh. Ik had de site nog niet bekeken, maar dat is voor mij ook een huge turn-off. Je rekent erop dat ik wat geef? Ga toch weg.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 14:03

Oh bedankt Git voor de tip
Ik ga dit meteen doorspelen met de maker van de site
Dat dat wellicht even aangepast kan worden :o

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:28

Geen dank.
Ik hoop dat de inzameling een groot succes mag worden en je tante de therapie kan ondergaan.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 22:40

Hoor net dat de tekst zo snel mogelijk aangepast word
Nogmaals bedankt voor het meedenken <3

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:18


Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:34

Ik heb ooit voor een ander goed doel veel geld opgehaald met een nieuwjaarsduik. Gesponsord door bedrijven. Misschien plaatselijk organiseren, krant betrekken en de bedrijven die bijdragen daarin noemen als bedankje?

Anoniem

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 02:32

Ik zou inderdaad mij ook (meer) gaan richten op bedrijven die jullie via een of andere actie kunnen sponsoren. Aangezien je een heel hoog bedrag wilt ophalen.. dat soort bedragen vang je toch makkelijker in het bedrijfsleven dan bij particulieren.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:41

Frituurvet inzamelen! Brengt ook een mooi zakcentje op waarbij je niet veel hoeft te doen. Hier in het dorp is een frietvet inzamel punt beheerd door scouting. Deze staat bij de glasbakken voor een supermarkt. Mensen komen er toch langs en ze kunnen hun vet gratis inleveren ipv betalen bij de mileu straat. Het is een gewone vuilcontainer maar dan geel. Wanneer deze vol is wisselen ze hem om voor een nieuwe. De scouting spaart dan tot ongeveer 10 containers vol op in hun opslagpunt Daarna bellen ze het bedrijf waarmee ze contact hebben en krijgen dan 10 nieuwe containers terug. Volgens mij kregen ze ongeveer 30 cent per liter vet. Klinkt weinig maar loopt best wel op. Ik meen dat ze een contract met Roti hadden.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:07

Ik zie dat die bepaalde zin op de site van je tante is aangepast. Veel beter zo!
Nogmaals succes

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ideeën gezocht voor inzamelingsactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:37

DreamOrDonate.nl en flink delen op bijv facebook