Hond overdag in bench?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 11:31

Onze labrador van 4 jaar heeft buiten een grote uitloop. Ze kan ook altijd binnen in de garage via een luikje, maar in de garage is het nu superkoud.
's Nachts slaapt ze in onze berging.
We hebben overdag een camera geplaatst om te zien wat de hond allemaal doet. Tot onze grote verbazing ligt zij een hele dag te slapen en komt ze haar mandje niet uit, zelfs niet om te gaan plassen,...
Nu vroeg mijn man zich af, omdat het nu zo koud is buiten of we haar overdag niet in de grote bench in de berging konden zetten. Dit is een bench waar ze gemakkelijk in recht kan staan, zich kan draaien, beetje vooruit en achteruit.
Wat denken jullie?


secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:33

Ik vind het sneu voor een hond die gewend is zoveel ruimte te hebben en zeker als je niet het idee hebt dat ze het koud hebben zou ik het niet doen. Dan eerder investeren in een warmelamp oid in de garage

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:34

Ik zou het persoonlijk echt niet doen. Een beetje lopen? Een hond moet toch gewoon zijn benen kunnen strekken als hij wilt.
Als je inzicht wilt over het gedrag van je hond zou ik de camera er langer op zetten. 1 dag volgen kan natuurlijk net een moment opname zijn :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:37

Waarom opsluiten in de bench?
Waarom niet de bench open zetten?
Als ze nu niets sloopt en alleen maar slaapt, dan zal ze in de berging toch ook niet van alles kapot gaan maken? Ze is immers ook geen puppy meer.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:40

bruintje123 schreef:
Waarom opsluiten in de bench?
Waarom niet de bench open zetten?
Als ze nu niets sloopt en alleen maar slaapt, dan zal ze in de berging toch ook niet van alles kapot gaan maken? Ze is immers ook geen puppy meer.


Precies dit!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:40

Ik zou eerder investeren in een geïsoleerd buitenhok dat je dan binnen in de garage zet, wat dekens erin of stro en je hond kan het niet meer echt koud hebben. Mocht je de bench al hebben kan je die ook met het deurtje open neerzetten en daar wat (wollen) dekens omheen doen tegen de kou. Ik zou haar de vrijheid niet ontnemen.

Insta: ArtbyEvaRoeters

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:40

Als het niet nodig is zou ik het niet doen?.

Klopt honden slapen nu eenmaal veel 17 uur per dag. Mensen denken dat een hond altijd moet bewegen maar dat doen ze dus niet. Dus een hond kan best een dag alleen zijn ze moeten er aan wennen maar dat ritme pakken ze vaak snel op.

Die van mij zijn beide 8 uur per dag alleen en gaat al jaren prima.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:41

Dat honden het koud hebben zit tussen onze oren als de hond normaal altijd al buiten is is hij heus wel wat gewend. Goede mand met dekentje en ze lossen het prima op.
Hoe meer je ze verwend hoe meer je ze verpest.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:43

Lekker dikke deken of stro in garage. Of zelfs een elektrische warmteplaat ook wel biggeplaat genoemd. Zorg dat de mand van de grond af staat.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.


Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:55

Mijn honden wonen in de tuin en slapen ook veel. En gaan stuiteren als ik thuis kom. :+
Maar het geeft mij een prettig gevoel dat ze kúnnen lopen/spelen/plassen als ze willen. Ik zou ze ook nooit zomaar in een bench doen, tenzij er een zwaar wegende medische reden is. :)
De oplossing is imo ook te zorgen voor een hok o.i.d in de garage. Iets met een zo klein mogelijke ingang zodat de warmte erin blijft. :)

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 12:24

Ik ben ook een beetje tegen het idee hoor, maar mijn man vond dat precies wel een goed idee.
Het hok dat in de garage staat staat ook van de vloer en er ligt ook een fleece-dekentje in (goh wat gaat dat snel stinken seg!).
Hok laten openstaan in de berging is geen optie. Ook al is ze 4 jaar, als de kat van huis is dansen de muizen :-)

Nu het winter is willen we haar 's avonds ook terug binnen halen omdat we het altijd zo zielig vinden hoe ze voor het raam naar ons staat te kijken en te blaffen. Het is nu eenmaal een echte knuffelhond. Maar tegen die haren zie ik zo op! Wij hebben een zwarte vloer, eens de hond binnen is, lijkt die wel wit geworden :-(

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:27

Als de hond altijd buiten loopt, maakt deze een wintervacht aan. Ze voelen (waarschijnlijk) weinig van de kou. Je zou een deken in haar mand buiten kunnen doen. En iets een afdakje kunnen maken oid?

Mijn toppertje Amy! (L)
Lisa 04-05-1994 19-11-2016

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:31

Een vloer is om schoongemaakt te worden ;) Bezem erdoor en klaar :+

Ik zou de hond lekker binnen halen, ze geeft zelf aan dat ze graag bij jullie wil zijn ipv alleen buiten.

Onze honden lopen overdag ook buiten. Gelukkig hebben wij de mogelijkheid van een inloop waar ze binnen kunnen zitten/liggen. Redelijk warm en in elk geval beschut (ze hebben bij ons trouwens geen dekentje ivm slopen (dekentjes eindigen altijd op het gras). Wel manden die van de vloer af zijn, dus ze liggen niet direct op de betonnen vloer)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:38

Begrijp ik nu goed dat jouw hond niet in huis mag om de witte haren? Eigenlijk vind ik dat sneuer als dat ze buiten slaapt. Honden zijn gezelschapsdieren. Dan zou ik gaan nadenken aan een hond erbij. Maar dit is erg off-topic. Wat betreft de kou: dekentje in de mand, kleine opening en niet op de tocht en goed voeren.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:44

Fiorini schreef:
Ik ben ook een beetje tegen het idee hoor, maar mijn man vond dat precies wel een goed idee.
Het hok dat in de garage staat staat ook van de vloer en er ligt ook een fleece-dekentje in (goh wat gaat dat snel stinken seg!).
Hok laten openstaan in de berging is geen optie. Ook al is ze 4 jaar, als de kat van huis is dansen de muizen :-)

Nu het winter is willen we haar 's avonds ook terug binnen halen omdat we het altijd zo zielig vinden hoe ze voor het raam naar ons staat te kijken en te blaffen. Het is nu eenmaal een echte knuffelhond. Maar tegen die haren zie ik zo op! Wij hebben een zwarte vloer, eens de hond binnen is, lijkt die wel wit geworden :-(

Ach, dit kun je toch niet menen :? ;( ? Er ligt een banketstaaf fleecedekentje in het hok (waarom geen lekker kussen!) en je zeurt dan ook nog dat het snel gaat stinken?!

Daarnaast is het een echte knuffelhond maar mag ze nauwelijks bij jullie binnen zijn want ze verhaart en je ziet de haren zo goed op je zwarte vloer?! Dit kan toch niet ;( . Ik kan hier echt met de pet niet bij hoor.

koeien op de weg...

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 12:49

ik denk dat jullie het een beetje fout zien.
Ik zeg inderdaad dat het dekentje snel stinkt. Dit is inderdaad niet fijn, maar ik was het dekentje dan ook regelmatig en geef haar ook geregeld een nieuw. Een kussen kan ik haar niet geven, we hebben er al zoveel gekocht voor haar, maar dat duurt geen half uur en het ligt in flarden van elkaar. Vandaar dat ze alleen nog maar eenvoudige dekentjes krijgt. Toch niets mis mee?
En ja inderdaad, onze vloer ziet helemaal wit als ze binnen is geweest, maar ze zit toch binnen!?! Dus wat is dan het probleem voor jullie? Het feit dat ik dit niet leuk vind dat alles wit ziet? Daar hebben jullie toch geen last van of vergis ik mij?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:01

Ik denk dat er een probleem is met het hele idee dat je een lieve knuffelhond hebt die graag bij jullie wil zijn en naar jullie roept en kijkt omdat ze verlangt naar het gezelschap van haar baasjes, maar dat ze dat niet mag of kan omdat dan de vloer vies wordt van de haren.
Je schetst het beeld dat zij afgezonderd zit van jullie, ze is of in het berghok of garage of iets, maar niet bij jullie aan de voeten....of klopt dat niet?

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:05

Waaaaaaarom neem je een labrador als de hond niet bij je mag zijn? Dat zijn mensenhonden die bij mensen willen zijn.

Ik heb een lichte vloer en donkere honden. Nou en? Ik koos voor de honden. Ik ga ze toch niet buitensluiten omdat ze verharen? Een hond die zo zo duidelijk vraagt bij je te mogen zijn wegsluiten vind ik enorm zielig.

Hoeveel uur per dag mag de hond wel bij je zijn/krijgt de hond aandacht?

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 13:05

Dit klopt inderdaad niet. Als we uit werken zijn zit zij uiteraard niet in onze living. In de zomer loopt ze altijd buiten, maar dan leef je ook meer buite ipv binnen. In de winter zit ze elk jaar binnen als we thuis zijn.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:06

Mijn eerste gedachte is dan: waarom hebben jullie een hond? Waakt ze dan vooral?

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:07

Amaris schreef:
Mijn eerste gedachte is dan: waarom hebben jullie een hond? Waakt ze dan vooral?


Een Labrador? :D

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 13:07

Wij zijn beide om 4 u thuis van ons werk, vanaf dan mag de hond binnen, tot we gaan slapen.
Wat willen jullie? Dat de hond overdag binnen in de sofa mag liggen met een dekentje over zich heen zodat ie naar tv kan kijken?
Ik denk dat dit een beetje uit de hand aan het lopen is en ver afwijkt van de vraag die ik stelde.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:08

dieseltje schreef:
Ik denk dat er een probleem is met het hele idee dat je een lieve knuffelhond hebt die graag bij jullie wil zijn en naar jullie roept en kijkt omdat ze verlangt naar het gezelschap van haar baasjes, maar dat ze dat niet mag of kan omdat dan de vloer vies wordt van de haren.
Je schetst het beeld dat zij afgezonderd zit van jullie, ze is of in het berghok of garage of iets, maar niet bij jullie aan de voeten....of klopt dat niet?

Zo lees ik het ook en vind dat heel schrijnend klinken.
Je omschrijft het echt zo.

Een hond is een roedeldier en wil dan ook bij zijn roedel zijn.

Neem er anders een hond bij? Kunnen ze samen hun eigen roedeltje vormen..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 30-11-16 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:08

Waarom hebben jullie een hond?

En dit is een echte oprechte vraag!

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:10

Ts, hoe rijm je dit verhaal:

Fiorini schreef:
Nu het winter is willen we haar 's avonds ook terug binnen halen omdat we het altijd zo zielig vinden hoe ze voor het raam naar ons staat te kijken en te blaffen. Het is nu eenmaal een echte knuffelhond. Maar tegen die haren zie ik zo op! Wij hebben een zwarte vloer, eens de hond binnen is, lijkt die wel wit geworden :-(


met dit verhaal?

Fiorini schreef:
Wij zijn beide om 4 u thuis van ons werk, vanaf dan mag de hond binnen, tot we gaan slapen.
Wat willen jullie? Dat de hond overdag binnen in de sofa mag liggen met een dekentje over zich heen zodat ie naar tv kan kijken?
Ik denk dat dit een beetje uit de hand aan het lopen is en ver afwijkt van de vraag die ik stelde.


Bovenste zegt mij dat de hond weggesloten van jullie zit als jullie thuis zijn en het onderste verhaal zegt dat de hond altijd bij jullie is als jullie er zijn?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emj_23, Escada, Esplen, Gaabje, GrapeshotBot, hokke, Jorex, MissMarije en 146 bezoekers