Scheren ja of nee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Scheren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 16:59

Ik zit te twijfelen of ik mijn fjord zal scheren. Hij zit nu al ontzettend dik in zn vacht en ik krijg hem ontzettend moeilijk droog na het werken. Ik zit zelf een beetje te denken om hem te scheren in strengenpatroon, dus alleen onderste gedeelte van hals, buik enz, want hij staat nog een behoorlijk gedeelte van de dag buiten. Maar nu was ik met mn moeder en mn zusje aan t overleggen, of dat een oplossing was, en mn moeder wist t niet zo goed en mn zusje vond het onzin. Nu wil ik graag wat tips en meningen van jullie horen.

Groetjes Corine

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:28

Doen. Mijn Haf is vanmorgen ook geschoren, dekenmodel, ik werd helemaal gek van die vacht. Vorig jaar is me dit prima bevallen.
Waarom zou je een Haf of Fjord niet scheren als je er mee werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:42

Als je je pony niet droog krijgt na het rijden is de kans groot dat hij een keer kou vat. Een dekenmodel zou voor jou een goede optie zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:45

ik denk dat je je paard beter kan svheren zodat ie niet meer zo zeikende nat word bij het trainen dan dat ie niet normaal droog is te krijgen , als ie lang nat is heb je veel meer kans op verkoudheden, spierpijn en ga zo maar door
ik zou hem lekker scheren hoor

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 18:22

Oke, jullie hebben me overtuigd. Ik zat zelf ook al met die verkoudheden en spierpijn en al in mn hoofd, heb namelijk geen zin in een zieke pony. Dus ik ga deze week even aan mn instructrice vragen of die een scheeraparaat te leen heeft voor me en dan ga ik hem lekker scheren.

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:54

ik zou hem laten scheren dat deden wij ook met onse pony heeeeeeeeeeeeel relekst met uitstappen maar wel dikke dekkens op !!!!!!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 23:06

ik heb m'n fjord vandaag geschoren. ik zal binnekort foto's laten zien. het ziet er echt raar uit. het is gewoon een heel ander paard geworden Haha!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:05

nou ik wil die van mij ook scheren,die loopt 3x in de week les/privé les,springles en groepsles enmeestal ook een wedstrijd in het weekeindd.
als ze heeeeeel erg loopt te zweten zou ik het doen maar...een dik dek opdoen of 2 dekken