Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 13:02

Bokt.nl / Eurodressage
Afbeelding
Jorinde Verwimp met Tiamo tijdens WDM Mechelen 2015. Foto via Flickr.


Jumping Mechelen, dat jaarlijks tussen kerst en oud en nieuw in Mechelen (BE) wordt georganiseerd, is voor de dressuur haar 5-sterren status verloren als gevolg van een probleem met de sponsoring. Dit is de tweede klap voor Jumping Mechelen, dat zijn WK-CDI status ook al zag verdwijnen in 2012 door ingrijpen van de FEI. De data van editie 2016 waren teveel in conflict met andere WK-kwalificatie wedstrijden in Frankfurt en Londen. Na deze klap ontwikkelde de organisatie van Mechelen de dressuursport in samenwerking met het Nederlandse World Dressage Masters.

Aangezien deze financiële steun niet voor 2016 is bevestigd werd de organisatie gedwongen Jumping Mechelen zijn status te laten dalen van vijf naar vier sterren. "Op dit moment is de World Dressage Masters niet in staat de volledige sponsoring van 2015 te betalen en heeft aangegeven ook voor 2016 niet genoeg inkomsten genereren om Mechelen te blijven steunen. Daarom laat World Dressage Masters weten de overeenkomst die tot 2016 liep te beëindigen." verklaart de organisatie van Mechelen. "Omdat we op zo'n korte termijn geen sponsors voor de CDI 5* kunnen vinden, hebben we besloten om voor 2016 over te stappen naar een CDI 4*. Voor 2017 zullen we op zoek gaan naar een nieuwe hoofdsponsor voor de dressuur. Zolang dit niet lukt zal de toekomst van Jumping Mechelen erg onzeker zijn."

Afbeelding

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:20

Misleidende titel... de dressuur verliest de 5*, springen niet.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:21

Ik pas 'm aan :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:51

Deelnemersveld was al jaren sowieso aan de slappe kant... blijft gewoon zonde dat ze de WB kwijt gespeeld zijn indertijd...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:46

DAt is inderdaad zonde maar dan krijgen ook andere ruiters eens de kans om daar te gaan rijden. Zien wij ook niet steeds dezelfde namen verschijnen.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:55

Maar dan blijft het mij heel onduidelijk waarom dan voor de CDI Lier in het Azelhof, met hetzelfde aantal sterren, quasi hetzelfde deelnemersveld en GRATIS inkom er niet eens 100 toeschouwers waren...
Kom ze dan daar zien...

Voor de prijs die je in Mechelen betaalt wil ik de toppers zien, anders blijf ik (zoals de laatste 2jaren) gewoon thuis.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:01

Tja de combi dressuur en springen is een stuk aantrekkelijker dan dressuur alleen denk ik waardoor er sneller mensen gaan kijken.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:04

petraaken schreef:
Tja de combi dressuur en springen is een stuk aantrekkelijker dan dressuur alleen denk ik waardoor er sneller mensen gaan kijken.



In Mechelen is op de dagen van de dressuur toch bijna geen springen te zien? En indien wel zijn de tribunes quasi volledig leeg...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:06

Ik kom ook al een aantal jaar in Mechelen en het valt me inderdaad elk jaar op dat er bijna niemand komt kijken voor de dressuur... Jammer wel voor de organisatie!

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:15

Dat zeg ik niet è... bij de springproeven op de dressuurdagen zit er niemand...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:16

s0173957 schreef:
petraaken schreef:
Tja de combi dressuur en springen is een stuk aantrekkelijker dan dressuur alleen denk ik waardoor er sneller mensen gaan kijken.



In Mechelen is op de dagen van de dressuur toch bijna geen springen te zien? En indien wel zijn de tribunes quasi volledig leeg...

Er zijn 2 pistes daar. Dus er is altijd wel springen of vrijheidsspringen te zien. Vorig jaar zat het toch aardig vol bij de dressuur vond ik.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:26

Eventjes het programma er bij genomen.

De eerste dag is er vrijspringen van de 2jarigen samen met dressuur, de 2de dag eerst een 1m40, dan een U25 springproef en op de b-piste wat pony- en childer proeven.

Degene die voor de dressuur komen gaan echt niet wakker liggen van die andere proeven dus... en kunnen dus even goed naar Lier komen ;)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:42

ER moet dan toch iets zijn waardoor de mensen liever naar Mechelen gaan dan naar Lier. Mechelen makkelijker te bereiken, betere voorzieningen of gewoon centraler gelegen?

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:05

Dan Lier?
Ooit al in het Azelhof geweest?
Perfect bereikbaar!

Het enige wat Mechelen heeft is de standen van het promodorp (waar imo niks te zien valt en alles veel te duur is), de traditie en het "m'as tu vu" gehalte...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:08

en deftige zitplaatsen tov van lier... Daar moet je op tijd zijn of je hebt er geen tafeltje of stoelen.
Mechelen is meer iets uit nostalgie dan voor echt hoog dressuur niveau te kunnen kijken voor meerdere mensen...
Laatst bijgewerkt door nathe op 24-11-16 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:10

Als er geen 100 man is zoals de laatste keer... dan heb je echt wel een goed plaatsje ;)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:14

ik vind toch wel dat ze daar eens een tribune kunnen voorzien. Of op zijn minst veel meer stoelen...

Mechelen heeft ook nog nauwelijks eetgelegenheid, elk jaar dezelfde standen en dan idd de dressuur die elk jaar weer veel minder voorstelt. Dressuur is dan ook weer overdag terwijl er juist 's avonds altijd wel meer sfeer te vinden is.

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:56

s0173957 schreef:
Maar dan blijft het mij heel onduidelijk waarom dan voor de CDI Lier in het Azelhof, met hetzelfde aantal sterren, quasi hetzelfde deelnemersveld en GRATIS inkom er niet eens 100 toeschouwers waren...
Kom ze dan daar zien...

Voor de prijs die je in Mechelen betaalt wil ik de toppers zien, anders blijf ik (zoals de laatste 2jaren) gewoon thuis.


Lier heeft minder ambiance er omheen. In Lier zijn enkel wat standjes en verder de hele dag alleen proeven te bekijken. Daarnaast is in Mechelen meer show, standjes en andere disciplines. De 4* status hangt af van het prijzengeld. :o

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:37

Ik vind het in Lier toch een heel andere sfeer dan Mechelen. Buiten dat: in Mechelen kan je vaak niet 'zomaar' gaan rijden en dit is voor vele ruiters toch een doel om daar eens gereden te hebben. Dat is in het azelhof anders :j

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:05

Ik ging elk jaar naartoe. Tôt dat ze hun WK zijn verloren. Vroeger kon je nog toppers zien, nu, als je de startlijsten ziet...8 op de 10 zijn belgen. Die kun je ook op een nationaal wedstrijd zien! Ik betaal geen 30€ daarvoor. Vroeger moest je 2 maanden op vooraf boeken want allés wat verkocht! Er was geen plaats vrij.

Gone with the Wind, IPS Andretti x Onze Fons geboren op 30 mei 2011
Sorry voor de fouten, ik ben franstalig


ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Dressuur Jumping Mechelen verliest 5-sterren status

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:06

Ik denk dat er nier veel mensen weten dat Lier besteld. Ik wist jet ampers.

Gone with the Wind, IPS Andretti x Onze Fons geboren op 30 mei 2011
Sorry voor de fouten, ik ben franstalig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ecudes, MallyBelly en 84 bezoekers