Politiepaard aangevallen door hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 17:07

Bokt / Politie Zeeland-West-Brabant


Een agent van de bereden politie heeft woensdagavond 23 november de eigenaar van een pitbullachtige hond aangehouden. De man had zijn hond, die meerdere malen een paard en de berijder aanviel, niet onder controle.

Afgelopen woensdag rond 20.00 uur surveilleerden twee agenten te paard op de Lange Nieuwstraat in Tilburg. Ze zagen een man op skeelers die zich liet voorttrekken door twee pitbullachtige honden. Hij kwam verschillende keren voorbij rijden. Een agent te paard zag dat de honden veel belangstelling hadden voor de paarden. Hij merkte dat zijn paard onrustig werd.

Op een gegeven moment rukte een van de honden zich los en viel direct het paard aan. De agent merkte dat het paard zich verdedigde door te trappen. De hond probeerde het paard in zijn benen of borst te bijten. De agent liet het paard een stuk galopperen om de hond kwijt te raken. Dit lukte echter niet. De eigenaar van de hond probeerde zijn hond terug te roepen maar die luisterde in het geheel niet naar hem. Uiteindelijk gaf het paard de hond een trap, waarop de hond piepend een tuin in rende.

De eigenaar van de hond werd aangehouden en de hond in beslag genomen. De zaak zal verder onderzocht worden.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:10

Ik zat het net te lezen...paard is er nog goed vanaf gekomen!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:18

Slecht van de eigenaar, maar ik vond het wel even zielig toen ik las dat de hond piepend een tuin in rende na een trap. Beestje volgt toch zijn instinct, ook al is dat niet echt bevorderlijk voor de betrokken partijen. Maakt natuurlijk niet dat het niet sneu is voor het paard en agent.
Hond is in beslag genomen, wat zullen ze daarmee doen dan?

*pum*

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:19

Ik hou wijselijk mijn mond :D

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:20

En weer eentje... :Z

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:20

Lekker doe mij ook maar wat popcorn :D

Ik denk dat het meeste al gezegd is in het andere topic haha.

Maar ik ben blij dat het met een sisser afgelopen is, want dit had heel fout kunnen gaan! Even in de 'wat als' modus: Wat als de agent eraf was gevallen en de hond in het paard hing en paard door de stad heel kledderde.
Maar gelukkig is dat niet gebeurd!
Ben benieuwd wat er met de hond gaat gebeuren. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet zo op pitbull achtige heb. En dat komt door hun reputatie en waarvoor ze ooit gefokt zijn.

Oscar heeft ook wel eens een trap gehad van James en ook al van Nick. Piepen als een gek. Jammer dan, had ie hond maar moeten luisteren naar mij :') Geen medelijden mee!
Laatst bijgewerkt door Chasey op 24-11-16 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:22

Ik ook niet, hopelijk leert hij er iets van :j

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:24

Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen en ik hoop ook dat de hond het goed maakt en niet al te zware verwondingen heeft opgelopen.

Ik hoop dat de hond niet afgemaakt gaat worden om deze reden. Dit is weer een typisch geval van een eigenaar die zo'n soort hond aanschaft omdat het "stoer" is, maar ondertussen niet de nodige kennis en ervaring heeft om zo'n hond correct op te voeden en onder controle te hebben.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:25

Gelukkig is het goed afgelopen...

Ik ken pitbull achtige als vriendelijke en enthousiaste honden die helaas vaak de verkeerde soort baasjes aantrekken. Baasjes die juist graag stoer willen doen met een grote vechthond die lekker agressief moet overkomen -O-.

Eigenlijk zouden ze op een of andere manier wat strengere regels aan het houden van honden in het algemeen moeten hangen. Komt veelste vaak voor dat mensen hun hond niet onder controle hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:25

jeetje... ja op skeelers heb je niks te vertellen en dan moeten je honden wel heeel goed luisteren wil je jezelf laten voorttrekken en verwachten dat dit allemaal soepel verloopt....

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:27

Sneu voor paard en hond.. -O-

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:30

Kalab schreef:
Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen en ik hoop ook dat de hond het goed maakt en niet al te zware verwondingen heeft opgelopen.

Ik hoop dat de hond niet afgemaakt gaat worden om deze reden. Dit is weer een typisch geval van een eigenaar die zo'n soort hond aanschaft omdat het "stoer" is, maar ondertussen niet de nodige kennis en ervaring heeft om zo'n hond correct op te voeden en onder controle te hebben.

Zullen we dan het paard maar afmaken?? Foei toch, stout paard!! Ik ben een dierenliefhebber en helaas moeten honden vaak boeten voor slechte bazen maar als het dan toch gebeurt laat zo'n paard dan nog maar even goed raak trappen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:38

Verplichte cursus voor hond en baasje?

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:39

bigone schreef:
Kalab schreef:
Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen en ik hoop ook dat de hond het goed maakt en niet al te zware verwondingen heeft opgelopen.

Ik hoop dat de hond niet afgemaakt gaat worden om deze reden. Dit is weer een typisch geval van een eigenaar die zo'n soort hond aanschaft omdat het "stoer" is, maar ondertussen niet de nodige kennis en ervaring heeft om zo'n hond correct op te voeden en onder controle te hebben.

Zullen we dan het paard maar afmaken??

Waarom moet er iemand worden afgemaakt?


farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:52

Triest voor alle partijen.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:56

bigone schreef:
Kalab schreef:
Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen en ik hoop ook dat de hond het goed maakt en niet al te zware verwondingen heeft opgelopen.

Ik hoop dat de hond niet afgemaakt gaat worden om deze reden. Dit is weer een typisch geval van een eigenaar die zo'n soort hond aanschaft omdat het "stoer" is, maar ondertussen niet de nodige kennis en ervaring heeft om zo'n hond correct op te voeden en onder controle te hebben.

Zullen we dan het paard maar afmaken?? Foei toch, stout paard!! Ik ben een dierenliefhebber en helaas moeten honden vaak boeten voor slechte bazen maar als het dan toch gebeurt laat zo'n paard dan nog maar even goed raak trappen.


Ik denk dat je de reactie van Kalab niet helemaal goed begrijpt.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:58

Danielleeee_ schreef:
Slecht van de eigenaar, maar ik vond het wel even zielig toen ik las dat de hond piepend een tuin in rende na een trap. Beestje volgt toch zijn instinct, ook al is dat niet echt bevorderlijk voor de betrokken partijen. Maakt natuurlijk niet dat het niet sneu is voor het paard en agent.
Hond is in beslag genomen, wat zullen ze daarmee doen dan?

Volgt zijn instinct????
Het is echt niet normaal dat een hond gewoon even een paard aan vliegt hoor!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:04

rapido schreef:
Danielleeee_ schreef:
Slecht van de eigenaar, maar ik vond het wel even zielig toen ik las dat de hond piepend een tuin in rende na een trap. Beestje volgt toch zijn instinct, ook al is dat niet echt bevorderlijk voor de betrokken partijen. Maakt natuurlijk niet dat het niet sneu is voor het paard en agent.
Hond is in beslag genomen, wat zullen ze daarmee doen dan?

Volgt zijn instinct????
Het is echt niet normaal dat een hond gewoon even een paard aan vliegt hoor!


Normaal is het inderdaad niet. Maar als iets beweegt is het voor een hond al snel leuk om erachter aan te gaan. Van auto's tot vogels. Zolang het maar beweegt. Dus in dat op zicht is het wel redelijk normaal. Als paard natuurlijk in beweging was.

Voor alsnog keur ik dit natuurlijk niet goed. Maar eigenaar moet gewoon goed opletten. En sowieso op skeelers achter je hond aan 8)7

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:08

inderdaad als dit het instinct van dit type hond is dan zeg ik gelijk afmaken!
Tja sorry hoor, ik gooi de knuppel in het hoenderhok!!

Ik geloof best dat dit soort type honden blije en enthousiaste honden zijn, maar dit zijn toch ook het type hond waarbij vaak het aangevallen dier het niet na kan vertellen! In hun enthousiasme bijten ze een ander dier dood en ja ik weet ook dat dit vaak aan het baasje ligt, maar de hond heeft het wel in potentie in zich!

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:09

Ik heb zelf een grote hond maar zij gaat echt niet achter een paard aan. Maar is wel zielig voor zowel de hond als het paard. Trouwens wel dom om op skeelers je hond uit te laten, zulke honden moet je goed aangelijnd houden

Anoniem

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:18

Wat naar. Je hoort de laatste tijd weer erg vaak dit soort ver halen |(

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:21

Helaas wel....toch ligt het ook vaak aan de baasjes van de hond....honden moet je ook gewoon onder goed appel hebben

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:23

Mijn paard draafde eens rustig door terwijl er een onopgevoed kooikertje blaffend tegen hem op bleef springen. Op een zeker moment was hij het zat. Het klonk als: klip klap klop klip klap bats kai kai kai klip klap klop.. Heb zelden zo gelachen.
Ik heb nog even gecheckt of het wel goed ging met het hondje, maar hij leek alleen maar geschrokken en ging op weg naar... zijn baas of huis of ik weet niet wat, ik had geen baas gezien.
Helemaal terecht als een paard het laat merken als de aandacht niet gewaardeerd wordt. Een paard hoort opgevoed te zijn, een hond ook.
Laatst bijgewerkt door mrie op 24-11-16 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bejaarde bokkers weten meer

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:26

Helemaal mee eens en inderdaad een hond moet de waarschuwing die het paard geeft begrijpen, meestal schrikken ze en deinsen terug.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:29

nienke39 schreef:
Helaas wel....toch ligt het ook vaak aan de baasjes van de hond....honden moet je ook gewoon onder goed appel hebben



Idd. Maar mensen verschuilen zich graag onder het kopje van 'het is zijn instinct'.

Het mooie van honden vind ik juist dat je ze zo goed kunt opvoeden.

Hier in de buurt een rottweiler...ik ben als de dood dat dat beest een keer over het hek heen komt want dan is het echt einde paard.
Hij heeft al eens in de benen van het paard van mijn stalgenoot gehangen...het hek stond open.
Ik vind het een doodeng beest, komt soms schuimbekkend op ons afgerend.

Ik ben echt een dierenliefhebber maar als dit een keer fout gaat eis ik dat dat beest afgemaakt word.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.