omkeren op een buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

omkeren op een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 20:43

Een fjord bij mij op stal is heel eigenwijs. Als je alleen met hem naar buiten gaat, gaat het eerst een stuk goed en daarna gaat ie opeens om keren en lopen klieren enzo. En met zijn nek en kracht, krijg je hem met veel moeite terug, maar het is erg vervelend. Als je met zijn 2en gaat is er niks aan de hand. Wat kan de gene doen die er op rijd?


hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:35

Misschien een thiedeman of zo. Kan je hem beter terugnemen, of rijd je al met hulpteugel?

AmIgO

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 21:43

nee ze rijden zonder hulpteugel... ik rijd er maar afentoe op, maar ik heb het idee dat je echt een paar keer goed boos moet worden... Alleen dat doet ze nie echt...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:45

Zoekt en gij zult vinden.....

Het kan niet moeilijk zijn!


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:19

Hier zijn al wat topics over geweest trouwens, die kan je ook even terug zoeken.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

ik weet precies welk paard je bedoelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 08:47

ten eerste is hij zo'n slordige 100kg te zwaar, als dat er eens vanaf is wordt ook dit paard stuurbaar, de eigenaaresse vind dit paard eerder te dun dan te dik, onbegrijpelijk, het is een geweldig paard, als hij te koop zou komen, zou ik hem wel willen hebben. maar dat dit paard nog geen vervette lever heeft, en geen been problemen daar snap ik niks van.

verder heeft hij geen consequente baas, en daar is probleem 2 uitvoorgekomen. als dit paard vertrouwen krijgt dat hij op zijn eigen benen kan lopen, en niet bij de minste verkeerde beweging direct in zijn mond wordt gecorrigeerd dan is ook dat probleem opgelost.

ik heb een tijdje dit paard geholpen, wat dit is een paard met mensen problemen, zoals zo veel paarden. ik heb hem het vertrouwen gegeven dat hij best alleen kan lopen. ik heb mijn teugels los gelaten, mijn armen wijdgespreid, hij kon alle kanten op, omkeren, de sloot in, stoppen. maar hij liep tot aan het jachthuis, zonder ook maar 1 keer te moeten corrigeren in vol draf daar naar toe.

het ligt niet aan het paard, maar wel aan de mens

jammer maar zo is het

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Re: ik weet precies welk paard je bedoelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 13:57

helga schreef:
ten eerste is hij zo'n slordige 100kg te zwaar, als dat er eens vanaf is wordt ook dit paard stuurbaar, de eigenaaresse vind dit paard eerder te dun dan te dik, onbegrijpelijk, het is een geweldig paard, als hij te koop zou komen, zou ik hem wel willen hebben. maar dat dit paard nog geen vervette lever heeft, en geen been problemen daar snap ik niks van.

verder heeft hij geen consequente baas, en daar is probleem 2 uitvoorgekomen. als dit paard vertrouwen krijgt dat hij op zijn eigen benen kan lopen, en niet bij de minste verkeerde beweging direct in zijn mond wordt gecorrigeerd dan is ook dat probleem opgelost.

ik heb een tijdje dit paard geholpen, wat dit is een paard met mensen problemen, zoals zo veel paarden. ik heb hem het vertrouwen gegeven dat hij best alleen kan lopen. ik heb mijn teugels los gelaten, mijn armen wijdgespreid, hij kon alle kanten op, omkeren, de sloot in, stoppen. maar hij liep tot aan het jachthuis, zonder ook maar 1 keer te moeten corrigeren in vol draf daar naar toe.

het ligt niet aan het paard, maar wel aan de mens

jammer maar zo is het


Ahja jouw ken ik geloof wel... Knipoog
Hij is zekers te zwaar, maar ja, dat neemt ze nie aan. Iedereen zegt het maar goed daar bemoei ik me nie mee...
Ik rijd er nu ook nie meer op(gelukkig Tong uitsteken )
Maar ik dacht laat is kijken wat ze er hier van zeggen...
Want nu wil ze dus alleen met zijn 2en rijden, en dat lost niet zo veel op...

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Re: ik weet precies welk paard je bedoelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:26

Citaat:
Ahja jouw ken ik geloof wel... Knipoog

@ ja ik ken jou ook wel jij bent van die haflinger


Citaat:
Hij is zekers te zwaar, maar ja, dat neemt ze nie aan. Iedereen zegt het maar goed daar bemoei ik me nie mee...


@ dat hoeft ook niet, steek eerst je hand is in eigen boezem


Citaat:
Ik rijd er nu ook nie meer op(gelukkig Tong uitsteken )


@ aan de ene kant wil je weten hoe je het op moet lossen en aan de andere kant hoef je er gelukkig niet meer op te rijden. aan welke kant sta je eigenlijk

Citaat:
Maar ik dacht laat is kijken wat ze er hier van zeggen...
Want nu wil ze dus alleen met zijn 2en rijden, en dat lost niet zo veel op...
[/quote]


Ik neem aan dat je het nu over de verzorgster hebt en niet over de eigenaar. ik denk dat het een heel goed idee is om met zijn 2en te rijden.
zo leert het paard vertrouwen te krijgen van het leidend paard, wanneer dat goed gaat zal degene die er op zit er ook er meer vertrouwen in krijgen. zo leer je van elkaar. prima manier toch?

ik denk dat de eigenaar in zijn handjes mag klapppen met zo'n goede verzorgster, ga er maar eens aan staan. dat paard heeft al heel lang een probleem en dat is echt niet zo maar opgelost, daar wordt je wel eens moedeloos van. en als je dan toch iedere keer weer door zet. dat is pas knap
Laatst bijgewerkt door helga op 03-11-02 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 21:40

Helga:
Ik ben idd blij dat ik er niet meer op hoef te rijden, ik zou het geloof lang samerhand wel op geven. Ik vind het ook echt knap dat zij dat nie doet.
Maar ik wil gewoon weten wat andere hierover denken ( gewoon om van te leren)
Maar het vreemde is dat de eigenaar nooit problemen heeft met hem, en toen ik er een week op reed(deze zomer) had ik een aantal dagen geen problemen, maar toen ik een andere kant om ging, waar zij niet zo vaak rijden, werd ie wel vervelend...
Maar ze kan wel met zijn 2en rijden, das denk ook wel goed, maar je moet het oplossen in je eentje. En dat gaat nog nie.

Leontien:
Ik was gewoon benieuwd wat ze er hier van zouden zeggen en hoe andere dit op zouden lossen, daar is zon forum tog onder andere voor!?!
Ik heb wel op hem gereden ja, en ik heb hem wel voorruit gekregen!( heeft wel even geduurd, maar t is me wel gelukt )

Light777
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-11-02

He Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:13

Ik lees dit nu allemaal maar wat kan jij zeiken Leetje.
Dat paard is niet van jouw en wordt normaal verzorgd zoals ik hier lees.
Hij rijd alleen met de baas en verzorgster goed en niet met jouw, dus ligt het aan jouw! Een Fjord is altijd wat zwaarder qua uiterlijk.
Laatst bijgewerkt door Light777 op 04-11-02 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra29
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-02

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:57

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door sandra29 op 04-11-02 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

sandra29
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:58

wiilen jullie met je eigen paarden gaan bemoeien, en laat mijn met rust..
nee heidie die is dun hahahahahahah.
bemoei je je er niet mee leonie heb ik je al meer gezegt je ben nu echt te ver gegaan... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 01:49

De punten zijn zo wel duidelijk denk ik. Misschien kunnen de betrokkenen dit rechtstreeks met elkaar oplossen in plaats via dit forum?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers