gladde of fluweelachtige cap??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

gladde of fluweelachtige cap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 21:39

Tja ik wil dan binnenkort toch echt een nieuwe cap gaan kopen, zo'n Casco denk ik dat t wordt. Zitten erg lekker, fijn licht enzo. Ik had t erover met de vriendin van mn broer en die heeft zelf een gladde casco. Mooi is anders, maar t is op zich wel praktisch. je kunt t makkelijk schoonhouden en de kleur wordt niet valer oid. Fluweelachtig vind ik persoonlijk mooier maarja dat wordt weer snel stoffig, beschadigingen vallen ontzettend op.
Wat zouden jullie nemen en waarom???

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:42

Ik heb dus zo'n fluweelachtige ('flock' heet dat). En ik bewaar 'm netjes in een captas, want als ik dat niet zou doen, dan was-ie na een paar weken al niet meer toonbaar geweest. Die gladde vind ik zelf oerlelijk (pardon: niet zo mooi Haha!), ik heb een groene skatehelm van dat soort en dat gaat nog wel, maar op het paard heb ik liever een neutrale kleur.

Tja, ik denk toch dat het vooral een kwestie van smaak is... en pas daarna een kwestie van onderhoud. Voor mij dan iig. Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 09:01

Hm maar zo netjes dat ik m in een captas ga bewaren ben ik dus niet Haha! Ik vind die gladde caps ook niet echt mooi, maar toch. Misschien wel handiger ivm netheid. *moeilijk*

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:10

Ik heb een gladde nen een flock. Nou, die gladde is ideaal, in de regen, in de blubber (modder op cap door rijden in ruig terrein, die flock krijg je echt niet meer schoon). En die gladde blijft gewoon normaal. Even onder de kraan indien nodig en klaar.
Die flock kan dat dus niet allemaal. Zand erop krijg je er haast niet weer af. LEg je die cap op de flock weg, dan zie je dat de volgende keer.
Ik ga zelfs zo ver, ik start ook in de dressuur met die gladde Haha!
EEN jury mag immers een gladde cap niet slechter beoordelen bij verzorging dan een flock.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:15

Ik heb een fluweelachtige en die bevalt prima. Geen last van verkleuren en vies worden, maar ik leg hem ook niet op de grond neer ofzo. Hij gaat vanaf de kast op mijn hoofd en weer terug in de kast.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:24

Ik heb ook zo'n fluweelachtige. Misschien niet zo handig bij mij, want ik leg hem nog best vaak gewoon op de ( niet altijd even schone...) grond.
Tot nu toe ziet hij er nog best goed uit. En ik vind zo'n gladde eerlijk gezegd ook niet zo mooi.
Bij het gewone rijden dan. Tijdens een sgw vind ik hem juist best stoer staan!

Gewoon zelf kijken wat je het mooist en handigst vindt!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:26

Ik heb een gladde blauwe. Ideaal, is zo weer schoon. Ik vind de gladde ook mooier dan zo'n flockgeval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:54

Ik vind de flock mooier. Die van mij is intussen wel flink beschadigd (ik vergeet wel eens te bukken als ik onder de poort door moet) maar ik blijf het mooier vinden dan zo'n glim ding.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:27

Ik heb geen Casco. Maar ik heb altijd wel fluweelachtige caps. Ik vind dat ook gewoon veel mooier. Maar het is wel weer zo dat soms het fluweel kapot gaat, snel vuil wordt en verkleurd, waarbij je bij een gladde geen last van hebt. Maar ik blijf voorlopig gewoon bij een fluweelachtige, vind ik veel mooier en heb ik altijd al en niks te klagen hoor.
Mijn eerste fluwelen cap pas na 4 jaar wat minder mooi en laat het fluweel los, maar ja, na 4jaar, dan mag dat ook wel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:06

Glad zal best handig zijn, maar ik vind dat glimmende geen gezicht. Ik heb nu een flock casco , vind ik veel mooier (nou ja, mooi, dat is ook relatief natuurlijk Haha! ), maar of het echt praktisch is met het oog op vies worden...
Laatst zag ik iemand die een gladde had, maar dan wel een matte! Kijk, dat begint er op te lijken, misschien dat de volgende er wel zo eentje wordt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:46

Ik heb een zwarte fluweelachtige van Horka. In de eerste plaats omdat ik die gladde caps helemaal niet mooi vind. Maar deze is wel lastig in het onderhoud.
Vuil en beschadigingen zijn goed zichtbaar, dus je moet er wel voorzichtiger mee zijn dan met zo'n gladde.... Het is maar wat je belangrijk vindt denk ik.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:23

De matte gladde kan er mee door, is erg praktisch, maar de glim gladde is echt lelijk, maar zal niet minder praktisch zijn. Ik heb zelf de fluwelen, maar die ziet er niet meer uit, een paard heeft er met zijn tanden ingezeten Bloos .

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:27

fluwelen vind ik mooier die ga ik dus ok kopen welke merk is het beste??

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:29

ik vind de fluwelen ook mooier,vooral in de dressuur. Met springen vind ik die glimmende ook wel leuk.

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:39

maar welke merken hebben jullie? is casco echt het de meest verkochte cap?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:40

Quinty, ik heb een Horka Airstream, maar als je ervaringen wilt lezen dan moet je even met de zoekfunctie zoeken op 'Casco' of 'Airstream'. Dan kan dit topic on topic blijven. Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:00

Het nadeel van gladde caps is dat je een krasje wel heel snel ziet, dat heb je met flock niet. Persoonlijk vind ik flock mooier en vind ik die matte gladde ook nog wel gaan.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 14:34

ik heb zo'n fluweelachtige (Flock heet dat dus waarschijnlijk zo te horen) ik vind zo'n gladde ook echt niet mooi. het is wel handiger maarja...Ik vind deze ook goed. gebruik geen captas. Maar hij is nog vrij mooi moet ik zeggen. Als ik nog een keer zo'n cap moest kopen dan pakte ik weer die Flock.