Dubbeldam moet Zenith in de kijker rijden in Odense

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Dubbeldam moet Zenith in de kijker rijden in Odense

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 15:49

NOS
Afbeelding
Jeroen Dubbeldam met Zenith. Foto: KNHS.



Op 19 augustus stond Jeroen Dubbeldam met tranen in zijn ogen in de Braziliaanse zon. Natuurlijk omdat hij met het kleinst mogelijke verschil - een tijdsoverschrijding van 2 honderdsten van een seconde - naast de olympische medailles greep. Maar ook omdat er een einde kwam aan een tijdperk. De olympische springwedstrijd zou de laatste keer zijn dat Dubbeldam met zijn toppaard Zenith in een wedstrijd zou uitkomen. De afspraak met eigenaar Springpaarden Fonds Nederland (SFN) was dat het paard na de Spelen geveild zou worden.

Toch reist Dubbeldam dit weekend met Zenith af naar een internationale wedstrijd in het Deense Odense. Hoe zit dat? "Wij hebben met Jeroen Dubbeldam afgesproken dat hij op Zenith kan blijven rijden", vertelt SFN-directeur Jacob Melissen. "In de tussentijd doen wij ons uiterste best om een koper te vinden. De communicatie daarover is optimaal."

Zenith was het pronkstuk van Springpaarden Fonds Nederland, een initiatief waarmee toppaarden behouden moesten blijven voor Nederlandse ruiters. Met Zenith won Dubbeldam in 2014 goud individueel en in de landenwedstrijd bij de wereldkampioenschappen in Caen. Een jaar later werd de combinatie ook Europees kampioen in Aken. De internetveiling, die op 21 september afliep, leverde een bod op van 800.000 euro, waarop het springpaardenfonds Zenith voor 850.000 euro terugkocht. Een streep door de rekening van het fonds, dat op een substantieel hoger bedrag hoopte om investeerders terug te betalen.

Dat de 12-jarige Zenith toch langer bij Dubbeldam blijft, noemt Melissen uitgesloten. "Bij de wedstrijd in Odense - en mogelijk ook die in Lyon een week later - kan Zenith zich in de kijker rijden. Het doel blijft verkoop, maar tot die tijd heeft Dubbeldam de vrije hand."

Gerelateerde berichten
[VN] SFN kondigt verkoop aan van zes toppaarden
[VN] Fokker Zenith: "Als hij maar onder Jeroen Dubbeldam blijft"
[VN] Eerste biedingen op paarden SFN-veiling
[VN] Veiling SFN paarden gesloten, Zenith afgeslagen op €850.000

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Dubbeldam moet Zenith in de kijker rijden in Odense

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:15

Als ik Jeroen was zou ik hem alle hindernissen laten weigeren :D

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Mer1980

Berichten: 18817
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Dubbeldam moet Zenith in de kijker rijden in Odense

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:13

Jeroen zal ook niet slechter worden van de verkoop. Kans dat Zenith over 4 jaar weer de olympische spelen kan lopen is niet heel erg groot, hij is dan 16. Nu zijn het de top jaren en kan Zenith nog voor mooie wereldbeker wedstrijden zorgen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, janderegelaa, Roihi en 81 bezoekers