Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 15:53

Ik wil graag mijn kaptoom met bit kunnen gebruiken en ben dus opzoek naar een kopstuk zonder keelriem, omdat het anders erg vol wordt. Ik heb daarnaast ook een gewoon hoofdstel, dus vind het ook niet de moeite waard een heel duur riempje te kopen of te laten maken door een zadelmaker, maar heb ook twee ongebruikte bakstukken liggen en kan zo gemakkelijker afwisselen.

Maar waar vind ik zoiets? Ik gok dat ik bij de ijslanderwebshops terecht kom, past zoiets mijn draver met redelijk lang hoofd wel? En welke webshops zijn er aan te bevelen?
Ik weet dat het ook wel eens wordt gebruikt om van een trenshoofdstel een stang en trens hoofdstel te maken, maar in de standaard ruitershops heb ik het nog niet gevonden. Iemand die wel een goede (web)shop voor mij weet?

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:58

Mijn IJslander, die qua halstermaat tussen cob en full in zit, heeft zijn kopstuk op het strakste gaatje. Ik denk dat je draver er wel in gaat passen hoor. Kan eventueel mijn kopstuk wel even voor je opmeten? Een kopstuk bij een IJslanderhoofdstel loopt alleen wel van bitring naar bitring, wat bij een engels hoofdstel de bakstukken zijn zit er zeg maar al bij.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:05


vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:16


RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 16:19

Bedankt dames! Ik zoek eigenlijk echt alleen het riempje zonder bakstukken, want die heb ik wel liggen.. Maar die van pagony is ook niet duur en met blinde sluitingen, dat is zeker een goede optie!

@Koper, wat een lief aanbod! Als je dat zou willen doen weet ik direct of het pasbaar is en ik binnen de ijslandershops kan zoeken :) Dan meet ik het huidige hoofdstel ook even op :D

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:38

Ik heb gemeten met de gespen bij de bitringen dicht (dus met kopstuk aan het bit vast). De kant met de gesp is 49 centimeter lang. De andere kant is iets meer dan 70 centimeter lang. Totaal dus 120 centimeter (min een beetje, het laatste gaatje zit natuurlijk niet helemaal aan het eind van het riempje).

Mijn hoofdstel is van Topreiter, en het kopstuk heb ik bij Eric Spee vandaan. Hij is importeur van dit merk. Als je op zoek bent naar webshops: ijslandersport.nl, atorka.nl of westeind ruitersport.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:14

Westeind maakt ook hoofdstellen etc. zelf, misschien kun je daar je vraag neerleggen? Maar een ijslander kopstuk of idd een stang en trens bakstuk zou ook moeten lukken lijkt me.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:12

Heb je dan niet ook nog ergens een oude leren teugel of een sperriempje oid liggen? Als je die op maat knipt en aan beide kanten gaten maakt, dan ben je er toch ook?

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:30


Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:43

Roodvos schreef:
Heb je dan niet ook nog ergens een oude leren teugel of een sperriempje oid liggen? Als je die op maat knipt en aan beide kanten gaten maakt, dan ben je er toch ook?

Ja. Maar als zij nou een nieuw kopstuk wil?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 08:49

Nieuw vooral omdat ik wel een sperriem heb liggen, alleen is die bruin. De bakstukken zijn zwart. En ik eigenlijk verwachtte dat het vinden van een simpel riempje niet zo lastig zou zijn.. :=

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:04

Ik heb nog wel een kopstuk liggen die je over mag nemen voor verzendkosten.
Is zwart, heeft wel een keelriem maar die zou je er af kunnen snijden.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:02

Koper schreef:
Roodvos schreef:
Heb je dan niet ook nog ergens een oude leren teugel of een sperriempje oid liggen? Als je die op maat knipt en aan beide kanten gaten maakt, dan ben je er toch ook?

Ja. Maar als zij nou een nieuw kopstuk wil?

Ik zeg toch nergens dat ze geen nieuwe mag kopen :? .
Ik geef slechts een suggestie voor een oplossing. Aan TS om te zien wat ze daarmee doet.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:40

WAarom snij je een kopstuk niet gewoon door? je snijdt de keelriem er gewoon af. DAt heb ik ook gedaan omdat ik alleen een keelriem zocht v oor een hoofdstel met gedeeld kopstuk en geen losse keelriem verkrijgbaar of extreem duur.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Los kopstuk zonder keelriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 19:31

Omdat ik dat niet mooi vind := Had ik een los kopstuk gehad dan had ik het willicht al gedaan, maar ik heb niets liggen.
Ik moet dus toch al kopen en dan wil ik graag meteen een mooi en netjes stukje leer zonder lelijke snijvlakken :)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:42

RianneH schreef:
Omdat ik dat niet mooi vind := Had ik een los kopstuk gehad dan had ik het willicht al gedaan, maar ik heb niets liggen.
Ik moet dus toch al kopen en dan wil ik graag meteen een mooi en netjes stukje leer zonder lelijke snijvlakken :)

Je kunt het ook uitleggen in de ruitersportzaak. Dan kunnen ze het snijden en nog verven ook. Snijvlakken zie je niet hoor, ik kan wel eens een foto maken van de mijne. Heb het overigens ook weer zwart gemaakt. Dan kan een kopstuk van 12 euro volstaan. Duurder is niet beter is mijn ervaring.