Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 15:53

www.equnews.nl


Er is opschudding ontstaan over de zogeheten bloedregel. Ditmaal tijdens het CCI3* op het Fair Hill International, waar de Amerikaanse Marilyn Little de cross uit mocht rijden, nadat de officials bloed zagen in de mond van haar paard RF Scandalous.

Christian Landolt, voorzitter van de jury, bevestigde dat er inderdaad bloed in de mond geconstateerd was. “De eerste melding kwam van de hindernisjury bij hindernis 20, waarna ook de jury bij de hindernis 22, 23 en 24 dezelfde melding doorgaven. Omdat ze al aan het einde van de cross was is er besloten haar door te laten rijden, waarna er na haar cross direct een dierenarts bij zou komen”, vertelt Landolt.

De mond van de merrie werd direct onderzocht, maar er was niets meer te zien. De Amerikaanse mag daarom gewoon in de uitslagen worden meegenomen. “Wij hebben geen open wond of iets dergelijks gevonden. Met deze informatie van de dierenarts hoeven wij geen verder onderzoek op te stellen. Vermoedelijk heeft de merrie op haar tong gebeten”, aldus Landolt.

Little reed overigens een prima cross. Samen met haar Scandalous eindigde ze op een tweede plaats in het eindklassement met een totaal van 46.3 strafpunten.

Volgens de regelgeving van de FEI regel 526.4: “Bloed op paarden kunnen een indicatie zijn van mishandeling van het paard en moeten per situatie beoordeeld worden door de grondjury. In minder grote zaken zoals bloed in de mond, bijvoorbeeld als het paard op zijn tong of lip heeft gebeten, een kleine bloeding aan de ledematen, dient de grondjury de situatie te onderzoeken en beoordelen. De grondjury mag de atleet vervolgens het groene licht geven om zijn rit te hervatten”.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:07

Dus als ik het goed begrijp heeft de grondjury die het bloed zag - in dit geval de hindernisjury - in tegenspraak met de regels haar niet laten halthouden en het paard dus niet onderzocht maar gewoon door laten rijden?
Of kan onderzoek en beoordeling van wonden tegenwoordig ook al terwijl het paard met 30 km/u over een hindernis suist?
Knap. :j

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:46

Schandalig. Dat is wat ik ervan vind. Die regel is er niet voor niets.

Be happy eat a snackkie

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:39

Neen. Omdat ze op het einde van haar rit zat en er pas tegen het einde werd opgemerkt dat het paard bloed heeft aan de mond, werd het paard vlak na de rit nagekeken ipv dan nog uit het parcours te balen. Als het niet oké was, werd ze uitgesloten en had ze voor niets gereden. Ik vind dat wel schappelijk? De regel werd toch nageleefd?

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:40

neile schreef:
Neen. Omdat ze op het einde van haar rit zat en er pas tegen het einde werd opgemerkt dat het paard bloed heeft aan de mond, werd het paard vlak na de rit nagekeken ipv dan nog uit het parcours te balen. Als het niet oké was, werd ze uitgesloten en had ze voor niets gereden. Ik vind dat wel schappelijk? De regel werd toch nageleefd?

Dan moeten ze bij dressuur ook na de wedstrijd kijken en hopen dat ie dan alles weg heeft geslikt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:45

"In minder grote zaken zoals bloed in de mond (...) dient de grondjury de situatie te onderzoeken en beoordelen. De grondjury mag de atleet vervolgens het groene licht geven om zijn rit te hervatten”

Dat is iets anders dan iemand eerst door laten rijden en dan achteraf pas kijken of het erg was.
Als iets al op hindernis 20 gezien is, is er bovendien helemaal geen sprake van dat ze al 'bij het einde van de cross' was. Ze had gewoon bij de eerste keer dat ze bloed zagen gecontroleerd moeten worden. De regels zijn sowieso al stupide (door mogen rijden met een bloedend paard zolang hij maar niet heel erg bloedt), maar als je ze dan ook nog een keer gaat negeren dan kun je ze net zo goed helemaal opheffen.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:29

speedfiets_2 schreef:
Schandalig. Dat is wat ik ervan vind. Die regel is er niet voor niets.

Ik denk dat het voor het welzijn van het paard in zo'n geval beter is om dat laatste stukje af te maken. Zo'n paard vindt crossen vaak leuk en ik kan me voorstellen dat ie vóór de finish niet op twee pinkjes te remmen is (om vervolgens braaf stil te staan). Of de ruiter dan in het klassement nog meetelt, das punt 2. Als dat wel het geval is (blijkbaar, want ze was tweede) vind ik het raar dat dat bij deze discipline wel mag, maar bijv bij dressuur niet. Het zijn dezelfde beesten toch

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

CharlotteST
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-16

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:34

Schandalig!!! Arm dier!

Bonita_Bon

Berichten: 3239
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:01

Dorine92 schreef:
speedfiets_2 schreef:
Schandalig. Dat is wat ik ervan vind. Die regel is er niet voor niets.

Ik denk dat het voor het welzijn van het paard in zo'n geval beter is om dat laatste stukje af te maken. Zo'n paard vindt crossen vaak leuk en ik kan me voorstellen dat ie vóór de finish niet op twee pinkjes te remmen is (om vervolgens braaf stil te staan). Of de ruiter dan in het klassement nog meetelt, das punt 2. Als dat wel het geval is (blijkbaar, want ze was tweede) vind ik het raar dat dat bij deze discipline wel mag, maar bijv bij dressuur niet. Het zijn dezelfde beesten toch


Bij de finish is een paard ook prima te remmen, hij weet niet of deze cross bestaat uit 15, 20 of 30 sprongen hoor. bovendien word een wedstrijd wel vaker (tijdelijk) stilgelegd door val van een ruiter, moeten de op dat moment (na die vallende ruiter) galopperende paarden ook gaan stappen. Ik vind het ook vreemd, voor hetzelfde geld lag zijn tong in 2, waar the F is die regel dan voor

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:05

Hebben jullie de beelden van Alice in Boekelo gezien.
In de cross komt zo'n paard met 40 km per uur naar de hindernis. en gaat er met ong 20 km per uur overheen. Daarna is het paard weer weg.
Ik kan me dan voorstellen dat het moeilijk is voor een jury om vast te stellen of het echt bloed is of iets anders. In een afgesloten bak waarbij de paarden soms bijna stilstaan het gemakkelijker om in te grijpen.
Als hindernisjury 20 dit dan doorgeeft aan de wedstrijdleiding. Is het paard al bij hindernis 23/24 voor je iets kunt ondernemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:34

En bovendien mag je als hindernisrechter niet zelf besluiten iemand uit de cross te halen. Je geeft het door via de porto en dan is het aan de wedstrijdleiding om te beslissen.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:01

cjb schreef:
Als hindernisjury 20 dit dan doorgeeft aan de wedstrijdleiding. Is het paard al bij hindernis 23/24 voor je iets kunt ondernemen.


Wilde ik ook maar zeggen. Wel wat anders dan een paard die in de dressuurring op zijn tong bijt.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:32

Ik vind ook een beetje titel en sommige reacties beetje beschuldigend naar ruiter toe. Wie weet kon die er niks aan doen?

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Bonita_Bon

Berichten: 3239
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:31

wemkelover schreef:
Ik vind ook een beetje titel en sommige reacties beetje beschuldigend naar ruiter toe. Wie weet kon die er niks aan doen?


Oh maar mijn beschuldigende toon was niet aan de ruiter gericht, tijdens een cross gebeurt er nou eenmaal enorm veel (nog buiten het per ongeluk steun houden aan de teugels) waardoor een paard bloed in/rond de mond kan hebben. Laat ik dat voorop stellen. Alleen deze mooie sport ligt al zo onder vuur wbt diervriendelijkheid. Nou hebben ze prachtige duidelijke regels en dan gaan we daar vanaf wijken. Why

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:48

Het goede aan de bloedregel is volgens mij het volgende: ruiters (bij wat voor discipline dan ook) die tijdens de training merken dat er bloed uit de mond van hun paard komt, denken nu: "Oei! Dat moet ik echt voorkomen want als dit tijdens een wedstrijd gebeurt ben ik de Sjaak! Tijd om eens goed naar mijn trainingsmethode te kijken!"

Tja, je hoopt eigenlijk dat ze uit zichzelf al zo denken maar het verleden heeft aangetoond dat er nog altijd een hoop rotte appels tussen zitten dus deze regel is echt nodig.

Als vier hindernisjury's onafhankelijk van elkaar bloed constateren terwijl het paard in een flits voorbij is, dan moet het wel heel duidelijk te zien zijn geweest.

Sommigen doen nog steeds vaak alsof een paard een ontzettend dun huidje heeft waar het bloed al uit spuit bij een botsing met een dwarrelend blaadje. En het gekke is: ik rijd al aardig wat jaartjes en nog nooit meegemaakt dat mijn paard opeens in de mond begon te bloeden.

Misschien was er niks aan de hand, maar feit blijft dat de ruitersport het niet 'normaal' zou moeten vinden dat een paard uit de mond bloed. Als een menselijke hordeloper tijdens een wedstrijd uit de mond begint te bloeden vinden we dat ook niet normaal, en die kan er dan nog zelf voor kiezen door te lopen of niet.

Ik denk dat de discussie hier niet over de ruiter gaat (moeilijk iets van te zeggen zonder beeldmateriaal) maar over het handelen van de jury: ze hebben bloed gezien en toch is de combinatie daar niet voor gestraft. Dat is heel oneerlijk toe naar de mensen die keihard hun best doen om hun paarden met vriendelijkere methoden (waar geen bloed bij komt kijken) op dat niveau te laten presteren.

Edit: nu vind ik ook niet dat de jury daarvoor moet worden opgeknoopt, maar dit soort discussies gaat vaak zo heftig terwijl het zo veel kalmer kan. Nu is het vaak zo:

Tegenstander: SCHANDE! AAN DE HOOGSTE BOOM MET HEN! WAAR IS MIJN HOOIVORK?! DOOD!!!!
Voorstander: NIETS AAN DE HAND! HET WAS MAAR EEN WONDJE! JE BENT GEWOON JALOERS! DOOD AAN DE TEGENSTANDER!

Terwijl het ook zo kan:
Tegenstander: goh, ik kan me voorstellen dat je als jury wat overdonderd bent door wat er gebeurt, maar een volgende keer kunnen ze dat beter zus en zo aanpakken.
Voorstander: Ik kan mij niet helemaal vinden in de bloedregel, want (vul aan met argumenten).

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:27

arno8 schreef:
Als vier hindernisjury's onafhankelijk van elkaar bloed constateren terwijl het paard in een flits voorbij is, dan moet het wel heel duidelijk te zien zijn geweest.

Ik denk dat de discussie hier niet over de ruiter gaat (moeilijk iets van te zeggen zonder beeldmateriaal) maar over het handelen van de jury: ze hebben bloed gezien en toch is de combinatie daar niet voor gestraft. Dat is heel oneerlijk toe naar de mensen die keihard hun best doen om hun paarden met vriendelijkere methoden (waar geen bloed bij komt kijken) op dat niveau te laten presteren.


Edit: nu vind ik ook niet dat de jury daarvoor moet worden opgeknoopt................


De' jury had moeten ingrijpen bij de eerste melding, na de hindernissen 22 en 23 was er helemaal geen twijvel meer. Door de combinatie door te laten rijden benadeel je combinaties die hetzelfde overkomen op bv hindernis 10.

Ik vind dit wel een fout van de jury. Het door laten rijden vindt ik gezien de regels het niet doen van hun werk en het niet nemen van verantwoording.
Indien ze gestopt en gecontroleerd was zoals de regelementen voorschrijven was de beslissing misschien anders geweest. Dat zullen we nu nooit weten. Dit vind ik competitie vervalsing, turning a blind eye. Ik baseer dit omdat op meer dan 4 hindernissen bloed is geconstateerd. Uitlaten rijden uit gemak zucht. Ik kan geen oordeel geven over de aard van het probleem of de ruiter.
Citaat:
omdat ze al aan het einde van de cross was is er besloten haar door te laten rijden
,Dit vind ik gemakzucht van de jury en dat is het slechtste argument wat ik ooit heb gehoord

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:41

BMHP schreef:
arno8 schreef:
Als vier hindernisjury's onafhankelijk van elkaar bloed constateren terwijl het paard in een flits voorbij is, dan moet het wel heel duidelijk te zien zijn geweest.

Ik denk dat de discussie hier niet over de ruiter gaat (moeilijk iets van te zeggen zonder beeldmateriaal) maar over het handelen van de jury: ze hebben bloed gezien en toch is de combinatie daar niet voor gestraft. Dat is heel oneerlijk toe naar de mensen die keihard hun best doen om hun paarden met vriendelijkere methoden (waar geen bloed bij komt kijken) op dat niveau te laten presteren.


Edit: nu vind ik ook niet dat de jury daarvoor moet worden opgeknoopt................


De' jury had moeten ingrijpen bij de eerste melding, na de hindernissen 22 en 23 was er helemaal geen twijvel meer. Door de combinatie door te laten rijden benadeel je combinaties die hetzelfde overkomen op bv hindernis 10.

Ik vind dit wel een fout van de jury. Het door laten rijden vindt ik gezien de regels het niet doen van hun werk en het niet nemen van verantwoording.
Indien ze gestopt en gecontroleerd was zoals de regelementen voorschrijven was de beslissing misschien anders geweest. Dat zullen we nu nooit weten. Dit vind ik competitie vervalsing, turning a blind eye. Ik baseer dit omdat op meer dan 4 hindernissen bloed is geconstateerd. Uitlaten rijden uit gemak zucht. Ik kan geen oordeel geven over de aard van het probleem of de ruiter.
Citaat:
omdat ze al aan het einde van de cross was is er besloten haar door te laten rijden
,Dit vind ik gemakzucht van de jury en dat is het slechtste argument wat ik ooit heb gehoord


Ik denk dat we het eens zijn hoor. Ik vind ook dat de jury onjuist heeft gehandeld. Maar het is niet iets waarvoor ik ze aan een galg zou hangen. Zelfs als mensen op straat in elkaar worden geslagen grijpen omstanders niet in dus ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om in te grijpen bij een bloedend paard dat voorbij sjeest. Maar ja, daar ben je wel jury voor.


janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:12

regels zijn regels. Deze regel is in het kader van welzijn van het paard.
De regel is duidelijk: bloed in de mond= uitsluiting. Niet moeilijk, hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.

Het gaat pas mis, als mensen weer een eigen interpretatie aan de regel geven. "Paard hoeft nog maar een paar hindernissen , dan zien we wel na de finish". Dat staat niet in de regel.
Wedstrijdleiding had de combinatie uit de wedstrijd moeten halen. Simpel.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:26

Ik was er niet bij dus oordeel gewoon niet. Het hoeft niet aan het bit te liggen of de hand van de ruiter. Paard kan ook de mond gestoten hebben aan een hindernis of zijn eigen knie. Dat kan onopgemerkt gebeuren en kan je als ruiter niks aan doen en ook niet zien.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:37

janouk schreef:
regels zijn regels. Deze regel is in het kader van welzijn van het paard.
De regel is duidelijk: bloed in de mond= uitsluiting. Niet moeilijk, hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.


Dat zou wel veel duidelijker zijn. En wat mij betreft mag dat ook zo gebeuren. Blijkt er niets aan de hand, of heeft het paard dan mogelijk op zijn tong gebeten so be it. Dat kan gebeuren en dan heb je gewoon pech gehad. Veel duidelijker.

Maar de regels laten de ruimte voor interpretatie:
Volgens de regelgeving van de FEI regel 526.4: “Bloed op paarden kunnen een indicatie zijn van mishandeling van het paard en moeten per situatie beoordeeld worden door de grondjury. In minder grote zaken zoals bloed in de mond, bijvoorbeeld als het paard op zijn tong of lip heeft gebeten, een kleine bloeding aan de ledematen, dient de grondjury de situatie te onderzoeken en beoordelen. De grondjury mag de atleet vervolgens het groene licht geven om zijn rit te hervatten”.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:38

janouk schreef:
regels zijn regels. Deze regel is in het kader van welzijn van het paard.
De regel is duidelijk: bloed in de mond= uitsluiting. Niet moeilijk, hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.

Het gaat pas mis, als mensen weer een eigen interpretatie aan de regel geven. "Paard hoeft nog maar een paar hindernissen , dan zien we wel na de finish". Dat staat niet in de regel.
Wedstrijdleiding had de combinatie uit de wedstrijd moeten halen. Simpel.

Inderdaad.
De regel is simpel.
Er moet gewoon niet van alles bij gedacht worden want dan is er uiteindelijk geen regel meer.

En natuurlijk kan er iets kleins zijn gebeurt. Maar bloed is bloed.
Simpeler kan een regel niet zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ruiter mag Cross uitrijden ondanks bloed in paardenmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:41

Babootje daar gaat het om hervatten.
Deze ruiter is er nooit uitgehaald.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:48

SusanH schreef:
En bovendien mag je als hindernisrechter niet zelf besluiten iemand uit de cross te halen. Je geeft het door via de porto en dan is het aan de wedstrijdleiding om te beslissen.


Maar dan is het paard tijdens een cross dus in feite vogelvrij want tegen de tijd dat de grondjury bij hindernis 20 teruggehoord heeft van de wedstrijdleiding dat het paard gecontroleerd moet worden is het paard alweer bij hindernis 30.

Bovendien klopt dat wat je hier schrijft niet met de regel:
“Bloed op paarden kunnen een indicatie zijn van mishandeling van het paard en moeten per situatie beoordeeld worden door de grondjury. In minder grote zaken zoals bloed in de mond, bijvoorbeeld als het paard op zijn tong of lip heeft gebeten, een kleine bloeding aan de ledematen, dient de grondjury de situatie te onderzoeken en beoordelen. De grondjury mag de atleet vervolgens het groene licht geven om zijn rit te hervatten”

De grondjury heeft dan misschien (gek genoeg) bij een cross volgens de crossregeltjes niet het recht om een combinatie te stoppen, maar volgens de overkoepelende FEI regel Moet een grondjury elke vorm van bloed onderzoeken - en daarna de combinatie eventueel door laten gaan.

Dit lijkt dus weer typisch een voorbeeld van hoe een specifieke tak van sport zich boven de basisregels verheven voelt. En helaas zoals altijd ten koste van het paard. :(
Dit paard had 'geluk' dat het bloed binnen tien hindernissen vanzelf verdween. Voor hetzelfde geld was het bit per ongeluk tegen een kies geklapt en had hij een gebroken kies. Dan had hij dus daar 'voor de sport' het concours mee uit moeten lopen?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:53

arno8 schreef:
Ik denk dat we het eens zijn hoor. Ik vind ook dat de jury onjuist heeft gehandeld. Maar het is niet iets waarvoor ik ze aan een galg zou hangen. Zelfs als mensen op straat in elkaar worden geslagen grijpen omstanders niet in dus ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om in te grijpen bij een bloedend paard dat voorbij sjeest. Maar ja, daar ben je wel jury voor.


Normvervaging, we zijn het duidelijk niet eens, jij twijfelt en laat dingen gaan.
De jury heeft een taak, die heeft ze hier niet eerlijk en eenduidig uitgevoerd. Het paard had volgens het regelement nagekeken moeten worden. De ruiter scoort een poduimplek terwijl er vraagtekens waren die opgehelderd moesten worden voor de finish. Na afloop kan je er niets meer mee. De jury heeft dus een ruiter bevoordeeld. Ik vind dat een ernstige tekortkoming. Als er op 4 hindernissen bloed wordt geconstateerd mag je op een *** je landgenoot niet doorlaten.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:01

BMHP schreef:
arno8 schreef:
Ik denk dat we het eens zijn hoor. Ik vind ook dat de jury onjuist heeft gehandeld. Maar het is niet iets waarvoor ik ze aan een galg zou hangen. Zelfs als mensen op straat in elkaar worden geslagen grijpen omstanders niet in dus ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om in te grijpen bij een bloedend paard dat voorbij sjeest. Maar ja, daar ben je wel jury voor.


Normvervaging, we zijn het duidelijk niet eens, jij twijfelt en laat dingen gaan.
De jury heeft een taak, die heeft ze hier niet eerlijk en eenduidig uitgevoerd. Het paard had volgens het regelement nagekeken moeten worden. De ruiter scoort een poduimplek terwijl er vraagtekens waren die opgehelderd moesten worden voor de finish. Na afloop kan je er niets meer mee. De jury heeft dus een ruiter bevoordeeld. Ik vind dat een ernstige tekortkoming. Als er op 4 hindernissen bloed wordt geconstateerd mag je op een *** je landgenoot niet doorlaten.


... Lijkt wel of je me niet wil begrijpen. Waar ik op doelde: ja, ik vind dat de jury fout gehandeld heeft. Ja, ik vind dat de ruiter hier geen punten voor mag krijgen. Ja, de jury moet hiervoor worden aangepakt.

Maar wat ik niet wil: dat iedereen hooivorken en toortsen pakt en de juryleden op een brandstapel gooit. Dat is wat ik bedoel met: niet opknopen. Of zijn we het echt niet eens en vind jij dit letterlijk een executie waard?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kascar, nano, Phonix, Prins85, scoebje, spatter en 27 bezoekers