Weekje texel met de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 11:50

Al zo lang als ik mij kan herinneren, wilde ik met de paarden naar de zee toe. Maar nooit is daar wat van gekomen.

Augustus 2014 verkocht ik mijn haflinger Wander. Zijn nieuwe eigenaresse en ik wouden toch wel graag naar de zee toe. Nou dan gaan we toch gewoon samen?
Ik wou altijd met die pony al naar de zee, dus eigenlijk was dit wel een soort droom die uit kwam.

Het was 3 weken voor dat we weg gingen nog erg spannend of we überhaupt nog wel konden gaan... Alles maar dan ook alles zat tegen. Toen we eenmaal op de boot waren was het toch wel even een opluchting.

01. Vrachtwagen vol geladen, op naar de andere kant van het land om Wander en zijn eigenaresse op te halen!
Afbeelding

02. 2 vriendjes die jaren bij elkaar in de wei gelopen hebben waren weer herenigt! Zo mooi om te zien hoe die 2 elke weer herkende. Vanaf hier was texel nog maar 45 minuten rijden.
Afbeelding

03. Maandag gelijk ook al lekker een rondje gemaakt, alleen de zee niet kunnen vinden :') We werden door mensen de hele verkeerde kant op gestuurd. Toen kwamen we een mountainbiker tegen, en die ging de weg even zoeken voor ons, zo dat we wisten hoe we de dag er na moesten rijden. Wat een aardige meneer was dat! Hij kwam ons zelfs in het bos opzoeken om het ons te vertellen.


04. Op dinsdag hadden we dan eindelijk de zee gevonden! Maar dat stoere paard van mij, die normaal echt overal door en overheen loopt, wou gewoon geen natte voeten krijgen. Dat texelse water vond ie maar raar :')
Afbeelding

05
Afbeelding

06. Op woensdag ben ik alleen gaan rijden, vriendin wou haar pony een dagje stil zetten. Ik had met mijn ouders bij paal 17 afgesproken om wat foto's te maken. En Armando wou eindelijk natte voeten krijgen toen hij eenmaal door had dat er geen zee monsters waren.
Afbeelding

07
Afbeelding

08


09 op donderdag een rustig laatste rondje gemaakt naar paal 15. Wat een super mooie natuur kom je daar tegen! ik wou dat wij hier zo iets hadden!
Afbeelding

10
Afbeelding


En toen was onze vakantie al weer voorbij.
Volgend jaar ga ik zeker nog een keer, maar dan nog wat langer.

*\o/*

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:58

Wauw dat ziet er heerlijk uit! Waar heb je geslapen op Texel met je paardje?
Op mijn bucket list dit avontuur van jullie! Leuke foto's en filmpjes!

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:01

de Paarden stonden op the eagles ranch. En wij hadden 3 minuten verder op een bungalowpark.
Volgend jaar ga ik alleen wel ergens anders heen. Dat heb ik allemaal al uitgezocht :)

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:36

Wat een leuk verslag! Texel staat ook écht op mijn to do list.

Zo te zien hebben jullie erg genoten.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:50

Geweldig!
Ik ben gèk op Texel en zou dolgraag onze twee jongens meenemen, maar....op 1 of andere manier durf ik ze niet op de boot te zetten..bang dat ze in paniek raken in het ruim en er ongelukken gebeuren..

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:01

Nou ben bewoner van Texel en heb nog nooit iets gehoord van dat het niet goed gaat op de boot hoor en het duurt maar 20 minuten de overtocht dus is zo weer voorbij . Meestal blijven de eigenaren wel in de buurt . Mijn eigen paard is redelijk bang voor groot verkeer dus op moment dat alle vrachtwagens weer aan gaan dan merkte je wat onrust en dat was daarna gelukkig weer snel over. Maar hebben een heerlijk eiland om te rijden zou niet zonder willen ben wel blij dat paard in de koog staan want vind dat je daar de mooiste rijwegen en daar zit je heel centraal

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:09

judithh schreef:
Geweldig!
Ik ben gèk op Texel en zou dolgraag onze twee jongens meenemen, maar....op 1 of andere manier durf ik ze niet op de boot te zetten..bang dat ze in paniek raken in het ruim en er ongelukken gebeuren..


Hier het zelfde!
Kom al 20 jaar op Texel. Is zo wat mijn tweede thuis!

Maar geen vervoer om er heen te kunnen helaas!

Superleuk topic en wat hebben jullie genoten!!!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:10

boo_laura schreef:
Wat een leuk verslag! Texel staat ook écht op mijn to do list.

Zo te zien hebben jullie erg genoten.


Gewoob doen! Echt waar!!

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 21:18

Ik vond de boot ook spannend hoor! Maar de paarden stonden heel rustig op de vrachtwagen. En je bent ook echt zo aan de overkant

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:23

De paarden worden meestal juist rustig van het varen, het deint toch een beetje.

Jammer dat ik jullie niet gezien heb, heb zelf ook een haf en sta precies op de route van de Eagles ranch naar het bos. Nu ik je fotos zie bedenk ik dat ik ook maar weer eens naar het strand moet, is alweer te lang geleden.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:25

Je kan ook naar schoorl rijden, vergelijkbaar.... zit je ook niet met die gekke boot. Of naar Den Helder.... kan je zelfs nog een dagje naar texel (zonder paard)

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:58

Weet iemand hoe het is om op Castricum Aan zee te parkeren? Direct bij het strand zonder duinrit zeg maar... (mag in PB)

Maar on topic: Texel is te gek!
Ook voor mensen zonder eigen paard trouwens. Zo vaak mogen genieten daar, maar eigen paard is en blijft goud waard!

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:02

Wat ziet dat er prachtig uit! Leuk om te zien dat jullie zo genoten hebben, jullie verslag is genieten voor ons!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Weekje texel met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:24

Het is daar echt wel prachtig om buiten te rijden! Helemaal genieten!