Ponyhengst Le Ceanu goedgekeurd bij NRPS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Ponyhengst Le Ceanu goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 20:07

bokt / nrps
Afbeelding
Le Ceanu Foto: NRPS



Via een thuiskeuring is de negenjarige D-ponyhengst Le Ceanu door het NRPS geaccepteerd voor de fokkerij. De voshengst is een zoon van Le Matsjo uit de keurmerrie Valentina (Valentino x Courville xx x Criban Danny Boy). De hengst liet zich goed zien aan de hand, tijdens het vrijspringen en onder het zadel. Wat resulteerde in een hernieuwde goedkeuring. De hengst kon zo het verrichtingsonderzoek 'instromen' en zal in januari deelnemen aan het eindexamen.

Le Ceanu is als driejarige door zijn fokker Erik Veenstra voorgesteld bij het NRPS en goedgekeurd. De hengst heeft toen het verrichtingsonderzoek doorlopen, maar uiteindelijk, ondanks een positief resultaat niet het groene licht gekregen van de hengstenkeuringscommissie. Daarna is de hengst de sport in gegaan en loopt nu Z-dressuur en L-springen. Drie maanden geleden is hij eigendom geworden van Demy Kurstjens, die in de hengst een interessante partner ziet voor haar internationale dressuur ponymerrie Nina van de Beekerheide. "Maar om nou met een hengst te dekken die nog niet volledig is goedgekeurd, zagen wij toch niet zitten. Vandaar dat we hem nu aanbieden", aldus een enthousiaste Demy, die hem de afgelopen weken heeft leren kennen als een brave, werkwillige pony met zeer evenwichtig karakter. "Hij staat in de stal tegenover het veulen van Nina en heeft zich daar nog geen seconde over opgewonden. Ook met rijden merk je totaal niet dat hij hengst is. Thuis wilden we eigenlijk helemaal geen hengst op stal hebben, vanwege de onrust. Maar voor hem maken we een uitzondering."

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Ponyhengst Le Ceanu goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:49

Wat een knap ding!

H_teun
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Ponyhengst Le Ceanu goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:21

Wat een schitterende foto!

Edhunter
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-07-13

Re: Ponyhengst Le Ceanu goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:41

Wat raar Le Ceanu heeft toch wel een verrichting gelopen ?? Heb het even terug gezocht op Bokt en daar kom ik idd tegen ...

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:44

Edhunter schreef:
Wat raar Le Ceanu heeft toch wel een verrichting gelopen ?? Heb het even terug gezocht op Bokt en daar kom ik idd tegen ...


Misschien wel gestart maar niet het onderzoek afgemaakt?

Edhunter
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:48

Nee is afgekeurd zag ik verder weet ik het ook niet , maar vind hem wel leuk !!

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13095
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:01

Edhunter schreef:
Wat raar Le Ceanu heeft toch wel een verrichting gelopen ?? Heb het even terug gezocht op Bokt en daar kom ik idd tegen ...


Je hebt helemaal gelijk, in het persbericht van het NRPS stond dat de hengst geen verrichtingsonderzoek had gelopen. Inmiddels is het aangepast op hun site en staat er: Le Ceanu werd gefokt door Erik Veenstra in Nuis, die hem als driejarige bij het NRPS voorstelde en goedgekeurd kreeg. De hengst heeft toen het verrichtingsonderzoek doorlopen, maar uiteindelijk, ondanks een positief resultaat niet het groene licht gekregen van de hengstenkeuringscommissie.

Ik heb het in het bericht hierboven ook aangepast.