Jerich beëindigt sponsoring Adelinde Cornelissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Jerich beëindigt sponsoring Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 22:34

Bokt.nl / website Adelinde Cornelissen
Ingezonden door Ketaki
Afbeelding
Adelinde Cornelissen en Parzival in Londen 2012. Foto door Bomba



In goed overleg wordt de sponsoring van dressuuramazone Adelinde Cornelissen en Parzival door Herbert Jerich beëindigd. De Oostenrijkse transporteur was zeven jaar lang de hoofdsponsor van Cornelissen. Er is geen sprake van onenigheid, integendeel, zegt Jerich: “We hebben samen geweldige tijden beleefd. Een domper voor mij waren de beide Olympische Spelen. In Londen had ik gedacht dat ze zou winnen en het afscheid in Rio had ik me natuurlijk ook heel anders voorgesteld. Maar zo is het leven nu eenmaal.”
Jerich blijft betrokken bij de stal van Cornelissen. “Mijn paard Goodman staat er nog en we zijn goede vrienden geworden. Adelinde is voor mij niet alleen de beste amazone van de wereld, maar ook een geweldig mens. Adelinde is eigenlijk het beste dat me is overkomen. Ik heb ongelooflijk veel plezier beleefd aan de sport door haar. Ik zocht een goede amazone voor de dressuurpaarden van mij en mijn vrouw en die twee zeiden me: ‘Je moet Adelinde hebben.’ ”

Jerich kwam op het juiste moment voor Cornelissen. Haar mede-eigenaar was van zins het aandeel in Parzival te verkopen, waardoor de toekomst van het duo op losse schroeven kwam te staan. Door de financiering van Jerich, kon het paard behouden blijven voor Cornelissen. Nu de vosruin van Jazz met pensioen gaat, leek dit voor de hoofdsponsor ook het juiste moment om uit te stappen.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 18-10-16 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:40

Logisch, heel vervelend voor Adelinde maar na die tegenvallende resultaten begrijp ik dat goed.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:57

Ik denk niet dat het nog nodig is om parzival te sponsoren. Zo te lezen blijft Jerich in het leven van Adelinde en dat is fijn :-)

mala26

Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Jerich beëindigt sponsoring Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:29

Het gaat niet om de tegenvallende resultaten maar om het feit dat Parzival met pensioen gaat.
Logische beslissing dan om je als hoofdsponsor terug te trekken. Maar hij heeft nog een paard bij haar op stal staan.
Ben benieuwd of ze een nieuwe hoofdsponsor krijgt (of ze daar behoefte aan heeft) maar ze zal nu eerst een nieuw top paard nodig hebben.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Jerich beëindigt sponsoring Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:55

Ik vind het eerlijk gezegd wel een aparte beslissing. Als Adelinde het beste is wat je is overkomen, waarom scheiden jullie wegen dan? Dan blijf je toch als sponsor actief en kijk je naar nieuwe mogelijkheden voor een goed paard?

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:32

friendly schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd wel een aparte beslissing. Als Adelinde het beste is wat je is overkomen, waarom scheiden jullie wegen dan? Dan blijf je toch als sponsor actief en kijk je naar nieuwe mogelijkheden voor een goed paard?


Er is op dit moment nu eenmaal niet een toppaard voor Adelinde... Je steekt toch geen geld in iets dat niets oplevert?


Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:37

Urona447 schreef:
Logisch, heel vervelend voor Adelinde maar na die tegenvallende resultaten begrijp ik dat goed.


Hier gaat het dus helemaal niet om.
Als hij er zo in zou staan, dan liet hij haar Goodman niet rijden.

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:04

Janine1990 schreef:
friendly schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd wel een aparte beslissing. Als Adelinde het beste is wat je is overkomen, waarom scheiden jullie wegen dan? Dan blijf je toch als sponsor actief en kijk je naar nieuwe mogelijkheden voor een goed paard?


Er is op dit moment nu eenmaal niet een toppaard voor Adelinde... Je steekt toch geen geld in iets dat niets oplevert?

Oh...dacht dat die er wel waren. Maar een stuk onbekender dan Parzival. Ik volg dat ook niet echt maar dacht dat de meeste topruiters wel meerdere paarden hadden staan.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Jerich beëindigt sponsoring Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 01:52

Voor de paarden die ze heeft zoekt ze momenteel geen sponsor of ze wordt al betaald om ze te rijden door de eigenaren.
Parzival is hij gaan sponsoren zodat ze hem kon behouden. Momenteel zit ze niet met een paard in deze situatie.
Een sponsor brengt ook verplichtingen en als je het zonder kunt doen, maar er financieel niet minder van wordt......

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.

AnoukvE

Berichten: 26
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:06

Jammer voor haar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Googlebot, Kabayo, Myrthe_bz, Phonix, Ponytante, siloux en 29 bezoekers