Wie zijn paard kan ook van die maffe dingen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wie zijn paard kan ook van die maffe dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 21:12

Maffick b.v

Sta ik hem af te spuiten,komt er geen water meer uit de slang
dus ik dacht natuurlijk dat ie op de slang stond
dus ik zeg"maffick,schik"
Dus hij schikt,komt er nog geen water uit de slang Verward

ikke kijken,staat ie met z'n lippen gewoon de kraan dus uit te draaien! Tong uitsteken Haha!

Richting hooizolder op t AOC waar Maffick vorig jaar stond was een gewone trap(dus niet zo'n enge ladder die je halsbrekende toeren bezorgt zoals ik nu weer heb Haha! )
Ik liet hem s'avonds altijd los in t dierenverblijf lopen
ondertussen zou ik ff hooi van boven halen
ben ik boven,hoor ik boem ,boem

Ik kijken,staat ie al met twee hoeven op de eerste tree! Haha!

Ook kreeg hij de boks daar open(zo'n deur met zo'n schuifstang die je naar beneden en dan opzij moet trekken)
en stond n keer met z'n hoofd om het hoekje van het aangrensende klaslokaal te koekeloeren

Zie je het al voor je?zit je in de les,komt er ineens een paardenhoofd de klas inkijken Haha!

nou hij heeft nog meer van die idiote dingen maar dan word het zo lang

wat voor maffe dingen kunnen/doen jullie paarden

Geen wonder toch dat ik hem Maffe Muis of meneer Mafstra noem? *LOL*


YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:19

Nou ik ken nog een duo die me het poetsen erg moeilijk maakt! Als ik Stella aan Tjo d'r box vastmaak, is de knoop necht niet veilig voor hun paardentanden! *LOL* Ze maken gewoon saampjes de knoop los! Je ziet ze echt praten tegen elkaar: ,,Zeg als jij die lus vasthoudt dan trek ik aan het touwtje." ,,Ja is goed, en daarna zal ik de lus naar mij toetrekken en ben jij los." Schijnheilig
Of als ze samen in de bak staan en je geeft ze hooi met wat peen erdoor: Tjootje heeft een peen in haar mond en gaat echt zo naar Stella toe van: ,,Jij ook een hapje?" En ja hoor, gewoon met zn tweeën tegelijk aan dezelfde peen knagen! Haha! Nieuwe hobby, wortelzoenen?
Laatst bijgewerkt door YouKnowWho op 30-10-02 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 21:25

ik zou toch zweren dat je er eerst iets bij had staan over wortelzoenen,want daar zou ik nog met quote op reageren,kijk ik is t weg???of ik word gek of jij hebt je bericht veranderd

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:40

dit soort dingen doet Passion altijd als de drinkbak leeg is:

Afbeelding

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:20

als ik maverick vast aan zijn touw,dan ik er een 1000 dubbele knoop in leggen,als hij vind dat het te lang duurt haaalt ie de knoop er uit en gaat ie aan de wandel.hij kan oook de stroomdraad open maken.hij weet dat t handvast geen stroom geeft.o,jaa en soms steekt ie in een ker zijn tong naar jr uit

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:21

Ehm even denken, het zijn eigelijk geen grappige dingen ofzo maarja, dit heb ik der allemaal aangeleerd:
-BLIJF! -> blijven staan!
-Kommm maarrrrrrr -> Naar me toe komen!
-Smak smak -> Kusje geven
-Ja -> ja knikken...

Verder is ze een ster in het losknopen van touwen Haha! En daarna gezellig naar stal wandelen.

Ik kan haar gemakkelijk van het weiland halen, maar als iemand anders haar van het land plukt denderd ze dwars door je heen.

Jamey heeft ook nog wel eens een indentiteitscrises en als ze weer is is ontsnapt beland ze vaak in de verkeerde stal Verward Hééél vaag... *LOL*

Verder als ik zeg Wuuuuhahahah (met lage stem) gaat ze er keihard van door Haha!

[edit]Iets vergeten:[/edit]
Jamey gaat dwars door alle stroomdraden heen (ijzeren huid???) en vaak ook met haar hoofd eronder. Als ze uit het weiland ziet en ze ziet je komt ze keihard naar voren galoperen en gaat dan staan hiniken en dan staan stampen Verward

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:14

mmm...
knopen losmaken is zijn specialiteit...
losbreken uit stal (wat we nog niet snappen, is hem 1x gelukt)

rollen met balken! Over balkjes lopen met hem...kom je in stap aan zet ie zijn voorbeen er op, staat stil en gaat de balkjes verrollen!
*zijn ze hem altijd heel dankbaar voor! Haha! *

Wat ie ook goed kan ik met zijn hoofd iemand optillen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:53

Golin gaat altijd ja knikken als ik aan kom ,
Als een vreemde op hem wil galoperen lekker bokken Extreme duivel ,
Met zadelen precies als je het zadel op wil leggen een stap opzij zetten,
in de trailer een perfecte piaff tonen,

Edinburgh hapt altijd eerst in zijn halster als je die om wilt doen,
met los lopen in de bak altijd de waterton verplaatsen,
tikkertje spelen als je in de bak loopt terwijl hij los loopt,
knabbelen op je jas,
Hij kauwt appels eerst echt tot appelsap voordat hij doorslikt,
zo zijn er nog wel meer dingen die de paarden uithalen op de boerderij

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:47

haha, echt leuk omt e lezen
die van mij kan slidings maken, hij is een keer onder het draad door gegleden. kwam met een rotgang op het draad af, zakt zo door zijn knieen en schuift er zo onder door, en dan ook nog zo dom kijken van:''wat kijk j enou, doe ik wat raars ofzo?!''

en die kleine van mij is ook zo raar. als mevrouw niet mee wil lopen gaat ze lekker liggen, en niet overend te schoppen hihi, raar beest. en aan de longe ook, met tuigje om ook, zint het haar niet, nou dan niet dan ga ik wel liggen!

Illusiongirl

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:56

Hhaha

Illusion doet ook soms zo raar, dan ontsnapt ie en loopt ie op de wei af,
Loopt gewoon de stal uit, als je hem aan het knuffelen bent,
Als je met hem langs de bak loopt, en de poort is open loopt hij er gewoon in gaat hij rennen, zodat ik meemoet lopen en dan gaat ie rollen!!

Tja, je hebt zo van die paarden ? ....

~*~*~*~*~*~*~*~*~
~ Illusion and Romeo ~
~*~*~*~*~*~*~*~*~

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:00

Mijn vorige paard moest altijd tijdens afspuiten even zelf de slang vasthouden en drinken. Pas dan mocht ik verder.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:05

De pony van mijn opa had ook van die leuke trucjes toen er nog op gereden werd...
Als hij niet wou lopen ging hij gewoon zitten, om als je dan afstapte keihard ervandoor te gaan.. Of je voet pakken er proberen je eraf te trekken.
Een oude verzorgpony van mij stond altijd bij mij in de tuin als zijn eigenaars op vakantie waren. Nadat hij op een dag de schutting had gesloopt stond hij tijdelijk vast aan een kur. Meneer had die dus uit de grond getrokken en besloot even rond te gaan kijken, want het hekje van het grasveld was niet dicht. Mijn moeder had toendertijd nog een stoffenwinkel aan huis waarvan de achterdeur aan de tuin grensde, en die deur stond open. Hij liep dus gewoon naar binnen de winkel in, voorbij een klant, en zo de trap op naar het woonhuis!! Toen stond er een pony in de keuken...
Trappenlopen kon hij zowieso al, om bij ons in de tuin te komen moet je een trap af vanaf de dijk. Daar heeft hij trouwens nooit moeilijk over gedaan, de eerste keer dat hij dat deed was spontaan met mijn op zijn rug... even kijken wat daar beneden is hoor!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:08

haha wat een grappige storys!!
radja trekt met zijn tanden zijn deur open, gewoon aan de stangen.
en polka heft altijd haar linkervoorbeen op als je opstijgt of gewoon heel hard kijkt naar dat been en blijft dan gewoon zo staan... Haha!

en nog een paar pony's kunnen knopen losmaken.

Enya - Daya :-)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:29

Die van mij is kampioen houdini ... springt zo de staldeur over (veulen van 7 maand) en staat de deur dan open of zo, dan komt ze gewoon zo in huis gewandeld ... m'n merrie die pas weg is deed dat ook al, toen we hier pas woonden waren de slaapkamers nog niet klaar, en we sliepen in de living op een luchtmatras. Toen zat m'n merrie in huis, ging ze eerst "eten" (fruitloops = granen met melk van de tafel afsmikkelen, om vervolgens te gaan snuffelen aan de kanarievogel en toen ging ze liggen met 'r dikke kont op de luchtmatras zo van "en nu een dutje"! Haha! Haha! Haha! ... ze heeft zo 's een keer staan drinken in de wc ook, die was dus juist geinstaleerd (gelukkig maar hé!) en madam was aan de voordeur naarbinnen gekomen en ging ze even "aperitieven". (eigen schuld hoor, wil je even met je pony gaan wandelen en gaat de telefoon, dus touw in de hand en het hoekje omstrekken en toch opnemen ... pony zag gewoon een grote uitnodiging!!!!!!!

Zo stond ze een tijd terug 's ineens voor m'n voordeur toen ik benenden kwam dat ik de was had opgeborgen, blijkt dat ze doodleuk het poortje van de wei had opengedaan en 's op wandel was ... LEUK JA! hahahahaha ... en er waren mensen die haar gezien hadden, rare reacties dat ik toen kreeg zeg! HAHAHAHA

Dennis

Berichten: 31458
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:08

Den is net een zeepaardje. Ik ben nog nooit droog de waterbak gekomen. En dat terwijl ik vorig jaar op een gegeven moment 2x per week naar het bos ging. Hij gaat altijd door z'n knieen.
En als ik de waterbak vul moet hij uit de slang drinken en niet uit de waterbak.
En zwemmen blijft geweldig. Zodra het warm is gaan we lekker bij ons om de hoek bij de haven zwemmen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:02

He he.....over Tellie zijn rare actie s kan ik wel een boek vol schrijven. Tjees dat beest van mij heeft echt rare dingen op zijn tijd. Even een voorbeeld: Als ik heb poetst en hij is het ergers niet mee eens doet hij zijn hals heel lang maken en gaat dan hoofdknikkend op en neer Verward Verward Heel maf. Als ik zijn bit in doe gaat hij heel hard met zijn lippen flappen want hij vind het leuk als hij de ringen door het bit heen hoort schuiven Verward Verward Ook weer zo n actie waar je denk ik oh okay Haha! Haha! Haha! En nog iets raars als hij samen met Armanda in de paddock staat en Armanda is hengstig gaat hij aan de uiers van Armanda zitten pingelen door met zijn lippen er over heen te gaan. En dan moet je Armanda is zien heee die heeft het dan niet meer. Psssssssst psssssst psssst. *LOL* *LOL* *LOL*

Tamaar

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:57

het lijkt wel of goldie mijn gesachten kan lezen.... dit is leuk maar kan heel irritant zijn! als ik aan het longeren ben en ik denk: ik zal hem even laten galoperen, dan springt ze al aan en als ik denk, nu is het wel weer genoeg geweest dan gaat ze terug naar draf.. en ik heb heel erg op mijn houding gelet en zelfs als ik geen spier vertrek dan doet ze het nog. Ik laat haar nooit dezelfde tijd draven of op het zelfde punt aanspringen..... raraaaa en moet ik dit nou goedkeuren of afkeuren??? ze doet wat ik wil, alleen ik krijg de kans niet om het bevel te geven!!

All people smile in the same language....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:09

Ivanka geeft me altijd een kus als ik een borstel ga pakken uit mijn poetskist *LOL* Lovers

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:16

Nou doerak heeft er niet zo veel maar hij gooit altijd z`n eten over de rand en dan gaat ie boos staan hinniken omdat hij er niet bij kan ..
of hij gooit de borstel over de muur ( van een andere stal) met het gevolg dat je daar weer een geschrokken hinnik hoort Haha!
Nog een ander paard bij ons op stal , maakt altijd vogel nestjes in haar eet bak Verward



missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:20

moonlight steekt altijd haar neus naar me toe en geeft niet eerder op dan dat ik er een ksuje op heb gegeven.....mijn moeder kwam ook eens bij mij paarden kijken maar was daar niet zo gecharmeerd van....

en henk probeert van de lusjes aan ritsen met zn lippen vast te pakken en gaat de rits open en dicht trekken...

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:56

Die Maffick is een heel slim paard!

Zo ken ik er nog een. Appelboom in weiland. Andere paarden hadden wel door dat daar plots appels onder lagen en de iets slimmeren hadden ook door dat als er zo'n mens aan stond te schudden er appels vielen (die stonden de appels dus al op te wachten) (daar was de link: boom-mensen-appels duidelijk).
De intelligenste van het stel heeft dat een poosje aan zitten kijken. Mensen weg. Paard loopt naar de boom, pakt met zn tanden (!) een willekeurige tak. Trekt net zo lang aan de tak totdat de appels vielen (daar was dus de link: boom-schudden-appels duidelijk).

Ook ontsnapte dit paard altijd. Of gallopeerde rechtdoor terwijl de rest rechtsaf sloeg. Of kwam zonder hoofdstel (?) thuis nadat hij zn ruiter in de bossen had afgegooid. Of stond met zn kop in de haverkist.
Dit was zo ongeveer het meest slimme paard dat ik ooit ontmoet heb.

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 02:29

Ik ben niet bang voor muizen. Maar tot mijn afgrijzen vangt mijn tweejarige als hij eens een muis vindt in zijn box (zelden) en molt deze in zijn voerbak. Gelukkig eet hij ze niet op.

Poosje81
Berichten: 21174
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:24

Gadver SMokey, dat is echt afzichtelijk!!!!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 11:46

Wat een leuke verhalen,ik ben dus niet de enige met een idioot paard,
wat me nog te binnen schoot is dat als ik hem los liet lopen in het dierenverblijf op t aoc dat hij dan als eerst naar de lichtschakelaar liep en het licht uitdeed
als ik t dan weer aandeed en ik draaide me om had hij het alweer uitgedrukt,maf he?

ook wel grappig:ik fluit altijd als ik eraan kom,en dan ging ie kijken naar de deur waar ik door heen kom
Als ik dan boven op de hooizolder was ging ik ook fluiten en dan ging ie de hele tjd rondjes lopen in z'n box en kijken naar de deur en hinniken want hij snapte toch niet waar t vandaan kwam en maar hopend naar de deur kijken waar ik normaal doorheen kwam
(he sufferd ik ben er al lang hoor Haha! )

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:51

Tiko maf? Nee toch! *LOL*
Hij ontsnapt overal uit, verschillende stallen, elke wei (maakt gewoon het hek open) komt ie uit. hij kan een voerton opendraaien en bakjes open maken (als ie weer eens los loopt). hij heeft een keer een zak voer naar zijn stal gesleept om hem daar helemaal open te maken en leeg te eten. Hij heeft ook een tijdej gehad dat hij zijn voet overal op zette om aandacht te krijgen (bankje waar we naast stonden ofzo). Als de hoefsmid de nagels vast wil slaan gaat ie schrapen (hS heeft het nu door en tikt omstebeurt op de ene en de andere voet) . Nou en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: floorsxm, jitskenienke, MairiMacBran, singa en 17 bezoekers