Jim Town

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Jim Town

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 23:55

wie kent deze (spring- ?) hengst? Alle info en het liefst ook foto's zijn heel erg welkom! bvd Knipoog

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...



Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:49

Ik ken alleen een bruine 5 jarige stermerrie van hem. Leuk paard heel lief en makkelijk zadelmak gekregen. Heeft een veulen van Niagara aan de voet gehad dit jaar.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

boemel

Berichten: 8341
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 00:27

De Jim-town bij ons op stal is pas voor prikkie verkocht, omdat het zo'n draak was onder het zadel. Het was wel een heel mooi dier, met een sprekend koppie, wel een beetje week in de rug. Ik denk dat daar ook zijn probleem lag. Hij kon heel mooi lopen en heel goed springen. En had echt een super uitstraling. Ik denk dat ze nadat hij nog zo jong was, teveel van hem gevraagd hebben, waardoor zijn rug ging opspelen. Hij begon te bokken en stopte daar niet meer mee.

Ik heb hem 1x gereden. Qua gangen echt een heerlijk paard om te rijden. Als je de hulpen voor de galop gaf, begon hij heel raar te brommen en dan behoorlijk te bokken. Als je hem inhield, ging hij steigeren. Ik had toen het idee, dat het nog wel goed zo komen. Maar hij is daarna, door verschillende mensen op proef genomen en teruggebracht en daar was hij helaas beslist niet beter op geworden.
Echt zonde van dat dier.
Op stal was het trouwens echt een knuffel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 03:34

ik ken ook alleen een nakomelig van hem, een grote zwartbruine ruin van een oud stagebedrijf .
hij was in de omgang eingelijk heel makkelijk op het mutsige af en met longeren etc echt ook heel simpel en ook wel wat lui , wij hadden dan ook zoiets van , o dat word een makkie .
maar toen er dan op gereden ging worden bleek toch dat het een beste draak was.met inrijden alleen al heeft ie 2 dikke neuzen , blauwe benen , zere ruggen en nog een stel andere pijnlijke ongemakken bij verschillende mensen veroorzaakt(toch niet zo'n sulletje dus

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:48

Jim Town's zijn helder, maar eerlijk, zolang ze met respect behandeld worden. (En terecht )
Mooie paarden, met een super uitstraling, sterke beweging en veel springcapaciteiten.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:35

Jim Town staat er inderdaad bekent om dat hij goede beweging vererft, en mooie types.
Afbeelding

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:11

Wij hebben ook een Jim Town op stal gehad, die is naar Engeland verkocht, een super paardje met veel pit maar toch heel braaf.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:13

Ik ken Jimtown, hij heeft op hengstenhouderij Klok gestaan in Diever. Die hengstenhouderij is van kennissen van ons. Total staat daar nu ook, hij wordt daar klaargemaakt voor de hengstenkeuring.

Jimtown is een superbrave hengst, die super kan springen. Echt een paard dat ervoor gaat...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 19:07

heb je ook de afstamming van hem en sportprestatie's? enne foto's?... bvd!

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:54

www.vdlstud.com
Daar staat alle info en foto's!

Het is een ontzettende lieve hengst

Donna
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:58

ik rijd er nu ook eentje, ontzettend talent vol, maar heeeeeel erg bezig paard. Hij is altijd iets aan het zoeken wat hij nu weer kan doen, niet klieren ofzo, maar voornamelijk op stal en tijdens rijden concentraie er bij kost vrij veel moeite..... Maar hij heeft zeker mooie gangen en spring talent!!!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:18

KWPN
06-11-2002: Pamela en Symfony-E hoogste score in Tolbert


Op de eerste twee IBOP-dagen voor rijpaardmerries in Tolbert hebben 13 merries een score van 70 punten of meer behaald. Hiermee zijn deze merries geslaagd en een aantal van de 13 is dan ook definitief keur.

Twee merries scoorden 78,5 punten. De met veel kracht bewegende en springende Pamela (Jimtown x Voltaire x Nimmerdor) van T. Broersma uit Eestrum liet onder Wieke de Boer veel zelfhouding zien. De tweede merrie met de hoge score is de bekende NMK-merrie Symfony-E (Ferro x Damiro x Vindicator) van S. en O. van Essen-Dijkstra uit Marssum. Het schitterende silhouet van de merrie kwam onder het zadel ook zeer goed tot uitdrukking met een mooie zelfhouding en balans.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:21

T. Broersma is de fokker van Olisa... Onze merrie...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:11

i kheb een tijdje op een jimtown gereden, diezelfde waar adriana het over had die naar engeland verkocht is
heel leuk paard!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:24

Wat leuk! heb je zelf een afstammling van deze hengst? Ik wel namelijk,mijn 6-jarige merrie Olivia. Haar moeders vader is Nurzeus.Ik ben met haar M2 dressuur met 9winstpunten en B-springen met 18 winstpunten,dus een lekker sportpaardje! Ook ben ik dit jaar begonnen met crossen,wat ze ook erg goed op pakt,in mijn tweede cross ooit was ik 5e met haar!

Het opvallendste aan haar is dat ze echt vreselijk kijkerig is,en overal op let,maar daar nooit last van heeft met springen of crossen. Zo kan ze bijvoorbeeld met de springles een muur zonder te verblikken of te verblozen springen,maar wanneer je er de volgende dag "gewoon" langs rijdt,doet ze alsof er vleesetende kabouters onder zitten Vork

Ik heb haar zelf ingereden en nooit problemen met haar gehad,de enigste paar keren dat ze een bok gaf was toen we een tijdje geleden zijn begonnen met de wissels maar dat doet ze nu ook niet meer (was ook mijn eigen schuld).

vdl
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-04-02

VDL Jimtown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:01

VDL Jimtown verblijft in Mexico. Waar hij succesvol wordt ingezet in de sport. Diepvries-sperma is beschikbaar.

VDL Stud - Beers - Friesland
Laatst bijgewerkt door vdl op 10-11-02 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PJ
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:07

JIMTOWN - 1991 Bay, 167cm (16-2 hands)
(Darco - Amor - Talisman xx)
Approved: KWPN


Jimtown inherited the power and the jumping qualities from his father Darco and the good confirmation and movement from his grandfather Amor. Darco is the ambassador of the Belgium breeding.


His father Darco was extremely successful international showjumper and participated at the Olympics in Barcelona '92.

His mother has been awarded Keur and Preferent and has already produced an approved stallion FARMER and two keur mares.

Jimtown was second at the 3 years old competition championship.

Second best at the stallion performance test and placed in the final of 4 years Dutch Jumping Championship and Stallion Competition.

Jimtown has very good looks and great jumping ability with a wonderful technique and very good movement.

Jimtown is jumping successfully at international 1.35/1.40m classes.

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 21:42

dank je wel!!!!

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:26

Ik heb hem volgens mij weleens gezien bij Hein Peeters op stal.
De mensen war ik werk hebben er eens mee gefokt, 2 jaar terug alweer denk ik. Was een vos hengstveulen met een heel lelijk hoofd (een lang ramshoofd met bles). Die heb ik een paar keer gevlochten, hij was wel braaf volgens mij.
Het was geen bijzonder veulen iig.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jessicaaa
Berichten: 770
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:15

cooo schreef:
wie kent deze (spring- ?) hengst? Alle info en het liefst ook foto's zijn heel erg welkom! bvd Knipoog



Ik heb een merrie van Jimtown....en ook een paar foto's van hem..ik weet niet of je nog opzoek bent, anders mail je me maar ff op jessica_van_der_horst@hotmail.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hindo2 en 116 bezoekers