HBO management, paardenhouderij & sport

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

HBO management, paardenhouderij & sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 12:27

Ja, eindelijk heb ik een opleiding gevonden naar mijn hart, het inschrijfformulier met extra informatie is binnen, ik hoef het alleen nog op te sturen en het is rond! Ik begin met deze deeltijd studie in februari, het zal ongeveer 4 jaar gaan duren.

De opleiding is in Dronten, bij de Flevoland Business School, dit is een opleidingsformule van de Christelijke Agrarische Hogeschool Dronten.

De opleiding bestaat uit 2 onderdelen: Hoger management (2 jaar) en Professional management (1,5 jaar) en daarna een afstudeeropdracht waarmee je de Ing.-titel kunt behalen.

Heeft iemand ervaring met deze opleiding/school?

Behalve vakken als marketing, economie, organisatiekunde, bedrijfskunde, juridisch management etc etc, zijn er een heleboel paardenvakken.

Bij hoger management heb je:
- paard & nakomeling
- paard & omgeving
- paard & gezondheid
- paard & voeding

Bij professional management krijg je dan nog:
- stable and horse management
- equine corporate management
- sport- en recreatie management
- equine chain management

Ik heb er echt ontzettend veel zin in en hopelijk kom ik hiermee een stap dichter in de richting van mijn droom om in de paarden te kunnen, later.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:47

Klinkt cool, ik ben jaloers...dat wil ik ook!
Veel succes!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 12:48

Dan ga je toch ook! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sietssie

Berichten: 442
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Kraggenburg

haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:08

moet een hele leuke opleiding zijn vriendin van mij doet die ook (dorine_81 op bokt)
veel plezier!!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:42

Huh? Dorine_81 doet toch STOAS?( de lerarenopleiding)

Ik volg de voltijd opleiding Management & Paardenhouderij. (Maya,Snowdon en Beaumau zitten bij mij in de klas en miseryfox zit in de 2de)

Ik vind het een hele leuke opleiding. Je leert echt de managementkant van de paardenhouderij. We hebben enkele lessen gehad over het organiseren van een evenement en paard & gezondheid. Je moet je niet vergissen want het is veelal economie ( 80%) en de rest is echt de leer van het paard. Zeer interessant!!

sietssie

Berichten: 442
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Kraggenburg

?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 19:51

ja klopt ma wel in dronten en tog ook paardenhouderij??

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:19

hey ik doe, zoals siempie al zei, ook de opleiding management en paardenhouderij, alleen dan de voltijdopleiding. Heel veel plezier en misschien kom ik je nog eens tegen, woon nl. ook op dat terrein! Wanneer begin je?

sietssie: de stoas zit naast de cah, heeft idd ook een paardenhouderij opleiding

groetjes leon en snowdon

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:20

ow t staat er al in, je begint in februari Lachen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:26

Ik wil dat ook gaan studeren, maar dat duurt nog 3 jaar

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 02:28

Ik ben alleen bij een open dag wezen kijken (samen met Concorde) maar vond de school zelf niks. (Concorde blijkbaar ook niet, want we zitten allebei op IAH Larenstein Haha!)
Ik ben erg blij met mijn brede opleiding waar ik ook veel paarden vakken ga krijgen in het 3e en 4e jaar (ben nu 2e-jaars).

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:44

Wat ontzettend gaaf Maartje! Ik ben heel benieuwd naar je verslagen straks Haha!

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:52

ik zit dus ook in dronten, tsja je moet er van houden. Ik heb zelf een jaar cah gedaan maar dat was me te theoretisch en ik zit nu op de stoas.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:20

Westernfreak schreef:
Ik ben alleen bij een open dag wezen kijken (samen met Concorde) maar vond de school zelf niks. (Concorde blijkbaar ook niet, want we zitten allebei op IAH Larenstein Haha!)
Ik ben erg blij met mijn brede opleiding waar ik ook veel paarden vakken ga krijgen in het 3e en 4e jaar (ben nu 2e-jaars).
Heb je ook les gehad van Hilderink?

Larenstein is echt een hele leuke school. En de paardenhouderij vond ik daar ook goed. Ik heb zelf geen paardenhouderij als afstudeerrichting gedaan, maar wel een aantal keuzevakken ervan.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:44

Tof voor je Maartje! Ik hoop dat je het heel erg naar je zin krijgt! Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 22:26

Bedankt! Leuk dat er hier meer zijn die een soortgelijke opleiding doen, maar niemand doet de opleiding waar ik het over had?
Ik hou jullie iig op de hoogte als ik ga beginnen. Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:32

In deurne zit de opleiding ook, ik persoonlijk zou eerder de opleiding in Deurne nemen, omdat die veel meer ervaring hebben in dit soort opleidingen, de laatste jaren zijn ze als paddestoelen uit de grond geschoten. En ik denk zelf dat je doordat Deurne al jaren deze opleidingen doet, er wat meer ervaring in heeft.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:02

Hey hartstikke fijn dat je iets hebt gevonden wat je echt wilt! Veel succes, zal wel wennen zijn om weer naar 'school' te gaan!

Pipo, Deurne staat de laatste niet meer zo hoog in het vaandel bij stallen e.d. Dus ik denk dat deze keuze prima is, hoor een iig positieve verhalen over (dit itt deurne).
Laatst bijgewerkt door Mirte op 06-11-02 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:06

Mirte schreef:
Hey hartstikke fijn dat je iets hebt gevonden wat je echt wilt! Veel succes, zal wel wennen zijn om weer naar 'school' te gaan!

Pipo, Deurne heeft de laatste niet meer zo hoog in het vaandel bij stallen e.d. Dus ik denk dat deze keuze prima is, hoor een iig positieve verhalen over (dit itt deurne).


De Mbo opleiding is inderdaad de laatste jaren niet al te best meer in vergelijking met de oude stijl. Maar de opleiding op Hbo nivo is nieuw, dus daar kun je weinig over zeggen. En ook voor de andere opleidigen in het land, wordt je niet meer toegelaten op rijkunst of ed. Maar gewoon of je voldoet aan de opleidingeisen. Dus wat dat betreft, denk ik dat de andere opleidingen niet veel meer kwaliteit bieden. Bij de opleiding op hbo nivo is het gewoon dat je vooropleiding genoeg moet hebben, je hoeft qua rijden niet een bepaald nivo te hebben.

Trouwens, de masterclass van Deurne is toch zeer goed. En daar zijn veel bedrijven enorm over te spreken. Maar je moet een flink rondtje kunnen sturen wil je daar bij komen. Wat niet hoeft bij alle andere Hbo opleidingen in de paarden.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:15

het is toch eigenlijk een soort leraren opleiding. ik heb er ook info over gevraagd en het kwam erop neer dat je bijna altijd voor de klas kwam te staan.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 13:23

loulou schreef:
het is toch eigenlijk een soort leraren opleiding. ik heb er ook info over gevraagd en het kwam erop neer dat je bijna altijd voor de klas kwam te staan.



Jij hebt het waarschijnlijk over het STOAS. Dat is de lerarenopleiding.

De opleiding die Jura gaat doen is een bedrijfskundige opleiding.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 14:11

Ik weet niet wat je met opleiding wilt gaan doen, maar het is natuurlijk
altijd wel leuk om te doen. Maar mocht je ooit een manege willen
beginnen, lees dan eerst dit maar eens :
http://www.veluweranch.nl/nieuws.htm#be ... 0ziek.%20 
(even naar beneden scrollen naar het onderwerp Notitie: bedrijfstak maneges is ziek. )

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:21

Pipo


Citaat:
De Mbo opleiding is inderdaad de laatste jaren niet al te best meer in vergelijking met de oude stijl


Wat is bij jouw de oude stijl?

Toen Velstra nog kietelde?

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:24

Troef schreef:
Pipo


Citaat:
De Mbo opleiding is inderdaad de laatste jaren niet al te best meer in vergelijking met de oude stijl


Wat is bij jouw de oude stijl?

Toen Velstra nog kietelde?


Velstra had volgens mij een hele andere functie Haha! binnen de opleiding, de oude viespeuk.

Maar die bedoel ik inderdaad, toch ben ik van mening, dat tegenwoordig het rijden misschien minder is geworden ( of de rest van nederland is beter geworden en deurne is niet meegegaan) Maar qua theorie en andere vakken, is het stukken verbeterd.

Want qua theoretische kennis is het echt geen Mbo opleiding, eerder een Lbo opleiding.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:38

Pegasus.

Citaat:
Maar mocht je ooit een manege willen
beginnen, lees dan eerst dit maar eens :
http://www.veluweranch.nl/nieuws.htm#be ... 20ziek.%20


Een manege ga je toch niet meer beginnen in deze tijd.

Of je kan zo'n oude knip huren "wat vaak gebeurd" om alleen maar te fungeren als een goedkopen naschoolse opvang.
Voor vele ouders de beste plek na de cres.

Zal er meer geld op tafel moeten komen zoals omschreven in het artikel.
Is de lol voor veel ouders snel over.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:43

Ik ga met Pipo mee, ik denk dat in Deurne die opleiding toch beter is. De MBO opleidingen daar zijn inderdaad beter geweest, ik heb er zelf twee jaar gezeten en heb me vaak lopen verbazen over wat voor randdebielen daar aangenomen worden, maar inderdaad is de Masterclass wel een goede opleiding, waar je behoorlijk goed voor moet kunnen rijden. En dat idee heb ik met die HBO opleidingen ook. Ik heb het idee dat de opleidingen in Deurne gewoon meer paardgericht zijn, omdat je ook fulltime tussen de paarden zit.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached