Studentencorps. Hoe denken jullie daarover?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:57

K heb al een tijdje een afkeer van corporaal gedoe, dat komt vooral doo rmijn sterke afkeer van alles wat met het woord 'moeten' te maken heeft. K ben de laatste jaren ervan door drongen dat ik zelf wel bepaal wat ik wil, uiteraard geld dit niet voor vanalles, maar wel voor dingen waar ik vrijwillig aan mee doe. Me volledig voor banketstaaf laten zetten door mensen die het jaar daarvoor het zelfde is overkomen en dit jaar hun gram willen halen hoort daar niet bij.

Ja t is vrij zwart wit, t zal ook zeer zeker erg gezellig zijn, maar ik zie t ale een geforceerde vriendschap, ook omdat je dus je verplichte avondjes hebt, waarop ookal heb je een pis humeur, je er moet zijn en gezellig moet doen. K bepaal zelf wel wanneer ik zin heb om naar de kroeg te gaan!

K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen, die me toevertrouwde dat hij eens ff kwam kijken 'hoe het dikke-tieten gehalte was'. Ook mijn 'encounter' met een jongen bij de bushalte die me een ontzettend blaat verhaal over hoe het met de egyptische auto industrie en zijn vader zat stemde mij niet hoopvol.

Ik ben tegen een ontgroening omdat ik vind dat je je niet hoeft te bewijzen door te laten zien hoeveel je zuipt, hoe diep je door de modder kruipt en al die kinderachtige onzin. K weet niet of ze in Nederland ook je je laarzen laten aantrekken, en ze dan vol zeiken, maar t zal vast erg in de buurt komen.

Ook het ongemengde karakter van het RSC (Rotterdams Studenten Corps) spreekt me niet aan, alleen maar mannen lijkt me niks, liever een stel vrouwen erbij, veel gezelliger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 01:03

De studievereniging op de faculteit waar ik zat, deed voornamelijk aan informatievoorziening en je kon er een hoop materiaal halen. Daarnaast gaven ze nog wel eens een borrel, maar ik denk dat ik die allemaal gemist had. Als ik op de faculteit was, dan zat ik bij de vereniging van de faculteit Scheikunde, die waren wel meer bezig met het sociale gebeuren en hadden bijvoorbeeld hun eigen bar in het pand.

De reden dat ik niet bij een corps ging, was omdat wij van huis uit niet gediend zijn van dat elitaire gelul onder het mom van eenheid (en zie DS hierboven, Sonja, BartVB, Wmijn). Op school had ik daar al genoeg van aan moeten horen, dus vandaar.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 01:11

Hmm, vind dat hele corporaal gebeuren dus _helemaal_ niks.
Heb 2 jaar met een Vindicat (Groningen) meisje in huis gewoond (waar ik het overigens prima mee kan vinden, dus dat ter zijde) dus heb aardig meegekregen hoe het er aan toe gaat. Als ik mee zou gaan met zo'n intro krijgen ze me echt heeeeel boos, echt niks voor mij, en idd erg kinderachtig allemaal. Waarom 3 weken ellende, alleen omdat je 'er bij' wilt horen? Vind ik persoonlijk een beetje ver gaan.
Datzelfde huisgenootje zat vorig jaar ook in de commissie die hielp met het vormen van de jaarclubs, dat vond ik pas geforceerd en vaak nogal 'gemaakt' vriendjes en vriendinnetjes opzoeken. En vervolgens moeten het wel mensen zijn waar je het goed mee kunt vinden en dus ook je studie tijd mee gaat delen...

Nee, ik heb altijd prima op mijn eigen manier mijn eigen vrienden uit kunnen zoeken, en daar mee gezellig op stap gaan, IMO niet zo geforceerd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:28

Soms zie ik ze hier rondlopen, studenten die er uit zien als een echte corpsbal.... gatver. Ik weet niet of ze het ook zijn hoor, maar ze zien er zo uit, en ze klinken ook zo.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:33

Nee hoor, niets voor mij! Niet dat ik mezelf ooit nog zie gaan studeren, maar goed, dan nog. Wat Joost al zegt, dat 'moeten'.... Ik ben het helemaal met hem eens. Ik ben helemaal geen persoon die ergens bij wil horen en ik maak mijn eigen vrienden wel. Ben van mening dat je ook naast studentenverenigingen ed je mensen wel tegenkomt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:44

Joost, dat is je mening over het corps. Maar nu over studentenvereningen in het algemeen? Ben ik ook wel benieuwd naar. Haha!

Mijn twee 'mentormama's' tijdens de algemene Utrechtse introductie (toen nog A- en B-dagen) waren ook ufjes (oftewel lid bij UVSV). Best aardige meiden hoor, maar ik vond ze ook nogal een hoog blaatgehalte hebben. Plus dat de helft van mijn introgroepje ook nogal 'blaat' was en vervolgens lid werd van UVSV of USC, dat bevestigde bij mij wel het vooroordeel over de mensen die er rondliepen. Terwijl ik in eerste instantie besloten had om niet bij UVSV te gaan omdat het dus alleen vrouwen onder elkaar is, kwam daar later nog dat 'geen zin in blaat' bij.

Overigens heb ik later tijdens mijn studietijd nog best leuke mensen leren kennen die lid waren bij een van hierboven genoemde corporale verenigingen, dus ik wil echt niet iedereen daar over één kam scheren. Dat waren individuen met wie ik iets gemeen had (studie, hobby, whatever). Maar ik denk niet dat ik me daartussen, in de groep dus, had thuisgevoeld.

Om maar een zijstraat te noemen: ik kan ook best goed opschieten met sommige gereformeerden in mijn 'thuisland', maar dat wil nog niet zeggen dat ik de behoefte voel om mezelf in hun geloof en cultuur onder te dompelen...

Maar goed, waarom worden mensen uberhaupt lid van een kerk, een vereniging, een sportclub, een kookclub, een leesclub, noem maar op? Toch een soort behoefte aan verbondenheid, op wat voor manier dan ook. En ik denk dat je dat niet mag veroordelen, ook al zou je er zelf totaal geen behoefte aan hebben.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:27

Toen ik lid werd van die vereniging, was ik inderdaad nieuw in Wageningen, had thuis geen paard meer te rijden, en eigenlijk niks wat mij nog thuis hield. Vrienden gingen ook allemaal elders studeren.

Heb me dus overal ingestort: roeivereniging, corps, studievereniging en studentenhuis. Het corps heeft er voor gezorgd dat ik me snel thuis voelde in die vreemde stad. Het huis werd pas gezellig na een paar keer tijdelijke kamers te hebben gehad. De roeiverening werd later, toen ik er langer rondliep, steeds gezelliger. En die studievereniging was er echt alleen maar voor de korting op de boeken.

Vind het wel jammer dat men hier de studentenverenigingen veroordeelt op de enkelingen die men kent, en de excessen die uit een ontgroening bekend zijn. Er zijn zoveel verschillende mensen die lid worden van zo'n vereniging, dat er altijd wel mensen zijn die je liggen. En inderdaad, sommige mensen nemen het spelletje wel heel serieus. Ik heb zelf nooit problemen gehad om niet te komen ofzo.

Tijdens mijn ontgroening hebben we gezongen in bejaardentehuizen, zijn we een dag met gehandicapten op stap geweest, werd ons jaarlied op het carillion van de wageningse kerk gespeeld, en hebben we een nacht (met groep) overleefd in Parijs. En zeg nou zelf, hoe vaak doe je dat soort dingen nou? DAT is ook ontgroenen!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:48

Wat misschien niet duidelijk uit mijn verhaal blijkt is dat ik NIETS heb tegen verenigingen an sich, ik ben tegen het verplichte karakter en de opgedrongen sfeer en gezelligheid.

Ik ben zelf ook lid van een studentenvereniging, maar een met een vrijwillig en open karakter. Er staat niemand met een schraplijstje bij de deur (k weet niet of dat ergens wel is, maar bij wijze van spreke), je bepaald zelf wanneer je komt, gaat, of je uberhaupt wel komt of dat je lekker thuis blijft. We hebben disputen (verticaal) maar daar kan je je ijnschrijven en dan word er gekeken of je erbij past en of ze je erbij willen hebben. Maar als je in t dispuut zit dan heb je daar zelf voor gekozen maar je kan altijd nog van dingen zeggen van 'ja maar daar heb ik geen behoefte aan'.

Ik heb dus niks tegen verenigingen, maar wel tegen verenigingen met een ook maar anigszins corporaal randje.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 18:16

Wat een geweldige discussie! Lachen

Ik heb een heleboel dingen gelezen die vooral toch heel veel vooroordelen bevatten. Als je er niet bij bent geweest kun je er niet over oordelen klinkt heel stom, maar zo is het wel een beetje. Wat ik allemaal hoor over ontgroeningen en over dat je mensen met hun functie moet aanspreken is (bij ons) echt niet zo! En er is ook vrij weinig verplicht, alleen op het moment wel omdat er jaarclubs gevormd moeten worden.
En het is echt absoluut niet zo dat je dan gemaakt gezellig moet gaan zitten doen om ergens bij te kunnen horen. Je komt er vanzelf, door die borrels waar je met heel veel verschillende mensen praat, achter welke mensen bij jou passen. Als die borrels er niet waren spreek je alleen de mensen die je al kent en leer je dus geen nieuwe mensen kennen. Wat natuurlijk de bedoeling is van het uberhaupt ergens lid worden.
Tijdens de ontgroening is het inderdaad wel zo dat het niet gezellig is, maar daardoor krijg je wel een hele goede band met je jaar en leer je heel veel over de gebruiken en de tradities op de Club. Ik heb het eigenlijk allemala leuk gevonden en het spel wat de ontgroening genoemd wordt, valt op zich allemaal wel mee. Wat Karin ook al zei, ze kunnen je tot niets verplichten, dus als jij zoiets hebt van ja daaag, dan respecteren ze het alleen maar meer als je voor je eigen mening uitkomt, dan dat je als mak schaap achter de menigte aanloopt. Misschien op dat moment niet, maar na de ontgroening zeker.
En alle meisjes uit het bestuur en de commissie en de novitiaatscommissie zijn zo ontzettend aardig en lief! En ze heten gewoon Jolein en Margot en Charlotte etc., dus niet Fiscus of Ab Actis ofzo Knipoog
Verder is er niets verplicht, behalve je jaarclubeten een keer in de week, maar je mag zelf weten waar en bij wie. Bovendien is je JC al je vriendinnen dus dat is alleen maar leuk. En ik vind ik dat ook wel een goede verplichting, want dan verwatert je contact niet en zie je elkaar, allemaal, gewoon wekelijks. Ook goed voor de groep want met 18 a 20 meisjes krijg je otch wel groepjes binnenin en zo blijf je iedereen spreken!
Ik kan nog wel even zo doorgaan, maar daar heb ik helaas geen tijd voor.

Ik respecteer trouwens iedereen zijn mening of het je nou wel wat lijkt of absoluut niet, maar de vooroordelen over ontgroeningen en blaat-gehalte vallen allemaal best wel mee en als dat de reden is dat je niet lid kan worden omdat je de ontgroenig stom vindt zou ik zeggen: Het is zo voorbij en valt op zich allemaal wel mee en daarna heb je de tijd van je leven! Bij welke studentenvereniging dan ook! (In Utrecht zijn de gezelligheidsverenigingen UVSV, USC, Veritas, Unitas, Biton en SSR-NU en daarnaast nog een heleboel sportverenigingen, muziekverenigingen etc.)

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:18

Ik ben zelf dit jaar bewust nergens lid geworden(behalve van de studievereniging), omdat ik eerst even wilde kijken hoe alles zou gaan.
Daarbij woon ik ook nog thuis en leg ik makkelijk contact, dus na de introweek(weekend kon ik niet mee, toen had ik mijn eerste cross *LOL* ) kende ik al een heleboel mensen en ik spreek nu nog regelmatig nieuwe mensen Haha! Dat lukt ook wel met ruim 300 eerstejaars geneeskunde...

Met PGO zat ik bij een meisje die nu lid is van het corps en zei hadden dus 6 weken ontgroening en ze mocht liever niet naar college(zei ze in ieder geval). Door die zes weken had ze nog maar één week om wat aan het tentamen te doen en daarin heeft ze vooral geslapen...eerste blok dus niet gehaald en meteen een achterstand, omdat je gewoon heel veel dingen die nu weer terugkomen niet weet!
En verder lijkt het me ook geen pretje om midden in de nacht ergens in België gedropt te worden en zonder geld en bagage terug te moeten komen(liften mocht niet)...Dat mag dan best goed voor de onderlinge band zijn, maar ik bedank toch voor de eer! Lips are sealed

Ik heb absoluut niets tegen verenigingen, maar wel iets tegen verplicht nummers Haha! Als ik iets af wil spreken of uit wil gaan ken ik genoeg mensen en kan ik dat prima zelf regelen *LOL* Maar ik kan me wel voorstellen dat als je 'helemaal alleen' in een vreemde stad zit je dan wel graag ergens lid van wilt worden...Party!!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:20

Dorée schreef:
Ik heb een heleboel dingen gelezen die vooral toch heel veel vooroordelen bevatten. Als je er niet bij bent geweest kun je er niet over oordelen klinkt heel stom, maar zo is het wel een beetje.


Dit vond ik toch wel grappig om te lezen Haha! Je hebt natuurlijk absoluut gelijk, als je er niet bij bent geweest, kun je er niet over oordelen. Maar, het feit dat er zoveel vooroordelen bestaan komt denk ik voor een groot deel door het behoorlijk gesloten karakter van deze verenigingen. En daarmee bedoel ik dat je er niet zo makkelijk binnen komt. (En ja, ik weet dat je als introducee af en toe mee mag, tenminste hier in Ehv, maar er is toch een drempel). Mensen gaan nu eenmaal zelf invullen wat ze niet weten. Dus als ze een klein stukje hebben gehoord, dan maken ze de rest zelf af. En dat hoeft niet te kloppen.

Dat geld trouwens ook voor jezelf, jij kunt alleen maar spreken over jouw ervaring bij jouw vereniging. Dat hoeft niet te betekenen dat het er bij een andere vereniging hetzelfde aan toe gaat. Kan dus best zijn dat je daar veel meer verplichte avonden hebt dan jij hebt. (Want waarom vertellen mensen die ik ken anders dat ze verplicht naar de vereniging moeten...).

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:33

Death_Squad schreef:
K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen


haha ja ze hebben allemaal erg dezelfde kleren aan. De meisjes een strakke spijkerbroek, 3 Ralph Lauren bloesjes overelkaar (een witte, licht blauwe en lichtroze), een spijkerjasje en een bodywarmer of jasje met de naam van hun jaarclub. Daarbij dragen ze lakschoentjes of bootschoenen, hun haar in een slordige knot, veeeeeeeel mascara op, zodat er nog ongeveer 3 aan elkaar geplakte wimperbosjes overblijven. Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:46

Ik ga ook direct maar kort door de bocht: ik vind het ook helemaal niks!
Vorig jaar, toen ik eerstejaars was, heb ik samen met een aantal klasgenoten echt een aantal keren met opgetrokken wenkbrauwen zitten luisteren naar verhalen van mensen die wel lid waren geworden (van Albertus of Vindicat). Ik snap dat echt niet, dat je die ontgroening over hebt voor zoiets. Nmm ook allemaal erg geforceerd (het lijkt zelfd alsof men qua kleding in een soort uniform loopt - zie Kayla's reactie). Reden voor die mensen die ik toen tegenkwam om lid te worden was '' het gemeenschapsgevoel'' (beetje eng nmm) en idd nieuwe vrienden maken.
Mij lijken dat altijd een beetje onechte vrienden, maar dat is misschien wel een vooroordeel.

Zoals al gezegd is het idd een groot verschil of je alleen ver weg van huis gaat studeren of niet. Ik woon nog steeds thuis, heb een aantal goede vrienden gevonden bij m'n studie en vind het allemaal prima zo (ik neem ook niet overdreven deel aan het studentenleven, zie het nut van zuipen ook niet zo)

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:47

Tjee, wat een verhalen over verplichtingen allemaal! Naar mijn ervaring ben je zo vrij als een vogel om te komen en te gaan. Niets moet echt. In de beginfase heb je een aantal dingen waar je eigenlijk zonder goede reden niet weg kan blijven, maar ik heb ook echt niet alles meegemaakt van mijn introductie. Daarna moet je hoogstens een paar keer mensa-scheppen in je eerste jaar. Maar je doet het uiteindelijk voor je lol, dus als je geen zin hebt in een avondje in de kroeg, dan ga je toch lekker niet?
Tuurlijk lopen er in alle verenigingen (zowel het corps als andere studentenverenigingen) ballen rond. Daar kan je met een grote boog omheenlopen hoor! Al ben ik dan geen lid meer, ik heb daar een aantal mensen leren kennen die ik nog steeds bijzonder graag tegen het lijf loop.
Ik ben het wel met Wmijn eens dat een berg vooroordelen waarschijnlijk voortkomen uit het gesloten karakter van de verenigingen. Ik ben altijd vrij open geweest over mijn ervaringen tijdens de ontgroening etc. Je merkt ook wel dat verenigingen steeds meer van hun ware identiteit prijs gaan geven. In mijn ogen is dat wel een goed plan.
Ik denk dat je gewoon niet moet vergeten dat je het leuk moet vinden, net als iedere andere vrijetijdsbesteding. Vind je het niks, dan doe je er niet aan mee. Vind je het wel leuk, nou ja, veel plezier dan. Er zijn toch ook heel veel mensen die vinden dat paarden gevaarlijke stinkende dure beesten voor bekakte mensen zijn. Om daar nou je geld en tijd aan uit te geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:57

kayla"]
[quote="Death_Squad schreef:
K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen


haha ja ze hebben allemaal erg dezelfde kleren aan. De meisjes een strakke spijkerbroek, 3 Ralph Lauren bloesjes overelkaar (een witte, licht blauwe en lichtroze), een spijkerjasje en een bodywarmer of jasje met de naam van hun jaarclub. Daarbij dragen ze lakschoentjes of bootschoenen, hun haar in een slordige knot, veeeeeeeel mascara op, zodat er nog ongeveer 3 aan elkaar geplakte wimperbosjes overblijven. Haha!
[/quote]

Jajaja, dat klopt inderdaad. Wat jij noemt is dan 'casual', maar het strekt nog verder. Een tijdje terug zat ik in het Amstel Hotel aan en drankje met een vriend, te wachten op het restaurant. We zaten met uitzicht op de lobby en er bleek die avond een gala te zijn van een of ander corps. De dames hadden zich leuk opgedirkt en kennelijk veel van elkaar afgekeken. Ongeveer 90% van de dames met lang haar, had haar hoofd voorzien van een diadeempje. Het overgrote deel liep ook rond met een parelsnoer, waarvan ik niet heb kunnen controleren of het echt of nep was. De jurken waren doorgaans zwart op een nachtblauwe eenling na. Hoe bedoel je uniformiteit?? Het is een groep waarin opvallen niet gewenste is, je conformeert en daarmee is de kous af. Vermakelijk toneel is het wel trouwens.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:02

Rieja schreef:
Mij lijken dat altijd een beetje onechte vrienden, maar dat is misschien wel een vooroordeel.


Persoonlijk denk ik dat dat wel een vooroordeel is. 'Onechte vrienden', 'opgedrongen vrienden', 'ik zoek mijn eigen vrienden wel uit', dat zijn allemaal dingen die ik in dit topic lees. Ook al ben ik ooit lid geweest van een vereniging, ik heb echt mijn eigen vrienden wel uitgezocht. Mijn jaarclub is 11 meiden groot, daarvan kan ik zeggen dat drie ervan al vanaf het begin goede vriendinnen van me zijn geworden en met de rest kan ik het ook best aardig vinden, maar het contact met die andere acht beperkt zich voornamelijk tot het jaarclubeten (wat we na 10 jaar nog steeds doen en wat ik nog steeds leuk vind, niets verplichts, gewoon op eigen initiatief). Moet je eens kijken hoe het er bij de gemiddelde sportvereniging aan toegaat als je daar als nieuw lid binnenkomt: daar wordt je pas een groep opgedrongen! Wij hebben elkaar tenminste nog uitgezocht. Haha!

Met wat voor groep mensen je ook omgaat, in je klas, je studentenvereniging, je volleybalteam: met de meeste mensen heb je gewoon weinig, en maar met een paar wordt het 'meer'. En persoonlijk heb ik ook niet meer nodig. En nogmaals, ik heb mijn vrienden dus ook zelf uitgezocht, ondanks dat ik lid ben geweest van een vereniging. Moet er niet aan denken dat ik gedwongen word om gezellig om te gaan met mensen die ik niet mag... Daar ben je altijd zelf nog bij.

En eigenlijk snap ik die opmerkingen over 'verplicht' ook niet goed: bij een sportclub heb je IMO veel meer verplichtingen: vaste trainingsavonden in de week, je laat je team in de steek als je een keertje niet komt, etc. etc.

Ben overigens wel benieuwd of de mensen hier op Bokt die mij IRL kennen mij ook een typisch verenigingsmeisje vinden. Haha!

En wat die gala's betreft: ik ben van mening dat een galajurk nou eenmaal zwart hoort te zijn. Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:32

Ohkee Ka, je hebt wel een beetje gelijk Knipoog

Ik vind het trouwens zelden gezellig op de RV, ik kom daar om te rijden, niet om die andere mensen...wordt tijd om te verkassen! Daar maak ik zeker geen vrienden.

Vind je trouwens, voor zover ik daar over kan oordelen (zo goed ken ik je nou ook weer niet) niet typisch een verenigingsmeisje, maar het is ook niet geheel onvoorstelbaar!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:37

*grinnik*

Horen typische verenigingsmeisjes eigenlijk wel naar vage concerten in Tivoli te gaan? Tong uitsteken

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 01:17

kayla"]
[quote="Death_Squad schreef:
K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen


haha ja ze hebben allemaal erg dezelfde kleren aan. De meisjes een strakke spijkerbroek, 3 Ralph Lauren bloesjes overelkaar (een witte, licht blauwe en lichtroze), een spijkerjasje en een bodywarmer of jasje met de naam van hun jaarclub. Daarbij dragen ze lakschoentjes of bootschoenen, hun haar in een slordige knot, veeeeeeeel mascara op, zodat er nog ongeveer 3 aan elkaar geplakte wimperbosjes overblijven. Haha!
[/quote]

Géwéldig!! Dit is het echt helemaal!!! Haha! Ik doe rechten en daar zitten volgens mij de meeste kakkers...ik geloof dat 3 van de 5 bestuursleden van Carolus Magnus ook rechten doen...
Je zal als moeder maar al die kleren moeten wassen.... Lips are sealed

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 01:14

Karin schreef:
*grinnik*

Horen typische verenigingsmeisjes eigenlijk wel naar vage concerten in Tivoli te gaan? Tong uitsteken


eh....nee. Pfft, hoef ik daar iig niet met een verenigingsmeisje heen Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:29

Lovely"]
[quote="kayla"][quote="Death_Squad schreef:
K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen


haha ja ze hebben allemaal erg dezelfde kleren aan. De meisjes een strakke spijkerbroek, 3 Ralph Lauren bloesjes overelkaar (een witte, licht blauwe en lichtroze), een spijkerjasje en een bodywarmer of jasje met de naam van hun jaarclub. Daarbij dragen ze lakschoentjes of bootschoenen, hun haar in een slordige knot, veeeeeeeel mascara op, zodat er nog ongeveer 3 aan elkaar geplakte wimperbosjes overblijven. Haha!
[/quote]

Jajaja, dat klopt inderdaad. Wat jij noemt is dan 'casual', maar het strekt nog verder. Een tijdje terug zat ik in het Amstel Hotel aan en drankje met een vriend, te wachten op het restaurant. We zaten met uitzicht op de lobby en er bleek die avond een gala te zijn van een of ander corps. De dames hadden zich leuk opgedirkt en kennelijk veel van elkaar afgekeken. Ongeveer 90% van de dames met lang haar, had haar hoofd voorzien van een diadeempje. Het overgrote deel liep ook rond met een parelsnoer, waarvan ik niet heb kunnen controleren of het echt of nep was.
[/quote]

Toch wel met bijpassende parels als oorbellen he?

Citaat:
De jurken waren doorgaans zwart op een nachtblauwe eenling na. Hoe bedoel je uniformiteit?? Het is een groep waarin opvallen niet gewenste is, je conformeert en daarmee is de kous af. Vermakelijk toneel is het wel trouwens.


Haha ja ik zat op een kakschool en zo zagen ze er allemaal op het examengala ook uit ja Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:31

marieketencate"]
[quote="kayla"][quote="Death_Squad schreef:
K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen


haha ja ze hebben allemaal erg dezelfde kleren aan. De meisjes een strakke spijkerbroek, 3 Ralph Lauren bloesjes overelkaar (een witte, licht blauwe en lichtroze), een spijkerjasje en een bodywarmer of jasje met de naam van hun jaarclub. Daarbij dragen ze lakschoentjes of bootschoenen, hun haar in een slordige knot, veeeeeeeel mascara op, zodat er nog ongeveer 3 aan elkaar geplakte wimperbosjes overblijven. Haha!
[/quote]

Géwéldig!! Dit is het echt helemaal!!! Haha! Ik doe rechten en daar zitten volgens mij de meeste kakkers...ik geloof dat 3 van de 5 bestuursleden van Carolus Magnus ook rechten doen...
Je zal als moeder maar al die kleren moeten wassen.... Lips are sealed
[/quote]

Haha ik deed ook rechten en er zitten idd wel een aantal tussen. Maar ik moet zeggen dat het hier in Groningen nog wel mee valt. Volgens mij zitten er bij bedrijfskunde een stuk meer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 00:15

kayla schreef:
Haha ja ik zat op een kakschool en zo zagen ze er allemaal op het examengala ook uit ja Haha!


Ik ben ook op gala's van studieverenigingen geweest, niet eens van de doorsnee 'kakstudies' zoals rechten en geneeskunde, maar van o.a. medische biologie en letteren, en daar liep 'men' er ook zo bij hoor. Een gala is gewoon een feest 'in het net', ter gelegenheid van de oprichtingsdatum van een studenten- of studievereniging, niets meer en niets minder. Heeft niets te maken met kak of eenheidsworst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 02:09

Nagenoeg hetzelfde jurkje, zelfde parelsnoertje, zelfde oorbelletjes, zelfde diadeempje, zelfde schoentjes enzovoort. Er was echt 0 variatie, die dames waren onderling inwisselbaar voor iemand met een lichte bijziendheid.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:03

Ook hier geldt weer, dat hoeft niet bij iedere vereniging zo te zijn...
Misschien waren ze wel allemaal bij dezelfde kleding-verhuur geweest, Lovely Lachen