de ns, vertraging, irritatie en relativeren.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

de ns, vertraging, irritatie en relativeren.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 13:18

De hele week heb ik met het treinreizen al vertraging. Maandag dacht ik met een minuut of 20 in een stilzittende trein gezeten te hebben het ergste gehad te hebben, maar toen wist ik niet wat er nog komen zou. Gisteravond wilde ik om een paar minuten over zes 's avonds met de trein naar Den Bosch met als eindbestemming Eindhoven. Ik zou namelijk met een vriend naar Eindhoven gaan om een voetbalwedstrijd gaan, maar dit terzijde. Net toen ik in wilde stappen meldde de ns via de intercom dat het treinverkeer tussen oss en nijmegen plat lag. Ik werd lichtelijk nerveus, geirriteerd en voelde me ook al schuldig. Ik had namelijk ook het kaartje voor die vriend van em die op een andere manier naar eindhoven ging. De ns wilde het gaan oplossen met het inzetten van bussen. Die waren echter het eerste uur nergens te bekennen. De ns service bestond uit het naar buiten sturen van mannetjes met een hesje met INFO erop. Tot grote hilariteit en frustratie melden deze mannetjes op iedere vraag die ze van de gefrustreerde reizigers kregen dat ze het ook niet wisten......deze mensen waren dus een grote steun in de rug. Toen mijn frustratie ongekende vormen aannam nam ik in een laatste poging op tijd in Eindhoven te zijn een taxi naar oss genomen, prijzig maar wel effectief. Op weg naar Oss hoorde ik de reden van de vertraging. Iemand had ter hoogte van station ravenstein een zelfmoordpoging ondernomen. Meteen bekroop een gevoel van schuld en schaamte mij. Ik had dus staan schelden, vloeken en tieren, terwijl nog geen half uur eerder iemand zo wanhopig was, dat diegene geen perspectief meer zag om verder te leven. Ik de rest van de avond alles over me laten heenkomen. De avond is verder bijzonder aangenaam en goed verlopen. Vandaag weer terug naar de orde van de dag al probeer ik het niet meteen met mijn eigen hachje bezig te zijn als er iets misgaat, maar even vast te houden...... misschien hou ik het een weekje vol Haha!(wat jullie aan dit verhaal precies hebben is me ook niet helemaal duidelijk, maar ik heb 5 uur niks te doen tot mijn volgende les dus Excuus!!!!)
(Om misverstanden te voorkomen ik heb de voetbalwedstrijd nog gezien hoor 5 min voor aanvang was ik er met die vriend van me)
Laatst bijgewerkt door ruiterinrust op 31-10-02 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:32

Je kunt nooit weten wat er gebeurd is en schuldig hoef je je er niet over te voelen in mijn ogen. je had die persoon toch niet kunnen helpne. Life goes on. Klinkt hard, maar het is zo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:38

Ben het met Jur eens.
Jammer dat diegene het zo vreselijk heeft dat hij het niet meer ziet zitten maar denk eens aan de machinist die iemand doodrijd?
moet ej nagaan wat voor'n trauma's die overhoud diegene die egoistisch is diegene die sprong daar hoef jij je niet schuldig om te voelen en je had er niets aan kunnen veranderen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:45

Kim weet het goed te verwoorden. Jij voelt je schuldig omdat je keihard (en terecht) hebt gebaald vanwege een gemiste voetbalwedstrijd, maar degene die zich op de rail wierp zat daar niet mee. Iedereen moest voor die persoon wijken, en het ergste is nog de machinist die weer een trauma erbij heeft.

De hond is de betere mens

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:05

Afschuwelijk, weer een zelfmoordpoging. Bah. Ik zag vanuit mijn achterraam gisteravond de blauwe zwaailichten bij de spoorwegovergang, maar omdat het donker was was er verder op die afstand (ca 500 m) niets te zien. Ik was er al bang voor dat het weer zoiets zou zijn, dit stukje tussen station Wijchen en de A50 schijnt populair te zijn voor dat doeleind.

En Desiree en Nimber, inderdaad, je zal de machinist maar zijn, of wat als de kinderen van onze achterburen (die wonen daar vlak aan de overgang) het net toevallig gezien hebben. Je zal het maar mee maken als kind zijnde, zo'n trauma blijft je leven lang hangen ook.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:09

Ik heb dus een keer zo'n zelfmoord gezien, iemand rende ineens toen de trein in volle vaart aankwam de spoorbaan op... echt een horrorshow. Een trauma heb ik er niet aan overgehouden, maar ik word nog steeds misselijk als ik er aan denk....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:13

Aan de ene kant vind ik zelfmoord erg egoistisch...aan de andere kant kun je niet in iemands hoofd kijken. Iemand die zelfmoord pleegt is echt heel heel heel wanhopig en die denkt echt niet meer aan anderen. Ik denk dat je op zo'n moment niet meer voor rede vatbaar bent.

Wat de NS betreft: ik heb serieus de laatste 6x dat ik vanaf Zwolle naar huis wilde te maken gehad met vertragingen van meer dan 20 minuten, dan word je er wel erg flauw van. Helemaal zoals vandaag als je met moeite je bed uikomt omdat je griep hebt en met klasgenootjes in de stationsrestauratie je opdrachten maakt, daarna naar huis wilt en vervolgens 30 minuten in de kou op het perron staat te kleumen.
Teruggaan naar de restauratie was ook geen optie want vaak klopt de berichtgeving over het aantal minuten vertraging niet en ik wilde niet de kans lopen de trein te missen.

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:55

Supertje schreef:
Ik heb dus een keer zo'n zelfmoord gezien


Toen ik eens van school naar huis fietste, had ook iemand zich net voor de trein geworpen. Dat beeld van die brandweermannen die alle ledematen bij elkaar aan het zoeken zijn en de boel daarna aan het schoonspuiten zijn blijft je altijd bij. De behoefte om treinmachinist te worden was direct bij mij over.


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:21

Nadat je dat gezien hebt wil je idd echt geen machinist meer worden nee...
Een kennis van mij werkt bij de spoorwegpolitie, het schijnt te wennen.

Ik heb al een keer mee gemaakt dat iemand met zijn hoofd te pletter sloeg tegen de voorruit van een auto waar ik in zat, nooit meer alsjeblieft. Ik zat bij mijn moeder in de auto, ik was een jaar of 16, we reden een gangetje of 80-90... En daar reed net een jongen van 13 met een brommertje zonder licht en geen helm op. Was op slag dood. Echt vreselijk, mijn moeder is er nooit helemaal overheen gekomen, ze heeft heel lang geen auto gereden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Contemplate, Lagonda, Liseef, manonutjuh, Marleen_L, miezelke, Milow2018, Poety, Schuur_, sevenofnine, shadowstar, Vavane, Xyris en 163 bezoekers