voor singel.. wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

voor singel.. wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 14:54

Dat is zo`n singel die je voor het zadel moet doen en voor zitten 2 van die soort blokken die het schuiven van een zadel tegengaan


WIE O WIE HEEFT HIER ERVARING MEE???

Gr Chantal


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:11

Ervaring heb ik er niet mee, maar mij lijkt dat als je zo'n ding nodig hebt, je beter een ander zadel aan kan schaffen. Je zadel past dan gewoon niet en daar helpt geen lapmiddeltje mee.

Toos paardloos

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:14

Dat hoeft niet, hoor, Imker. Ik heb ook zo'n ding, omdat mijn zadel ook alle kanten op schoof, en mijn zadel past gewoon, hoor. Ik heb nog nooit een drukking gehad

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:18

Dat lijkt me stug, sorry Eliesje, want als je zadel ECHT past, schuift hij dus niet. Het gaat nu niet direct om drukkingen, als je zadel een kilometer te groot is schuift hij alle kanten op. Probeer me maar te overtuigen van het tegendeel, ik ben benieuwd.... (niet boos bedoeld, hoor!)

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:22

een zadel dat goed ligt schuift niet!

oke mijn zadel schuift tijdens het rijden ca 1 tot 2 cm naar achterenmaar dat is omdat mijn paardje zn buik opblaast als ik de singel vastmaak, dan nog 3x aansingelen en dan ben ik eenmaal 'echt' aan het rijden en om nou steeds te stoppen om de singel nog 1x strakker te doen...

maar als je zadel echt helemaal 100% goed past schuift hij niet!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:07

Stalgenootje van mij rijdt met zo'n ding. Paard is tonnetje rond (bouw, geen vet), nauwelijks schoft en enigszins 'op de kop' gebouwd. Zie dan maar eens een zadel te vinden dat niet na verloop van tijd op de schouder komt te liggen, er is gewoon niks om het zadel op z'n plek te houden. Een voorsingel is in dit geval dè oplossing, zadel ligt als een huis, paard heeft nergens last van. In de meeste gevallen is het idd een lapmiddel, volledig mee eens, maar in dit geval is het toch echt de enige oplossing.
En ik vind een voorsingel een beter oplossing dan een staartriem!

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:08

Raimaer heeft ook een voorsingel nodig nu ze drachtig is. Dingen zijn alleen zo akelig duur.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:24

Ik heb er laatst 2de hands eentje gezien ergens... Schappelijk geprijsd. Maar waar was dat ook alweer... denk denk denk
Ik kom er op terug als het me te binnen schiet!

Nulla tenaci invia est via

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 21:13

Mijn zadel ligt super.. alleen met aan de teugel rijden schuift hij omdat pepper helemaal geen schoft heeft
DUS DAAR HEEFT HET NIKS MEE TE MAKEN!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:20

ik houd me aanbevolen Margreet!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:44

Ik heb daar ooit ook eens mee gereden, en het werkt eigenlijk heel simpel. Maar wel doeltreffend, zeker als het paard simpelweg te ond van vorm is voor een normaal zadel.
en bij een matig liggend zadel, dat dus gauw naar voren wil schuiven is het ook een oplossing...daar is vaak helemaal niets mis mee.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:06

Margreet schreef:
Stalgenootje van mij rijdt met zo'n ding. Paard is tonnetje rond (bouw, geen vet), nauwelijks schoft en enigszins 'op de kop' gebouwd. Zie dan maar eens een zadel te vinden dat niet na verloop van tijd op de schouder komt te liggen, er is gewoon niks om het zadel op z'n plek te houden.



Zo eentje heb ik dus ook, maar die van mij heeft heel gauw last van wondjes door de singel. Daarom vraag ik me af of dat wel werkt met een voorsingel. Had jouw stalgenootje daar ook last van voor ze een voorsingel gebruikte, en ligt het nu niet heel vol daar met twee singels?

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:19

Ik denk dat je idd snel wondjes krijgt als je zadel niet lekker blijft liggen, de singel schuift dan immers ook mee naar voren, komt wat spanning op te staan, tegen het haar in, velletje klem etc. Geen idee of zij daar ook last van had, zo goed ken ik 'r nou ook weer niet. Ze legt wel altijd een stukje badstof onder de schoftplaten van de voorsingel, maar dat is volgens mij meer om de singel te beschermen dan om echt drukkingen tegen te gaan (zal het ook niet veel tegen helpen namelijk).
Het ligt wel wat voller ja met 2 singels, maar daar is wel ruimte voor omdat je zadel mooi terug blijft liggen. Die voorsingel ligt net achter de schouder, zodat hij niet hindert in de beweging en daar komt dan weer je zadel tegenaan te liggen.
Zat me ineens af te vragen hoe het kan dat die voorsingel dan niet naar voren schuift, maar dat is volgens mij omdat daar veel minder gewicht op rust, het hoeft alleen maar tegen te houden, niet te dragen. Het 'glijbaan' effect is veel minder. Wel goed aansingelen.

Nulla tenaci invia est via

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:08

En het kan ook andersom, mijn zadel ligt als een huis, maar ik zie nu een drukking ontstaan en daar helpt geen schapevachtje meer tegen. Dat zadel komt dus niet meer op zijn rug.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 13:20

HEEFT IEMAND NOU ZO`n SINGEL

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:53

ik dus binnenkort hoop ik, dan kan ik je meer vertellen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 09:31

Ik moet dinsdag naar de zadelmaker en die gaat kijken wat ik het best met m`n zadel kan doen..
opvullen, nieuwe boog erin (wintec) of zo`n voorsingel (maar die zijn duur... WOWW *LOL*

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 10:13

Ik heb ooit een shetlandpony gehad, (ja ik weet is geen paard maar ff te vergelijking), die was enorm overbouwd, d´r kont lag dus veel hoger als haar schoft, en ze was erg breed gebouwd maar met een smalle schouder en schoft, heb toen meerdere malen gehad dat ik met zadel en al over haar hals gleed. De singel werd zo ook in haar oksels geduwd waardoor ze weer wondjes kreeg. Ik heb er toen een staartriem aangemaakt, dat hielp wel, maar ja een zadel omhoog houden aan de staart?!? Dat is ook niet de bedoeling, dus als jouw paardje ook zo een bouw heeft kan het heel goed zijn dat zo´n voorsingel een uitkomst is. Verder heb ik er zelf geen ervaring mee, die shet reden we meestal zonder zadel, en zo´n voorsingel in een shetmaatje? Laat maar zitten...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 10:20

ja je kan hem verstellen..

Het is dus vor m`n pony en die singel glijd ook steeds tegen z`n oksel./

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 10:21

ik heb nu zo`n ding van iemand geleend.. maar dat is paard maat dus veel te groot!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 13:35

Hoi, ik heb er ook 1 gehad, ik het een Lipizzaner en het schuiven bij deze paarden is een bekend probleem. Inderdaad rond gebouwd en de schoft is bij die van mij ver te zoeken. Ik kon er 1 lenen om het eens uit te proberen, want inderdaad die krengen zijn akelig duur. Het werkte super! Het zadel lag vast als een huis. Ik heb het alleen weer terug moeten geven en ik heb nu een gelpad onder het zadel en ik moet zeggen, werkt niet zo goed als die singel, maar het blijft nu ook heel goed liggen!

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 19:58

he ik heb oook een voorsingel gehad het helpt wel maar als je gaat springen niet ceht bij mijn pony um maar veder wel schuift niet meer teminste bij ons ibo

rijden met tantieme gaat het super

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:02

een pony bij ons op de manege had er een, werkte heel goed was alleen een gedoe om dat ding om te doen.

ykja
Berichten: 603
Geregistreerd: 07-06-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:55

bij ons op stal hebben we alleen maar ijslanders. Zoals jullie wel weten betekent dit grote verschillen in vacht per seizoen. en dan kan het een beetje gaan schiven ja.. ik heb dus ook een voorsingel die ik +- 3 maanden in het jaar gebruik
ik heb hem gekocht bij het gareel in schijndel vaoor 17 Euro... dus niet die kieffer ed. (zelfde maar door het merkje veel duurder)
ik heb de haakje zelf wat opgeveizeld dmv wat dun leer en klaar is kees!
mensen op stal die voor 70 E hebben gekocht zijn er bijna jaloers op omdat je met een beetje wilskracht de haakjes zo kan buigen dat hij precies om je zadel heen pas en dus geen uitstekende dingen hebt
pb maar ff als je het adres en telefoonnummer wil hebben
alleen maar positieve ervaringen
(let er wel op dat hij bij het rijden niet tegen de schouder aan komt!!)

ijslanders zijn niet zo klein als ze er van buiten uitzien..!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:13

ik heb er sinds een week een tweedehands model voor € 80 van Kavalkade en die bevalt prima. Dit is met een soort scharnier zodat de 'flappen' waar de blokken aanzitten zich kunnen aanpassen aan de schoft. De andere met haakjes e.d. werden me afgeraden omdat die zich niet goed aan het lichaam vormen. Let wel op met drukkingen (ik spreek helaas uit ervaring), doe wel een bontje om beide singels heen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, greendragon en 37 bezoekers