Maril gewond en nieuwe bewoner op stal!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Maril gewond en nieuwe bewoner op stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 18:42

Marillion is eergisteren in een mestvork gaan staan (toedracht: lang verhaal) en het bloed spoot er echt uit. Helaas en tot mijn grote schrik was het op vrijwel dezelfde plek als Imi 2 maanden terug in het gewricht geraakt was. Het leek ondertussen wel een abatoir op stal, wat een bloed komt er uit een paard. Om 23.15 meteen de DA gebeld en uitgelegd en om 23.25 zag ik hem met een bloed (toepasselijk)vaart aan komen scheuren. Hij heeft het gaatje aangeprikt en er was godbetert geen gewricht geraakt. Toch knijp je 'm behoorlijk, want stel...hij heeft het fout ofzo. Maril staat in het verband met betadine en aangezien zijn been nu tot boven de kogel dik is moet ik koelen. Ik heb vandaag zo'n koelding van Action gekocht, met coldpacks erin en dat werkt super. Hij is verder niet kreupel, dus het ziet ernaar uit dat het deze keer met een sisser is afgelopen.

Het leuke nieuws is dat we vandaag een nieuwe bewoner op stal hebben gekregen: Steef, het veulen van Sanja van bokt hebben we gekocht en vandaag opgehaald. De rest vindt het reuzeinteressant en de kleine lijkt het prima naar zijn zin te hebben. We hebben hem wel omgedoopt, hij heet nu Barely Legal....Legal dus. Hopelijk komt Salvador nu gauw om hem gezelschap te houden.

Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 19:02

heeey wat oliebol zeg van Maril?
Hoe kwam dat ineens?
jeetje idd schrikken hopelijk komt het wel weer in orden.
Maare alweer een paard erbij jeetje! ik ben best jaloers haha.
Maar vertel wat voor'n 1 een pony/paard?
zijn er foto's?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 19:38

Sterkte met Marillion!!!
Leuk die nieuwe bewoner!!! Heb je foto's???
Groetjes Monique.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 20:26

Jaaah foto's idd! Nu zijn we wel benieuwd! Maar jeetje, das schrikken steeds met die paarden van jou!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 21:31

Nou, het was dus echt vreselijk, verschrikkelijk, onze eigen lompe schuld.
Ik had het ontzettend druk (what's new) donderdag, elke minuut was er een te weinig, zeg maar. Dus Maril z'n box uitgemest tussen de bedrijven door en toen snel naar zwemles....geen tijd om op te strooien, dat zou ik 's avonds wel doen. Maril en de rest stonden in de paddocks, dus dat maakte niet uit. Mestvork dus in de stal laten staan.
Na de zwemles gauw, gauw, gauw broodje naar binnen gewerkt,want ik moest naar cursus voor mijn werk. Mijn collega stond al voor de deur, en ik zag dat Imi zich ontzettend liep op te naaien, dus holde naar binnen omBob te vragen of hij Iem op stal kon zetten zometeen. Maril en Phoebe zou ik dan doen als ik terugkwam, want ik moest nog opstrooien...zei ik nog. Maar Iem liet zich niet vangen, want die vond het veel te leuk om de macho uit te hangen. Bob pissig, want twee kids aan tafel en al 20 minuten aan het paardje vangen. Eindelijk beest op stal, gaat ie op stal uit zijn plaat omdat hij de rest niet ziet. Bob kookte inmiddels Extreme duivel , dus snelt naar de andere paddock om de rest binnen te zetten. In de haast (want kids binnen, al een half uur alleen aan tafel) ziet hij niet dat de box niet is opgestrooid en er een mestvork instaat. Ik kom thuis, denk nog: Ach wat lief van 'm, alles op stal. Maar Maril moest zijn deken nog op, dus ik haal hem uit stal, zie niet dat de mestvork recht voor de deuropening ligt en haal mijn kanjertje uit stal....PATS!!!! Huilen Huilen Huilen Meteen al dat bloed!!!!! En ik zag de plek van de wond en kon wel janken. Meteen naar binnen gerend om Bob te halen en gekookt water om te deppen, zodat ik kon zien hoe diep het was. Dat was dus niet te zien, dus binnen 5 min veearts gebeld.
Al met al ziet het er goed uit, maar ik stond te trillen op mijn benen en werd vervolgend laaiend op mijzelf, wat en trut ben ik ook om die vork in de box te laten staan Frusty Frusty Frusty
Na een paar weken van irritaties tussen hem en mij ging het weer hardstikke fijn, hij liep echt heerlijk. Maar dit kost wel weer een tijdje. Godzijdank is dat alles wat deze stommiteit kost en is er geen gewricht geraakt.

Maar ja, het veulentje!!! Ik heb wel foto's, maar ik krijg ze nooit op Bokt.. B)
Ze hebben wel op EAV gestaan, waar Sanja hem te koop op had gezet.
Maarre...het zal ong een Ctje worden, het is een welshje, een hengstje, geboren op 30 mei...NET ALS SALVADOR!!!!! Haha! *LOL*
Hij is echt fijn opgevoed, loopt al netjes mee, geeft voetjes, echt heel vertrouwd met mensen. We hebben hem gekocht als maatje voor Salvador, zodat die niet ingeschaard hoeft te worden. Maar Salvador laat nog even op zich wachten, dus mag Legal nu met Phoebe los. Marillion kan niet wachten tot hij er ook bij mag, maar helaas.....die mag even helemaal niks.
Over een week of twee krijg ik nog een Lancet om te rijden op stal, dus we zijn nu 2 boxen aan het bijbouwen. We hadden er 5 en zometeen 7, ik krijg ook twee dressuuramazones in pension, dus het wordt druk op stal!!!! *LOL*

Groetjes Suzanne

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:37

Gaat het al iets beter met Marillion???
Druk bij jouw op stal, maar wel leuk zoveel paardjes, succes met dat nieuwe paardje!!!
Groetjes Monique.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:00

Ah kleine steef! Hij was echt het maatje van bram. Steef liep hem continu te pesten. Ging hij onder zijn buik staan en happen in bram's achterbenen. En bram maar zoeken waar het nou vandaan kwam, en er niet aandenken om zijn been op te tillen ofzo!
Hij ging wel makkelijk de trailer op he!
Ik denk dat je wel veel plezier van Steef zult hebben, het was echt een schatje, maar af en toe Extreme duivel
Geef hem maar een hug en blij te horen dat ie het nu al zo goed naar zijn zin heeft.!

Vond het trouwens leuk om je een keer in het echt te zien, had een hele andere voorstelling van je! Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 10:17

Ja? Ik herkende jou wel van foto;s....

De kleine doet het goed. Marillion is weer hersteld, ik rijd nog niet, maar hij mag wel weer op de wei. Hij speelt echt voor papa, heel lief!
Het gaat hardstikke goed, Legal is echt rustig gebleven, doet of hij hier al maanden is. Overdag in de wei slaapt hij niet, maar zodra hij zijn box binnenkomtl, eet ie zijn brok en dan gaat ie plat... Slapen Dromen
Zucht.....bleven ze altijd maar zo klein en schattig.....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:32

Jeetje wat een pech, dan schrik je inderdaad!
Maar leuk van het veulen, wat is het er voor één?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 16:01

Barely Legal is een Welsh, hij zal ongeveer een C worden. Hij is echt cute! Lovers

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:48

Gelukkig gaat het beter met Marillion en lief zeg, dat ie pappa speelt!!!
Groetjes MOnique.