Nog een er bij?????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Nog een er bij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:59

Op marktplaats kwam ik een erg leuke merrie gelderse merrie tegen waarvan de afstamming me meteen aansprak n. Loek (gronings)X Goudsmid X Gondelier.
Echt mooi ouderwets bloed, er zat ook nog een foto bij en ook deze sprak me wel aan, ze lijkt redelijk op Ilindra, is iets kleiner en chiquer.
Albert leek het ook wel wat dus de iegenaar gebeld en een afspraak voor maandag gemaakt.

Nu hebben we natuurlijk al paarden en brengt deze wel wat problemen mee dus een voordelen/nadelen lijstje gemaakt.

Voordeel:
-leuk bloed
-goede kleur
-mooi type
-fokt goed

-Nadeel:
-Op Hoog buurlo mag ik officieel maar 2 paarden houden
-Onze eigen land ligt in Zwartebroek en dat is te ver weg om dagelijks heen te gaan, bovendien hebben we het ter beschikking gesteld aan een vriend die er 6 jonge Welsh-Cobs heeft lopen.
-Heb geen tijd om 3 paarden te rijden

Oplossing:
De merrie´s op Hoog Buurlo laten en alleen maar mee fokken en af en toe rijden.
Händell ergens in pension doen en wel dagelijks rijden, wat als nadeel heeft dat ik dan 4 paarden op 3 plaatsen heb staan (Ustinov is nog in Friesland).
Ik weet ook niet of ik wel "geschikt" ben voor een pensionstalling, ben erg gewend om alles in eigen hand te hebben en houd er niet van als iedereen zich met mij en m´n paard bemoeit.

Als we straks zelf in Zwartebroek gaan wonen is het allemaal geen probleem meer, maar tot die tijd Verward
Wat is wijsheid, merrie kopen en maar zien hoe het gaat lopen, of merrie laten staan en hopen dat we later nog een keer zo iets tegen komen.

Ppfff, wat een lang verhaal, wie denkt ermee?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:01

Afbeelding
Dit is de merrie waar het om gaat, ze is momenteel drachtig van Jumppilot.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:15

oe, moeilijk zeg!
Zo'n kans krijg je niet vaak denk ik.
Kan je haar niet bij iemand die je goed vertrouwd (tegen de verzorgingskosten) in bruikleen geven????

Is wel een erg leuk paard zo te zien!

Succes met je beslissing.

:evaw:

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:21

Tja ik zei het al via pb maar.
Loek si dood dus zoiets vind je niet snel meer daarnaast is dit dus een (half)zusje van Mijn Lottel dus ja beter kan echt haast niet Tong uitsteken

wacht eerst het gesprek maar even af misschien is het niets toch?
Ik pb je nog wel na het weekend want dan heb ik misschien ook een oplossing

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:26

Ik heb de foto ook op Marktplaats zien staan en toen ik die foto zag dacht ik meteen...."huh, dat is toch Ilindra', maar later zag ik dat het een andere was......maar ze lijkt inderdaad wel erg veel op haar.
Succes met je keuze.....ik weet verder geen raad voor je....

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:30

Een halfzusje van Lodewijk, een nichtje (via Goudsmid)van de mijne, wat wil je nou nog meer?! Maar serieus, hoe offiieel is dat van die 2 paarden op Hoog Buurlo? Kun je daar niet voor zolang gewoon 3 paarden kwijt?

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:30

Je hebt er nu 3? Uhm is dat niet al genoeg dan? Ik heb nml aan 1 al mijn handen vol...

I'm going to rule the world

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:36

yreen schreef:
Je hebt er nu 3? Uhm is dat niet al genoeg dan? Ik heb nml aan 1 al mijn handen vol...


Ik ben gewoon een hebbert Tong uitsteken
Het land op Hoog Buurlo is niet van ons zelf maar van Staats Bosbeheer, ik huur het en in m´n contract staat dat ik maar 2 paarden daar mag hebben.
Eigenlijk is dat onzin want het is 5 hectare Scheve mond
Zelf heb ik ook ook nog 5 hectare in Zwartebroek, dat is wel van nos maar is te ver van ons huis weg (zou ´zomers wel kunnen).
Ga van de week maar eens zeuren bij SBB.
Mag wel in de schuur van m´n vader een 3e stal maken, dus dat is het probleem niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:40

yreen, als jij het geld zou hebben om er nog een bij te kopen, en je komt een paardje tegen wat je helemaal super vindt, zou jij je dan in kunnen houden? Haha! Ik zeker niet!

Ilindra, gewoon even het gesprek afwachten, misschien kom je daar en vind je het paardje dus 3 keer niets...ik zou me nog niet onnodig zorgen gaan maken. Doe dat pas als je het paardje dus 3 keer WEL wat vindt Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:19

Nu als ik het geld zou hebben en de tíjd misschien wel, maar alleen het geld? nee. Als iemand anders dat wel wil, moet ie het doen hoor, maar ik zou het zelf niet zo graag willen denk ik. Maar ja ik zit helaas niet in de situatie van veel geld Lachen

Heb nml nog steeds geen rijke man gevonden!!

Als er dan toevallig iemand op bokt zit die rijk, mannelijk en vrijgezel is of iemand kent met deze eigenschappen, schroom niet en neem kontakt met mij op.... Haha!

Oh en het liefst in de buurt van den haag wonende, maar als hij echt heel rijk is dan wil ik ook wel wat verder weg verhuizen. Mits er dan wel een stal aan huis met binnenbak komt. Ja ik heb het dus niet over een klein beetje rijk, maar echt heeeel rijk...

toevallig iemand....???? Verward(

I'm going to rule the world

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:21

Oh ja als ik veel geld zou hebben zou ik wel heel graag een dierenpensien starten voor mishandelde beesten. Van kat tot paard en ezel of ach ja een koe Haha!

I'm going to rule the world


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:33

Moeilijk!!!

Gronings vind ik persoonlijk neit zo, maar Goudsmid is natuurlijk wel interessant, daar is best vraag naar...

Ik zou gewoon gaan kijken! Dan zegt je hart snel genoeg of je het moet doen of niet.
Ik ben achteraf ook dolblij dat ik die merrie van mij heb gekocht, ondanks dat ik nu verschrikkelijk blut ben B) . Als je er eenmaal plaats en geld voor hebt is dat bloed niet meer te koop! Of voor rare bedragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 07:43

Als we straks in Zwartebroek wonen is het geen probleem meer.
We hebben daar 5 hec. land, maar de boederij die er bij hoort is nog bewoond (kennisen van ons van 74 + 76 jr.).
Als de huidige bewoners overlijden gaan wij er zelf wonen.
(ik hoop dat dat nog heel lang duurt want het zijn echt schatten van mensen).
Als we daar dus wonen is ruimte zat voor een kleinschallig Gelders fokkerijtje.

Nog wat over de merrie.
Ze is als 3 jarige beleerd en daarna uitgebracht in de springsport.
Dit deed ze aardig maar ze is erg heet onder het zadel en toen de huidige eigenaresse zwanger werd is ze gestopt met rijden,
Ondertussen heeft ze 2 kinderen en durft er niet meer goed op.
Merrie eet zand en heeft 2x zandkoliek gehad, huidige eigenaresse heeft niet voldoende grasland om dit te voorkomen waardoor de merrie veel binnen staat en steeds zuurder wordt.
In combinatie met springhengsten heeft ze al een paar goede sportpaarden gegeven.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:59

Als ik het zo lees is ze toch echt wel heel erg de moeite waard en hoe vaak komen ze echt controleren of er maar twee paarden op dat land staan? Als er problemen van komen kan je altijd nog een ergens anders zetten toch?

Als ik het zo lees zou ik het toch doen, de oplossing voor het probleem komt er dan ook wel. Ja, ja, ik ben erg optimistisch waar het anderen betreft Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:21

s h i t. Ik snap je probleem. Dat paard ziet er erg leuk uit ja, verleidelijk. Maar ik zit met hetzelfde, wil ook een veulen kopen en zit ook met plaatsingsmogelijkheden te kort. Ik weet ook nog niet hoe ik het ga oplossen. Wil je dat trouwens, alleen maar fokken met een bepaald paard?

De hond is de betere mens

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:31

Ilindra je moet er gewoon twee paarden bij kopen, of je koopt deze en haalt Ustinov naar huis, dan laat je ze om beurten binnen staan, dan heb je er steeds maar twee in de wei Haha!:D:D

Of je moet dermate overtuigend zijn dat je de man van staatsbosbeheer kunnen overtuigen dat hij toch echt dubbel ziet en dat er maar 2 paarden staan en geen 4!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:35

ik zou proberen zoals sjimmy zegt, deels kopen en stallen bij iemand anders, later kan je dan nog volledig eigenaar worden. nou denk ik he Haha! bij kennissen ofzo. maar dan wel betrouwbare personen dat je later niet in moeilijkheden raakt.
veel succes!!

Enya - Daya :-)

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:58

wowwie, is wel een mooie, mooi keurtje etc.

maar dat betekend dat je er ook nog een veulen bij krijgt...
want als je zo`n "hebbert" bent wiol je die natuurlijk ook maar al te graag houden Haha! .

dan zou je 5 paarden hebben?

rijd je man ook?
anders moet je 5 paarden in je uppie verzorgen.
zo`n aanbod is natuurlijk stik verleidenlijk , maar als ik naar je lijstje met nadelen kijk zijn dat wel grote nadelen.
Ik zou er toch nog maar eens heel goed over nadenken Knipoog

maarja, in zwartebroek zijn jullie problemen/zorgen voorbij, waarom wonen jullie daar nog niet als ik vragen mag?

groetjes



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:15

Mooi mooi mooi paard Lia! Ik zou deze kans toch aangrijpen. Ik zou dan wel even zien hoe ik dat ging regelen. Als het paard je zo aanspreekt...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:24

De veulens worden gewoon verkocht hoor.
De eerste 4 van Ilindra zijn ook gewoon verkocht, ik heb daar geen moeite mee (o.k een heel klein beetje dan).
Deze merrie wil ik ook voornamelijk voor de fokkerij.
We kunnen pas in Zwartebroek gaan wonen als de huidige bewoners van de boederij zijn overleden, het land hebben we al wel maar is te ver van huis (ruim 40km).

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:43

Moeilijk ja. Ik ken dat. Ik ben ook een beetje een hebbert. Vandaar dat er bij mij ook al veel te veel lopen. Maar als je het echt wat vindt, zou ik er gewoon voor gaan.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:56

Eigenlijk...
Moet je het gewoon doen!!!

Maareh...
Dan niet met springers gaan fokken hoor! "Gewoon" een hengst met veeel bloed er op zetten, dressuurbloed wel te verstaan Haha!
Daar is best vraag naar, zeker met Goudsmid in de pedigree.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 01:54

Misschien een tip. De regel is bij een woonboerderij, dat je maar twee paarden mag houden als je ze op stal hebt. Heb je ze echter op het land dan mag je er 10 hebben plus de veulens totdat ze afgespeend worden. Als ze je ze overdag gewoon op het land hebt en 's avonds opstalt denk ik dat er geen haan naar kraait. Zeker niet bij 5 ha. Ik denk dat ik me ook niet zou kunnen inhouden, dat heb ik al een paar keer bewezen en het paardje gewoon gekocht. Veel wijsheid en succes.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, anjali, ComscoreBot, DemiSisa, Esperanza, Poety, Vagabondo en 34 bezoekers