Mijn lieve Drazje (ratje)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-01 22:09

deze dag leek zo perfect, heerlijk mn laatste proefwerk en daarna naar de stad, het was allemaal zo leuk! ik heb zo'n toffe dag gehad, hoop geld uit gegeven aan cado's voor vriendinnen en een nieuwe broek gekocht
En ik zei nog tegen een vriendin: "Mijn humeur kan niet meer worden verpest!!"

ik was heel vrolijk, totdat ik even naar de ratten keek en zag dat drazic heel ongelukkig in z'n voerpot (een soort bloempotgeval) hing met zn achterpootje aan de ene kant en z'n koppie dr in, hij 'hing'te eten, dus ik haal hem dr uit en schrik me rot, ik had een hoopje botten in mn hand, dus hem even rustig op schoot genomen en hem even goed bekeken, wat blijkt nou z'n rechter achterpootje is zo goed als verlamd en z'n linker achterpootje zo goed als bijna verlamd, en hij sleept ze dus achter zich aan, blijkbaar kan ie er goed mee omgaan want hij was nog heel actief door het hok aan het 'sjouwen'...
ook is ie heel mager en je voelt gewoon zn botjes overal uitsteken, en ik heb het nooit doorgehad! sinds een tijdje viel hij altijd heel erg aan als je hem iets te eten gaf, ik vond dat altijd raar omdat ze toch genoeg te eten krijgen enzo. maar ik denk dus dat hij gewoon weg niet de kans kreeg om het normale voer op te eten omdat Bo'tje (andere rat) het al op had. ook speelden ze niet meer zo veel samen en al die dingen kan ik nu begrijpen, het is zo sneu! Huilen en ik maak me zo'n zorgen! Huilen hij heeft een halfuurtje op mn schoot liggen soezen en af entoe was ik bang dat als ik um even niet meer aaide dat ie dan gewoon zou stoppen met ademen. nou toen vroegmijn vader of ie niet wilde eten, ik had hem al wat aangeboden maar dat sloeg ie alsmaar af, dus ik zei nee ik geloof het niet, maar toch nog maar een plakje komkommer gegeven wat ie dus wel rustig op ging zitten knabbelen, dat was dus al een hele gerust stelling! maar er zijn ook steeds momenten dat je hem ziet verkrampen en dat ziet er heel akelig uit. ik heb hem nu in zo'n katten draagmandje gedaan met gewoon zaagsel en stro en water en eten, zodat ie dus wel genoeg binnenkrijgt, en bo'tje niet alles op eet. af en toe probeert zich te krabben achter z'n oor maar dat lukt niet, want hij kan geen kracht meer in z'n achter pootjes zetten, ook z'n staartje is trouwens wat slapper geworden. maar gelukkig eet hij nu weer wel wat hard voer gewoon en hij drinkt gelukkig maar hij ligt vooral rustig in het stro wat te soezen.
ik wacht tot maandag af, ik hoop dat ie dan wat is opgeknapt en ik ga zoieso maandag even naar de D.A want ik wil toch even weten wat er is.. tja als het nou ouderdom is en de D.A zegt dat ik hem benkan laten slapen doe ik dat, anders pas ik het hok gewoon wat aan, en let wat meer op dat hij ook genoeg eet en vooral ook drinkt.
En die arme Bo'tje zit nu in zn uppie in zo'n groot hok. en ik zit hier weer met grote tranen over mn wangen te kijken naar drazic.. Huilen
oow hij is inmiddels in slaap gevallen, lekker rustig....
ik neem hem maar mee naar boven dan heb ik het gevoel dat ik hem beter in de gaten kan houden..
bedankt voor jullie lezende ogen.

Yor (waarvan haar humeur toch behoorlijk is omgeslagen)

"Some memories are best forgotten"


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 22:23

Lijkt op een vitamine D gebrek, heb je zijn tanden gecontroleerd? zijn deze niet zover doorgegroeit dat hij moeite heeft met eten?
Schaf een pipetje aan en babyvoeding Soja (poedermelk) voer dit aan hem, zitten genoeg vitaminen in. Het lijkt mij een vitamine D tekort omdat ze dan idd van achteren verlamd kunnen raken. Andere optie is een beroerte, maar dan kan hij zich ook niet op warmte houden en zal hij zichzelf niet lijken.
Je kunt hem eventueel ook kattenmelk (kittens) bijvoeren. Succes en ik hoor graag wat de DA zegt, sterkte!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 23:05

Ben je al bij de DA geweest???

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 06:44

jeetje wat erg ! zielig is dat he?
hoop maar dat hij snel wat beter wordt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 07:16

Ik zou zeker even zijn tanden na laten kijken, die kunnen te lang zijn. Heb ik gehad met een cavia. Anders zou je hem inderdaad alleen in een hokje moeten houden en kan ie niet bij de rest. En dat is misschien idd de ouderdom. Geef hem, net als wat Orri zegt, vitamine rijk eten. Heel veel sterkte met Drazje...
groetjes, Caballo

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 09:22

zn tanden zijn goed, heb ik al nagekeken, wat jij zei Manon(orri) over dat vitamino D gebrek goed zou kunnen, hij heeft tenslotte niet de kans gehad te eten.. het ligt verderniet aan het voer, want Bo (draz zn maatje) ziet er verder prima uit zit mooi in zn vel enzo..
ik heb bo gister overdag gewoon bij drazic gezet want hij zat heel stil al de hele dag dus ik dacht nou ze zullen elkaar wel missen,
dat deed ze allebei goed!
drazic krijgt iig de kans om te eten nu en hij drinkt ook, ik heb alleen nog geen kittenmelk of soja babyvoeding gehaalt, wilde ik gister doen, hadden ze het niet kwam ik thusis dacvht ik nou dan gaik nog even naar de spar hier op t dorp, was ie dicht Frusty Frusty grrr nouja morgen ga ik naar de DA en ik hoop dat het nog goed kan komen...
draz slaapt wat veel maar opzich is ie niet anders dan normaal, hij is nog steeds lief en komt kijken als ik het hokkie open doe, alleen moet ie zn achterlijfje meeslepen en dat ziet er zo zielig uit Verdrietig
ik laat morgen weten wat de DA zei.

"Some memories are best forgotten"

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 09:44

Hoi, hoe oud is Drazic? Het komt nl. wel vaker voor dat mannen op leeftijd verlamd raken aan het achterlijf. Op zich kunnen ze daar nog best een tijd mee doorleven, zolang ze er zelf nog maar lol in hebben. Er is een naam voor, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd. Ik zit op een aantal rattenmailinglijsten, en er is weleens een topic geweest over verlamde achterlijven bij ouwe kerels. Ben benieuwd wat je DA erover zegt. Wat je 'm behalve kitten-of sojamelk ook kunt geven is klontjespap: brinta, aangemaakt met kitten/sojamelk en dan wat kittenblikvoer erdoor. Die van mij (heb er 11) krijgen het zo af en toe, en toen ze klein waren kregen ze het vaker. Maar ze doen er een moord voor in elk geval Lachen
Succes met 'm!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 09:51

hoop voor je dat het niet iets ergs is, dat het weer over gaat... Scheve mond\

Veel suc6 bij de dierenarts!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 10:19

Ik heb zelf een vrouwtjes rat gehad die tot 2 maal aan toe zo'n verlamming kreeg omdat dat beestje alleen zonnepitten at!!
Die lag dan in een mandje naast het bed, presteerde het (hoe zwak ook) iedere nacht bij me in bed te klauteren.
Met een pipet weet je gewoon zeker dat hij ervan eet/drinkt...bij haar deed ik dat ook en toen ze beter was ben ik er mee gestopt, na enkele maanden kreeg ze het weer.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 10:23

de verlamming kan dus nog wel overgaan??
ik weet niet wat oud is voor een rat maar draz is geloof ik nu drie...

"Some memories are best forgotten"

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 10:27

3 is oud. zij was 1,5 de eerste keer en 2 jaar geweest bij de tweede keer. mijn ratten zijn niet ouder dan 3,5 jaar geworden, meesten gingen jonger al aan kanker.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 19:21

okee dus drazic is al behoorlijk oud.. aan de ene kant wil ik um zooo graag helpen en dus naar de DA gaan, maar aan de andere kant ben ik bang dat die zegt: niks aan te doen, inslapen.
(onze da is wel een lieve man hor dat wel maargoed je weet wat ik bedoel)
ik vind het dus wel heel eng, en ik wil hem dus echt niet kwijt!! Scheve mond\ Verdrietig

"Some memories are best forgotten"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, AbleToDream, Cerosa, Danseresje, Eline_S_S, GoogleAdsense, Googlebot, Manny, Maren, MissMarije, ontherun, Setteli, StonedRomy, SUSANNEx, xMaritt en 172 bezoekers