Help Halthouden is een probleem!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Help Halthouden is een probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 12:47

Tja duidelijk probleem, wat ik ook doe Pablo blijft gewoon doorlopen(drammen). Gewichtshulpen, ophoudingen ik krijg het niet voor elkaar!!

Hij doet het zelfs als ik klaar ben en dus eigenlijk wil afstappen!!

Wie kan mij helpen??

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:01

mmm, misschien telkens iemand ervoor laten staan en goed HALT roepen als hij dan blijft staan?? En goed belonen als ie het goed doet.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 16:27

ja zo doen wij dat ook
wilt je paard niet stil staan vragen of iemand je helpt om ervoor te gaan staan ofzo
en als ze stil staat steeds proberen langer stil te blijven staan en dat ze dan pas na je beenhulp weer verder gaat
en natuurlijk altijd goed belonen als ze het goed doen

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:48

klinkt heel banketstaaf maar gewoon op de rem trekken. Mijn paard deed dit ook en ik heb lang moeten oefenen maar nu gaat het echt perfect. de 1ste keer gewoon de hulp geven. de 2de keer hup op de ren dan mijn zijn koppie eruit pech gewoon even duidelijk zijn. daarna weer normaal loopt hij door hup in 1x op de rem en net zolang volhouden totdat hij stil staat. wees duidelijk maar ga niet zitten rukken of zo gewoon net zolang de hulp geven totdat hij stilstaat. veel doen en veel oefenen dan lukt het vanzelf.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 16:59

Bedankt, maar op de rem (houd voor mij in vasthouden). Dat is voor Pablo juist zo onwijs interessant!! Dan houdt hij het bit vast, maar laat ik hem los dan loopt hij weer door!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 17:06

Gewoon tegen de muur of de omheining aanzetten helpt ook. Dan kunnen ze niet verder. Als hij dan nog doorloopt is dat voor hemzelf niet prettig.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:32

toch is vol houden de enige oplossing. je kan wel tijdelijk een hulpteugel gebruiken om het wat makkelijker te maken. en thiederman of zo zou goed helpen. In het begin liep mus ook zowat een half rondje door voordat ik stil stond maar na veel oefenen gaat het nu echt goed ik kan zelfs vanuit galop in 3 passen stil staan. je moet wel consuquent zijn en volhouden. ook buiten oefenen is goed. doe het gewoon 100x achter elkaar en bij de 101ste keer snap hij het en staat hij zo stil.
good luck!

pmarena

Berichten: 48095
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:54

Ernaast het commande Halt! of iets dergelijks aanleren , simpel zat !
Als je je paard leert heel consequent op jouw bevel halt te houden , dan doen ze dat ook als je erop zit.
Hoef je niet te trekken en prutsen met allerlei lekker onzinnige methodes , heel simpel opvoeden aan de hand en klaar ben je .

Trek er eens een kwartiertje voor uit , als je duidelijk en handig genoeg bent lukt het dan al waarschijnlijk Knipoog

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:24

Idd wat iemand anders al zei: gewoon tegen de bakrand stilzetten. Hij moet gewoon reageren als jij wilt halthouden! En misschien veel overgangen rijden, gewoon van stap naar draf en halthouden. Zo leert ie terug komen op je zit. Succes ermee!