Interessante boeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Interessante boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 16:50

Naar aanleiding van een ander topic over boeken, even een vraagje...
Wie weet er leuke boeken over verschillende theorieën? Beetje lastig uit te leggen wat voor boeken ik bedoel, maar ik bedoel dus geen romans of iets dergelijks, maar boeken over echt een specifieke theorie die iemand heeft over bijvoorbeeld geloof, pyramides, en nog meer vage dingen Tong uitsteken

Oftewel allerlei boeken die geschreven zijn door iemand die een bepaald idee ergens over had en daar maar een boek over is gaan schrijven...

Bepaalde romans mogen wel, maar dan graag het soort waarin de schrijver dmv een verhaal zijn theorie uitlegt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:02

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Helemaal mijn iets. Ben nu bezig met een boek over UFO's weer... genaamd: De UFO-Carrousel. Geschreven door Julien Weverbergh. Hiervoor heb ik nog een boek over Close Encounters gelezen, genaamd: Close Encounters, de bewijzen. Van de beroemde UFO schrijver Whitley Strieber. Ik wil meeeeer Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 17:10

Ik ben nu de laatste tijd een beetje van dat soort boeken aan het lezen, en het is echt verslavend... Ik geloof er meestal geen kont van, maar in sommige boeken kom je toch wel overtuigende dingen tegen...

Ben nu bezig met 'op de drempel van de dood' over bijna-dood ervaringen, zijn alleen meer verhalen van mensen en maar een heel klein stukje over hoe dat soort ervaringen veroorzaakt kunnen worden. Maar ik wil ook meer!!!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:11

A brief history of time - Stephen Hawking
The mind of god - ?
Atlas shrugged en The Fountainhead - Ayn Rand => extreem kapitalisme in roman vorm, absolute aanrader
Sophie's world - Jostein Gaardner (?) geschiedenis van de filosofie

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 17:30

Lielle schreef:
Atlas shrugged en The Fountainhead - Ayn Rand => extreem kapitalisme in roman vorm, absolute aanrader


Deze heb ik al gelezen, geweldig boek! Dit soort boeken ben ik helemaal gek van, ik hou wel van nadenken Tong uitsteken

Lijkt trouwens wel of wij echt dezelfde boeken lezen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:30

In dit rijtje kan Graham Hancock niet ontbreken natuurlijk. Mooi boek is Fingerprints of the Gods! Enne, SP, hoe heet die nieuwe??
SP had in het andere boekentopic ook al een link naar zijn site geplaatst.

Zelf lees ik ook graag de boeken van Oliver Sacks, hij is neurochirurg en schrijft verbijsterende verhalen over zijn patienten, die doorgaans aan extreme afwijkingen of ziektes lijden. Een bekende verfilming is die van zijn boek "Awakenings", waargebeurd allemaal trouwens. Dit gaat over een groep patienten die lijdt aan encefalitis letargica, de "slaapziekte" waarvan een epidemie heerste in 19**(tijd geleden), door middel van het toedienen van een bepaald medicijn (dopamine) wekt hij deze patienten weer tot leven. Interessant om te lezen over neurotransmitters en diens medicinale vervangers. Niet echt simpel, de inleiding is nogal taai, maar het verhaal maakt alles goed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:33

Ik vind de boeken van Ann Rice mooi! zij heeft een hele vampierchronologie geschreven en ook "interview with a vampire" komt van haar. Helaas tref ik ze nooit aan in nederland. daarvoor moet je naar de states.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:40

Oliver Sacks's boeken zijn inderdaad super om te lezen! Daar staan echt fascinerende dingen in. En op zich zijn de boeken vrij makkelijk te lezen als je even door de medische uitleg heenkomt. Ik vind het boek: "De man die zijn vrouw voor een hoed hield" het makkelijkst om mee te beginnen.

Als je in antropolgie geinteresseerd bent is: "Zwaarden, paarden en ziektekiemen" van Jared Diamond heel interessant. Dit is geen boek wat je in een dag uitleest maar wel machtig interessant en toch vrij helder geschreven. Het gaat over hoe de dominatie van het Westen en de huidige verdeling van rijkdom en armoede over de wereld gebaseerd is op toevallige geografische en biologische factoren waarin de mensengemeenschappen zich bewegen en vooral bewogen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:46

Supertje"]
[quote="Lielle schreef:
Atlas shrugged en The Fountainhead - Ayn Rand => extreem kapitalisme in roman vorm, absolute aanrader


Deze heb ik al gelezen, geweldig boek! Dit soort boeken ben ik helemaal gek van, ik hou wel van nadenken Tong uitsteken

Lijkt trouwens wel of wij echt dezelfde boeken lezen *LOL*
[/quote]

weet je dat jij de allereerste bent die ik 'tegen kom' die ze ook gelezen heeft! Echt niemand kent die boeken, terwijl ze in mijn top-tien aller tijden staan. Dan kan ik je ook We the living van Ayn Rand aanraden.

Oliver Sacks is trouwens ook leuk. Ik zal vanavond nog eens in mijn kast kijken voor wat meer tips. Ken je De eeuw van mijn vader al? En Wild Swans - three daughters of China (Ja, ik lees ook altijd Engels).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:50

In mijn geheugen borrelt iets op over the history of the world in 91/2 chapters van Julian Barnes als ik me niet vergis. Wie helpt??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:57

The mind of god is van Paul Davies
The Mind of God begins with physics, looking at different theories of the creation of the universe, the nature of physical laws and the possibility of a theory of everything. This leads on naturally to a discussion of mathematics and its philosophical foundations, and then on to computer science, and in particular the nature of computation and its relationship to physical processes. Then it's back to mathematics and its relationship with physics. After this things get more philosophical, with a look at various arguments for a "God" or at least something "outside" the universe. The final chapter is a look at mysticism and contains a suggestion that non-rational (religious and mystical) approaches to understanding may be able to go beyond the limits of physics.

van http://dannyreviews.com/h/The_Mind_of_God.html zie onderaan de pagina voor meer links

Lov, jij bedoelt the history of the world in 10 1/2 chapters van Julian Barnes (leve google!) Ik ken het verder niet maar zie hier voor meer info
http://www.julianbarnes.com/

en The cuckoo's egg over een hacker in de Amerikaanse defensie systemen 'van Clifford Stoll

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 17:57

Lielle schreef:
Oliver Sacks is trouwens ook leuk. Ik zal vanavond nog eens in mijn kast kijken voor wat meer tips. Ken je De eeuw van mijn vader al? En Wild Swans - three daughters of China (Ja, ik lees ook altijd Engels).


Tuurlijk ken ik die... Jung Chang Tong uitsteken Heb je trouwens ook banketstaaf Wang gelezen? Het Lelietheater vond ik ook goed.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 17:58

Hahahaha kan niet eens Lu Lu Wang intikken... LOL

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:59

Supertje schreef:
Heb je trouwens ook banketstaafu Wang gelezen? Het Lelietheater vond ik ook goed.


*grin* ja, ligt nu naast mijn bed samen met;
The fiery cross van ??
The little friend van Donna Tartt
en nog een flinke stapel

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:17

Lovely schreef:
In dit rijtje kan Graham Hancock niet ontbreken natuurlijk. Mooi boek is Fingerprints of the Gods! Enne, SP, hoe heet die nieuwe??

de nieuwe heet Underworld en is op dit moment alleen in het engels nog te krijgen. je kan het zien als Fingerprints of the Gods deel 2. het is een uitgekristaliseerde en volwassen versie van zijn eerdere theorieen. dus dat beloofd wel wat. in wetenschappelijke kringen is het al een geruchtmakend boek. ik krijg heb van het weekend binnen en ik ben heel benieuwd.

verder zijn misschien boeken rond religieuze theorieen leuk, hoewel die misschien wat lastig zijn om te lezen. zoals:

"the jesus mysteries" van timothy freke en peter gandy (isbn 0 7225 3677 1)
"jesus christ, sun of god" van david fideler (isbn 0-8356-0698-8)
"the bible in history" van thomas l. thompson.
en de boeken van karen armstrong

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:28

Lovely schreef:
Mooi boek is Fingerprints of the Gods!


Heeft dat niets met graancirkels te maken ofzo? Omdat ik ook wel eens van dergelijk titel iets gehoord heb over een boek van graancirkels.. titel was volgens mij (bijna) hetzelfde..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:30

nope syph! Lachen niet met graancirkels maar wel met tekeningen op de aardbodem van peru.

[edit]meer info en typfoutje[/edit]
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 30-10-02 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:30

Fingerprints gaat over sporen die oude beschavingen hebben achtergelaten in deze wereld, beschavingen die echt bestaan hebben. Pyramides, de tempels in Zuid-Amerika, de tekeningen op de plateaus in Zuid-Amerika enzovoort. Over verdwenen beschavingen en verdwenen of verplaatste gronden.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 23:32

Die fingerprints wil ik zeker lezen, ik vind dat soort theorieën geweldig interessant, zeker over oude beschavingen... (heb hem al besteld bij bol.com Haha!)

The Bible in history heb ik gelezen, vond ik heel erg goed. Die vond ik trouwens niet zo lastig, was goed te doen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:10

grmbl pc crash net toen ik mn bericht bijna klaar had.. nog maar eens dan.

Nazca! Dat bedoel je waarschijnlijk he? Gigantische groeven in de grond en verder zie je niets vanaf de grond.... maar... zodra je de lucht in gaat zie je gigantische afbeeldingen van dieren of iets dergelijks..

vanaf de grond:
Afbeelding

maar vanuit de lucht:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:41

Ja, die tekeningen bedoel ik. In het boek wordt ingegaan op de vraag waarom ze er zijn, waarom daar en hoe ze er gekomen zijn. Deze dingen zijn al heel oud als ik het boek mag geloven en zijn er nog steeds.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:26

ook een aanrader is
the hot zone van Richard Preston en Virus hunters of the CDC van Joseph B. McCormick MD and Susan Fisher-Hoch
de eerste is van een journalist, de tweede van twee wetenschappers, en beide gaan ze over de diverse virussen die opduiken vanuit Afrika zoals Ebola, HIV, Lassa, Marburg en zo. Niet lezen vlak voordat je naar Afrika gaat (of zoals ik er woonde).

Fingerprints ga ik ook eens proberen!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:27

Sypheron schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Helemaal mijn iets. Ben nu bezig met een boek over UFO's weer... genaamd: De UFO-Carrousel. Geschreven door Julien Weverbergh. Hiervoor heb ik nog een boek over Close Encounters gelezen, genaamd: Close Encounters, de bewijzen. Van de beroemde UFO schrijver Whitley Strieber. Ik wil meeeeer Haha!


Wel toevallig want ik ben de laatste tijd ook en aantal boeken aan het lezen over UFO's,met name de boeken: Ontvoerd,waar 2 zussen vertellen over hun ontvoeringen,vond ik persoonlijk erg goed boek,durfde 'm alleen overdags te lezen Clown Party!! ,en nog eentje die ik nu aan het lezen ben: Boodschappers van misleiding van Jacques Vallee Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:11

Waarschijnlijk ken je deze al, maar ik moet hem toch nog even noemen: Zen and the art of motorcycle maintenance van Robert Pirsig