Mijn paard had zich verslikt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Mijn paard had zich verslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 16:16

Ik ging gisteren mijn paard en het paard van mijn vrien hooi geven op de wei. Majestic (mijn paard) at 1 hapje en draade zich toen om en at niet meer. Ik wist direct hoelaat het was want hij heeft zich nogal verslikt. Ik dacht in mijn eigen: ik zal maar even wachten mischien gaat het vanzelf over maar niet dus. Hij begon slijmen door zijn neus te hoesten. En verkrampte zijn nek helemaal om het hooi proberen los te krijgen. Het zag er echt heel akelig uit. Ik dus de dierenarts bellen, die kon pas binnen anderhalf uur komen want hij was aan het opereren. Dus belde ik naar mij vriend zijn dierenarts en die kon ook niet komen want hij was in verlof. Toen sloeg ik in paniek en ben ik al wenend naar de buren gelopen die ook een paard hebben om haar DA te bellen en ja hoor ze kon ook niet komen want ze zat in jullie landje. Uiteindelijk hebben we dan toch een DA kunnen bereiken die direct wou komen. Die heeft dan een sonde door mijn paard zijn neus gestoken om zo het eten los te krijgen. Dat was helemaal niet leuk want hij moest de praam op die ik moest vasthouden en toen begon hij ook nog uit zijn neus te bloeden en het liep allemaal over mijn hand. Lips are sealed Bovendien werkte mijn paard niet echt mee waardoor de DA bijna een halfuur bezig is geweest.

Laat me hopen dat niet meer snel gebeurd.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:26

Wat eng zeg. Meestal gaat het vanzelf weer los maar niet altijd dus.
Gelukkig maar dat je uiteindelijk toch een DA hebt kunnen vinden.
Pablo heeft zich ook een keer verslikt en dat zag er heel eng uit maar dat was gelukkig heel snel weer over.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:02

jeetje wat een klein hapje hooi al niet kan doen Verdrietig akelig zeg!!
gelukkig dat je er nog bij was ik zou er niet aan moeten denken wat er anders gebeurd zou zijn

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:06

ja man, en dat van even wat hooi. verschrikkelijk gewoon... hoelang heeft ie daar dan wel niet zitten wachten. stel bij jezelf voor...

Enya - Daya :-)

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 10:30

Het heeft een half uur, drie kwartier geduurd eer er een dierenarts was, de dierenarts had me wel gezecht dat ze er niet van kunnen stikken maar het was toch zielig om mijn paardje daar zo te zien.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 10:33

verschrikkelijk he! bij mijn paard was het ook gebeurd nog niet zo heel lang geleden, moesten ze met zo'n slang naar de maag, heel eng om te zien en vooral wat jij zei met die nek kronkelen en door de benen gaan echt heel zielig

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:58

ah wat erg
gaat ie nu wel wa tbeter met je paardje ????
gelukkig was er nog iemand bij

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:08

Ziet er eng uit hè, een paard met 'n verstopping. Kan me goed voorstellen dat je toch in paniek begint te raken als er geen DA kan/wil komen.

Heb je trouwens wel eens geprobeerd om 't hooi nat te maken voordat je 't geeft? Vaak worden verstoppingen veroorzaakt doordat 't paard te gulzig is en dus niet goed genoeg kauwt en het voer dus niet goed genoeg vermengd is met speeksel. Natmaken bevordert het kauwen wel niet, maar het voer kan wel makkelijker doorglijden naar de maag. Misschien de moeite van het proberen waard?

Succes ermee!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:06

Die van heeft er alleen maar last van als ik hem op een ander voor soort zet, en het is inderdaad een naar gezicht om te zien.
Toen hij daar last van had heb ik een hele tijd met hem gelopen, het slijm kwam via zijn mond naar buiten, de rest wat er nog zat heb ik zelf uit zijn mond gehaald (voor zover het lukte).
Gelukkig heeft hij nu er nu geen last meer van.

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, amaniblauw, criollo_yess, hollie, josien_m_, Macs, noox, Poldermenner, Swift, Tajmahal, Vagabondo, veerle92, xxPaige en 111 bezoekers