Gaat dit te snel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Gaat dit te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 13:55

Gisteren heb ik op mijn werk een functioneringsgesprek gehad. Mijn werkgever was tevreden over mij, alleen ben ik zelf al een tijdje niet meer zo tevreden. Het werk is eenvoudig en doordat het bedrijf zo klein is, moeten er veel simpele dingen gebeuren.
Tijdens het gesprek zat ook nog de holding-directeur erbij die mij heel kort wist te zeggen dat groeimogelijkheden bij dit bedrijf er niet inzitten omdat we de komende tijd (jaren?) geen nieuw personeel aannemen. (bedrijf met slechts 2 werknemers)
Ik heb op de vraag of ik weg ga bij het bedrijf als ik dé personeelsadvertentie tegenkom, gezegd dat ik daar dan wel op reageer.
Verder is mijn contract met een jaar verlengd.

Zojuist zat ik even op internet rond te kijken, kom ik dus vandaag al een zeer aansprekende advertentie tegen waarbij ik goed in het profiel pas.

Ik ben eigenlijk wel van plan te reageren op die advertentie, maar het gaat wel erg snel zo.
Het is dus niet dat mijn huidige baan niks meer aan is, de uitdaging ontbreekt alleen heel erg en die uitdaging lijk ik nu ineens in een andere baan te zien.

Zijn er mensen die dit herkennen bij zichzelf?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:19

Ik zou de kans gewoon grijpen als ik jou was.
Je zult net zien dat op het moment dat jij besluit dat je wel iets anders wilt, er niet zulke leuke aanbiedingen zijn.
Gewoon proberen dus.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:12

Het feit dat je al aan het rondkijken ben geeft eigelijk al aan dat je niet tevreden bent met wat je nu hebt. Je kunt altijd solliciteren, als je op gesprekmag komen kun je eens zien of het echt zo leuk is daar. En als ze je dan ook nog willen hebben kun je altijd nog beslissen wat je wil.
Het is altijd moeilijk om je oude vertrouwde stekje te verlaten, maar er wacht dan een nieuwe uitdaging waar je je weer volledig in kunt vastbijten en waar je na een paar weken ook weer vertrouwd bent.

Kort samengevat: als het je wat lijkt kun je het altijd proberen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:25

Mijn man zat in precies de zelfde situatie ... en hij heeft de stap gezet! Nu lijkt het alsof z'n gezicht 10cm korter is geworden, de smile 10cm breder, en z'n humeur 100% beter, en ... het loon ook nog 's! Dus twijfel niet - DOEN!!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:51

Gewoon doen als je denkt dat dat de juiste baan voor je is. Ook ik heb 2 weken geleden de keuze gemaakt en heb er geen spijt van. Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:11

Ik zou het ook gewoon proberen. Steeds hetzelfde werk doen is echt NIET leuk en je begint je er steeds meer aan te ergeren. Ik spreek uit ervaring.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:14

Je bent toch nog niet gelijk aangenomen omdat je in het profiel past?!
Proberen kan altijd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:21

Gewoon eens rondkijken doet vaak ook wonderen !
Misschien word je wel uitgenodigd voor een gesprek, dat zou helemaal mooi zijn, zo weet je ook wat er zoal te koop is op de arbeidsmarkt.
Is het je droombaan en zien ze jou ook zitten dan is het natuurlijk perfect, en anders ben je in elk geval een ervaring rijker.
Naar mijn idee kan het 2 kanten op gaan: of je komt een veel leukere baan tegen waar je helemaal voor gaat, of ook de andere banen hebben zo z'n nadelen en dan ben je weer blij met wat hebt.
Gewoon eens reageren, dan kom je er vanzelf achter !