thee voor je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

thee voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 14:10

In de laatste bit stond dat het goed was om zo nu en dan in de winter je paard eens wat warme slappe thee met suiker te voeren....
Daar heb ik dus nog nóóit van gehoord, maar heb t wel geprobeerd Haha! Mijn paarden vonden het wel lekker dus ik geef het maar es wat vaker denk ik. Wie doet dit ook? (of warm water met suiker kan ook)



tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:42

ik heb een boek waar het in staat, ik zal het wel voor je opzoeken, het schijnt dat thee op paarden de zelfde uitwerking heeft als op mensen, dus rustgevend/oppeppend/voor de stoelgang etc. ik laat het je weten

All people smile in the same language....

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 12:03

Okay, thanks! Haha! Ik vond het wel een grappig idee, dus ik het mooi proberen en de peerdjes vonden het nog lekker ook! *LOL*

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:38

Bij paarden die moeilijk heden hebben met plassen kan je brandnetelthee geven. Dat is zuiverend en helpt echt.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:33

mijn paard moet ik ook thee geven het is darm en nieren thee. dit moet ik geven van de da en de pf (paardenluisteraar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:36

Op mijn vorige stal dronk ik meestal thee op stal uit plastic bekertjes. Lois was altijd dol op een slokje. Maar dat het ook goed is voor je paard dat wist ik niet.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:38

Ik krijg in de winter ook altijd een kopje thee. Alleen lust ik het zelf niet. Dus dan gaf ik het aan roosje. Die was er helemaal gek op. Vingers aflikken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:15

ja het is eergf goed voor je paard, maar die van mij lusten het niet

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:35

jah ik geef het ook wel eens, zoals brandnetel thee, of camille thee voor ontstoken ogen alleen moeten je ze dat niet geven maar op de ogen deppen

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:38

Kamille thee kunnen ze ook drinken. Je kunt als ze verkouden zijn ook stomen met kamille. Als het dan afgekoeld is kun je het te drinken geven. ik doe het dan meestal door de slobber heen. Kamille is ook rustgevend. Tenminste..... mijn pony viel altijd in slaap bij het stomen. Moest altijd opletten dat ie niet met zijn giechel in die bak heet water viel.

Come over to the dark side, we have cookies!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:50

Cookies schreef:
Kamille thee kunnen ze ook drinken. Je kunt als ze verkouden zijn ook stomen met kamille. Als het dan afgekoeld is kun je het te drinken geven. ik doe het dan meestal door de slobber heen. Kamille is ook rustgevend. Tenminste..... mijn pony viel altijd in slaap bij het stomen. Moest altijd opletten dat ie niet met zijn giechel in die bak heet water viel.


Zie het helemaal voor me. Navy met een bak thee onder d´r neus, handdoek over d´r koppie.. *LOL*
Thee klinkt in elk geval interessant, zal hier de kast eens induiken Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony en 79 bezoekers