vanmiddag naar de bieb: boekentips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

vanmiddag naar de bieb: boekentips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:27

ik moet vanmiddag naar de bieb en ik heb nu alle Jilly Coopers (geweldige boeken!!! Kwijl ) en John Grishams wel uit.

Verder hou ik niet zo van die fantasie-boeken (niet lelijk bedoeld hoor, maar ik weet er geen beter woord voor) waar (uit mijn hoofd hoor!)o.a. Lielle en Desiree zo gek op zijn.

Verder hebben wij een kleine bieb, waar niet altijd alles is, maar toch...

DIck Francis kan ik nog even kijken vanmiddag, maar daar hebben ze volgens mij niet zoveel van....

tips?

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:30

Dick Francis heeft een hoop boeken geschreven hoor.. Lachen

Ik heb er ook een hoop gelezen.. Errug spannend! Lachen

Jilly Cooper is inderdaad geweldig! Lig altijd helemaal dubbel om haar boeken..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:31

als je eens iets anders wilt dan een roman: boeken van graham hancock (getipt door lovely).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:33

Ik heb op dit moment 'Eendagsvlinder' van Lisa Jewell naast m'n bed liggen. Moet er alleen nog in beginnen, net als in 'De kleine vriend' van Donna Tartt.

Verder was ik begonnen in 'Grenzeloos' van Karla Kuban. Een verhaal over een meisje van 15 dat opgroeit op een ranch in de States. Haar paard speelt een heel belangrijke rol in haar leven, maar ik ben gestopt met lezen op het punt waar er iets gruwelijks gebeurt met haar paard. Zo hypocriet ben ik dan ook wel weer... Dus je bent gewaarschuwd, het omslag ziet er namelijk best vriendelijk uit. Knipoog

Verder heb ik de laatste tijd niet zo veel gelezen. Ik vind trouwens de boeken van Benoite Groult erg goed, en die hebben ze bij de meeste bibliotheken wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:36

Harold Evans heeft na The Horsewhisperer nog 2 boeken uit laten komen, die zijn het lezen wel waard hoor. De laatste heet in het Nederlands De Rookspringer en dat heeft me toch wel aangegrepen, vooral het einde.
Nicci French leest ook wel lekker weg trouwens. En als je echt nergens over na wilt denken, dan moet je Bridget Jones lezen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:36

Ik vind 'de verborgen geschiedenis" van Donna Tart ook heel goed, is ook een aanrader. Momenteel ben ik bezig in "portret in Sepia", een boek van Isabel Allende. Dat boek bevalt ook heel goed.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:37

SP:
wat voor boeken zijn dat?
Psychologische kost?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:38

Ik ben gek op boeken van Ronald Giphart, maar of jij t iets vind weet ik niet..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:39

Karin schreef:
Ik heb op dit moment 'Eendagsvlinder' van Lisa Jewell naast m'n bed liggen. Moet er alleen nog in beginnen, net als in 'De kleine vriend' van Donna Tartt.

Verder was ik begonnen in 'Grenzeloos' van Karla Kuban. Een verhaal over een meisje van 15 dat opgroeit op een ranch in de States. Haar paard speelt een heel belangrijke rol in haar leven, maar ik ben gestopt met lezen op het punt waar er iets gruwelijks gebeurt met haar paard. Zo hypocriet ben ik dan ook wel weer... Dus je bent gewaarschuwd, het omslag ziet er namelijk best vriendelijk uit. Knipoog

Verder heb ik de laatste tijd niet zo veel gelezen. Ik vind trouwens de boeken van Benoite Groult erg goed, en die hebben ze bij de meeste bibliotheken wel.

Hoe groot is de stapel nu Ka? Al bijna tot het plafond? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:39

Tender schreef:
SP:
wat voor boeken zijn dat?
Psychologische kost?


Nee, de boeken die SP bedoelt gaan over oude beschavingen en de sporen die die in het heden hebben nagelaten, met name de archeologische. Een verklaring bijvoorbeeld over de stelling dat de pyramiden met hun voetjes lange tijd in het water hebben gestaan. Een uiteenzetting over het verloren land onder de IJskap van de Zuidpool en een hypothese dat Afrika en Zuid-Amerika wel degelijk aan elkaar gelegen hebben als 1 landmassa.
VInd je dat leuk??

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:40

heej. Lov bedankt!
die laatste van Harold Evans kende ik nog niet. Die tweede wel, over die wolven!
EN die van Karin klinkt ook goed!!!
allemaal bedankt, ik ga straks vlak voordat ik vrij ben jullie allemaal uitprinten en dan kan ik de komende maanden wel weer vooruit, haha!

gemiddeld lees ik anderhalve pil per 3 weken, dus het duurt nog wel even voordat ik alles gehad heb!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:44

Lovely schreef:
Nee, de boeken die SP bedoelt gaan over oude beschavingen en de sporen die die in het heden hebben nagelaten, met name de archeologische. Een verklaring bijvoorbeeld over de stelling dat de pyramiden met hun voetjes lange tijd in het water hebben gestaan. Een uiteenzetting over het verloren land onder de IJskap van de Zuidpool en een hypothese dat Afrika en Zuid-Amerika wel degelijk aan elkaar gelegen hebben als 1 landmassa.
VInd je dat leuk??


ja, als bioloog vind ik zulke dingen wel ineteressant, maar als hardwerkende sloeber die 's avonds de broodnodige afleiding nodig heeft om tot rust te komen lees ik geloof ik liever gewone simpele romans, haha

Ja, soms maakt het niet uit of ja al dan niet geleerd bent hoor, ik kijk ook zovaak mogelijk naar Ally Mc Beal en zelfs naar Expeditie Robinson...
haha

en dus lees ik ook simpele boeken...

ojee, ik ga me al bijna schamen..... Bloos

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:47


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:49

Mmm, eens zien...

volgens mij worden hierboven al behoorlijk wat opties gegeven.
Bridget Jones's diary 1 en 2 zijn inderdaad aan te raden als je gewoon lekker weg wilt lezen zonder al te veel na te denken.

Mijn persoonlijke favoriet blijft toch de verborgen geschiedenis van Donna Tartt. De kleine vriend vond ik toch wat minder helaas.

Ook de boeken van Nicci French zijn lekker om te lezen.

Zelf houd ik ook nog van W.F. Hermans maar daar moet je wel van houden....
Sommige mensen vinden dat juist tien keer niks.

Handig trouwens dat je nog zolang over een boek kunt doen!!
Als ik eenmaal goed in een boek zit dan moet 't meteen uit.
De kleine vriend heb ik over een week weten te verspreiden vond ik al erg goed van mezelf.
De laatste die ik van Nicci French heb gelezen (het veilige huis) heb ik van de week in 1 dag uitgelezen.
Gaat meestal ten koste van mijn nachtrust helaas.....

Maar goed: lees ze!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:56

kaj schreef:
Handig trouwens dat je nog zolang over een boek kunt doen!!
Als ik eenmaal goed in een boek zit dan moet 't meteen uit.
De kleine vriend heb ik over een week weten te verspreiden vond ik al erg goed van mezelf.
De laatste die ik van Nicci French heb gelezen (het veilige huis) heb ik van de week in 1 dag uitgelezen.
Gaat meestal ten koste van mijn nachtrust helaas.....


haha
ja, ik ken het probleem, maar ik heb het vrij druk (oa met de paarden) en mijn man weerhoudt mij er bovendien wel van om continue achter een boek weg te kruipen, grinnik!

En mijn nachtrust is mij heilig, die kan ik ook echt niet missen, want dan ben ik niet meer te genieten! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:02

NOg een aanrader, de boeken van Ira Levin. Rosemary's Baby is wel de bekendste. Sliver is een andere bekende, daar is een film van gemaakt een aantal jaren terug. Als je dat boek over 2 dagen uit kunt smeren, vind ik het knap.
Het mooist van Hermans vind ik Herinneringen van een engelbewaarder en de donkere kamer van Damocles.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:02

Tja ik was van de week ziek dus ik sliep toch al niet dus waarom dan niet een heel boek in 1 nacht lezen??
En ik werk ook late diensten ik ben nooit voor halfelf 's avonds thuis dus dan ben je gemakkelijk nog tot een, twee uur op. Niemand die stoort dus dan gaat het lezen prima!

Maar ik heb mezelf tijdelijk verboden om een nieuw boek te kopen.
Dus ik moet nu wel minderen.
Lees nu gewoon de boeken die ik al een keer gelezen heb, deze zijn ook een stuk makkelijker weer weg te leggen;)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:02

Als je van 'simpele'roms houdt, moét je Maeve Binchy lezen! lekker dik, er gebeurt niet veel, maar zooo mooi beschreven! Ik leef altijd helemaal mee met de hoofdpersonen. Heb ál haar boeken gelezen.. Lachen

Harold Evans = Nicholas Evans maar idd, érg goede boeken. De Wolvenlus is ook een aanrader!

Als je van Nicci French houdt is 'Onder mijn huid' van Alice Blanchard ook een goeie.

Veel leesplezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:03

Laura schreef:
Harold Evans = Nicholas Evans maar idd, érg goede boeken. De Wolvenlus is ook een aanrader!



Oeps vergipsinkje (het zal de koorts zijn Boos!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:04

Lovely schreef:
NOg een aanrader, de boeken van Ira Levin. Rosemary's Baby is wel de bekendste. Sliver is een andere bekende, daar is een film van gemaakt een aantal jaren terug. Als je dat boek over 2 dagen uit kunt smeren, vind ik het knap.
.

Dan hoort in dat rijtje "Kiss before dying" ook thuis! Ik vond dat een heel mooi en spannend boek.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:06

Ik heb van beide de film gezien, zowel van Rosemary's Baby (verplichte kost in 5 vwo) als van A Kiss Before Dying. Het eerste boek vond ik wat luguber, zeker met de film erbij. Het tweede boek vond ik gewoon spannend, en de film heeft een heel ander verloop dan het boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:06

Van Kiss before dying ging ik me halverwege het boek afvragen wie die vogel uit het begin was, die had dus al die tijd geen naam gehad. Heel maf, je kent hem goed, weet wat ie gedaan heeft en zodra er namen komen, weet je geeneens hoe iemand heet?? Boys from Brazil was ook erg goed, de mindere vond ik Perfect Day en Stepford Wives; meer heb ik er niet gelezen (zijn er dacht ik ook niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:08

Karin schreef:
Ik heb van beide de film gezien, zowel van Rosemary's Baby (verplichte kost in 5 vwo) als van A Kiss Before Dying. Het eerste boek vond ik wat luguber, zeker met de film erbij. Het tweede boek vond ik gewoon spannend, en de film heeft een heel ander verloop dan het boek.


ROsemary's Baby is door Polansky verfilmd en ik vind die film een van de beste verfilmingen ooit. Zoals ik het boek had ervaren, daar kwam de film heel erg dichtbij. Inderdaad luguber en niet geschikt voor zwangere vrouwen Haha!.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:16

Een boek dat ik al een aantal keren heb herlezen: 'On the beach' van Nevil Shute. Het heet in het Nederlands 'De laatste oever'.

Een aangrijpend boek over een gezin in Melbourne dat toekomstplannen maakt, maar reëel gezien weet dat er geen toekomst meer is omdat er een nucleaire oorlog heeft gewoed op het noordelijk halfrond, waarvan de straling nu langzaam naar het zuiden trekt. Geen SF-boek, maar 'gewoon' een aangrijpende roman. En een klassieker, het dateert uit 1957.

Klik hier voor meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:42

bij "a kiss before dying" moet je niet eerst de film gezien hebben, want dan is het verrassingseffect weg. Ik vond "the stephord wives" een erg onbevredigend einde hebben, hoewel ik de boodschap wel snapte.