Bedankt voor de tip...bakverlichting.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Bedankt voor de tip...bakverlichting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 20:39

Ik zag laatst een topic over bakverlichting (weet niet meer waar) en toevallig waren wij er net mee bezig. Offerte opgevraagd: 845 euro. Het geld zat 'm vooral in de masten.
Toen schreef iemand op bokt dat je de gemeente kon vragen om lantaarnpalen. Het kostte wat moeite (een week om precies te zijn...) om de juiste persoon te pakken te krijgen, maar dat was het wel waard.
Vrijdag belden ze terug: ze hadden twee palen, of ik ze even kwam halen.
Euh....6 meter lange palen?? Hoe dan?
Nou, dan kwamen ze die dingen wel even brengen Lovers
Twee palen gebracht, hij had zich alleen wat vergist: ze waren niet gratis, maar wel 10 euro per stuk!!!!!!! Knipoog
Mwah....dat valt wel erg mee, of niet dan?!
Ik weet niet meer wie de tip gaf, maar in ieder geval: Bedankt!!! Het scheelt een hele berg geld!

Groetjes Suzanne


AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 20:50

Dat scheelt inderdaad een hoop geld! Waar je al niet op kunt bezuinigen!
Heb je er ook al mee gereden? Goed licht?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 09:47

Heeey dat is super!
Dat ga ik dus ook mooi even doen mocht het ooit zover komen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 10:14

Nee, ik heb nog niet gereden. Bob moet alles nog in elkaar flansen. Ik denk dat ie het volgend weekend gaat maken. We moeten nog bouwlampen en oa grondkabel kopen en dan gaat ie aan de slag. Hij is ook nog 2 boxen aan het bouwen, dus hij heeft het druk Haha! Maar ik krijg wsch 2 pensionklanten, die wachten op de verlichting omdat ze alleen 's avonds kunnen rijden. En zelf heb ik het momenteel zo druk dat ik ook vaak om 17.30 beteuterd bedenk dat ik alles nog moet rijden en het met een krap uurtje donker is.. Frusty
Maar inderdaad....het is een hele kostenbesparing, ik kan weer lekker shoppen in de ruitersportzaak, hahahaha~!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:42

Nou, nog een tip: Laat Bob even contact opnemen met de plaatselijke loonwerker. Die hebben een klein grijpertje die in "no-time" sleuven graaft en dat vaak voor een paar (nederlandse) tientjes. Voor dat geld kan Bob zijn eigen rug niet aan wagen. Knipoog
Waarschijnlijk zal er toch een kraan aan te pas moeten komen om die gevaartes rechtop te zetten want 6 meter.... tja dat red je niet in je eentje...

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:49

Wij hebben in de bak ook 4 lantaarnpalen, die hebben eerder gewoon langs de straat gestaan bij mij in de buurt. wel grappig. Ik vind ze ideaal.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 11:47

Goeie Sylvia!!!!! Ga ik meteen doorgeven. Bob wilde de buurjongetjes al inhuren, heitje voor een karweitje Extreme duivel Extreme duivel Hij ziet idd dat graven niet zo zitten!!!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:03

Die tip heeft je dan 825 euro bespaart! Dat is nog eens een super tip. Nu pensionklanten erbij, je paardenbedrijf wordt steeds profesioneler. Binnenkort een binnenbak?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 08:47

dacht dat ik dat had geschreven Haha! (maar weet niet meer zeker en kan topic ook niet meer vinden).
Om te plaatsen.... -> Met 'n heftruck kom je ook een heel eind.

:evaw:

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:52

In mijn geval had de plaatselijke ijsbaan nieuwe verlichting.

De oude palen incl megagrote bouwlamp erin lag voor het oprapen!!

En idd even de loonwerker vragen die draait ze er zo voor je in.

Zo kun je nog je voordeel doen op het platteland Haha!
Korte lijnen werken sneller...

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 09:33

Ik had een oproepje geplaatst over verlichting maar weet ook niet meer waar misschien als je op mijnnaam zoekt.

Ik heb nu ook eindelijk de palen gevonden maar zonder lampen. Bouwlampen gebruiken die niet teveel stroom?
Wel grappig die palen zijn 6/7 meter en kosten ƒ1 gulden per kilo zie de man dus toen was ik nog niet veel wijzer Tong uitsteken hij schat ze op 95 kilo.
Dus jij bent erg goedkoop uit waar heb je ze gekocht?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 10:35


:evaw:


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:02

6mtr mastje? Dat zet je effe recht hoor, stelt niks voor.
Voor de lampjes nog een tip: neem geen bouwlampen, te veel stroom en te weinig licht. Koop een setje MHN-TD, Philips of Mazda, 150W is goed 250W is geweldig. Ze zijn wat duurder in aanschaf, maar 500W vermogen of 2000W vermogen is nogal geen verschil. Zeker als je weet dat die 250W lampjes meer licht geven dan die 1000W halogeen lampjes.
Ik zal morgen even op de zaak kijken wat je voor grondkabel uit mag geven. Ik weet je dan ook wel te vertellen wat die MHN-TD-tjes mogen kosten.
Succes

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: siloux, wend2009 en 33 bezoekers