wat kan er aan de hand zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

wat kan er aan de hand zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 23:03

Verward Ik weet het allemaal niet meer hoor............ Verward

Het gaat dus om mijn verzorgshets, met 1 gaat het wel goed (de oudste) maar die andere 2.....................

Oke ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen......
De eerste, Quincy, ze hijgt onwijs snel, ze doet dit al heel erg lang.
Als je ook maar een rondje op d'r stapt begint ze al flink te hijgen, laat staan als je een rondje draaft dan hijgt ze alsof ze een uur gereden heeft.
Een tijdje geleden stond ze vaak in een stoffige bak/schuur dus dachten we dat het daardoor kwam maar ze staat nu al heel lang buiten en nog is het zo.
Het word steeds erger want een paar maanden geleden was het echt een stuk minder, ook wel een beetje maar lang niet zo erg als afgelopen weken..... heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Dan Meike, ze wil amper meer lopen, ze heeft een beetje te lange hoeven en is erg dik (quincy overigens ook!), altijd alsi k haar uit de wei haalde enz dan liep ze gewoon mee, nu heb ze het moeilijk met lopen en wil eigelijk gewoon niet lopen Verward
het lijkt of ze hoefbevangen is maar ik weet het eigelijk niet.......

Hebben jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, er kan eigelijk geen veearts bijkomen want dat wil de eigenaar niet Boos!
anders had ik dat natuurlijk allang gedaan!!!!

Ik hoop dat ik hier wat mee opschiet.......................

gr anne Verdrietig
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 30-10-02 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:26

De eerste pony lijkt mij dampig. Het enige dat je kan doen als je er geen DA bij mag halen (belachelijk trouwens) is zoveel mogelijk buiten laten. Rijden lijkt me ook geen fijn plan met haar.
De tweede pony zou best hoefbevangen kunnen zijn. Moeilijk te zeggen zonder de pony gezien te hebben.
Sterkte met je ponies.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:36

Wat is dat voor een eigenaar die geen dierenarts bij zijn ponie's wil hebben.Vervelend dat jij je zorgen moet maken!Je moet bij de ponie met ademhalingsproblemen eens kijken naar de manier waarop hij ademt:Normaal ademt een ponie 1x in en 1x uit.Als hij dampig is ademt hij 1x in en 1x uit met horten (dus 2x uit).Je ziet de flanken bij het uitademen dan ook 2x heen en weer gaan(dubbelslag).Het is een beetje simpel uitgelegd maar zo kun je een beetje bekijken of ze dampig is.Hoefbevangenheid komt op dit moment niet heel veel voor.,maar hij kan het al langer onder de leden hebben.Als hij stil staat staat hij dan met de voorbenen gestrekt? Dit is n.l een van de tekenen van hoefbevangenheid Eigenlijk vind ik dat alleen een dierenarts hier uitsluitsel zou kunnen geven.Heb je niet iemand in de buurt die er een beetje kijk op heeft en die even zou kunnen kijken en die jouw onzekerheid weg zou kunnen nemen?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 23:41

hey! bedankt voor jullie reacties, ik weet niet of de pony zo uitademt maar k ga morgen meteen ff kijken!!
volgens mij staat Meike als ze stil staat niet met haar voorbenen gestrekt....... wel met lopen!

Als iedereen hier als reactie op geeft dat er toch echt een dierenarts bij moet komen dan zal ik des noods dit allemaal uit printen en het hem laten lezen, al weet ik niet of dat helpt, hij denkt dat die ponys het ook wel redden zonder verzorging, volgens mij weet hij nieteens wie er nou eigelijk voor ze zorgt.........

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:48

Maar waarom HEEFT hij dan ponie's? Boos!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 23:50

hij houd ze voor zijn kleinkinderen ofzo, we krijgen ook altijd gezeur van ja die kleine moet je nog effe beleren want hij luistert niet echt, nou hij kent dus nieteens de namen van die beessies (ik heb het van vorige verzorgers......) en "die kleine" quincy dus die luistert echt heel goed naar ons, ik begrijp hem ook niet helemaal en fok me altijd helemaal op over hem:(:(:(:(grrrrrrrrr:(:(:(:(

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 22:20

oke ben er vanmiddag weer geweest, van quincy weet ik het niet, het lijkt steeds erger te worden, meike kreeg ik bijna nieteens de wei uit ze wou/kon echt niet meer lopen, ze stond er de hele tijd zielig bij ik weet echt niet meer wat ik moet doen hoor, woont er hier niet iemand rond heerhugowaard die ff kan kijken ofzo?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:59

Het lijkt mij overduidelijk dat die pony hoegbevangen is en die andere, het eerste wat mij te binnen schoot was ook dampig.
Ik kan wel even langskomen van de week als je wilt? Ik woon dichtbij.
Laat het maar weten. Lachen