ah-overvallen/overvaller klaagt personeel aan....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

ah-overvallen/overvaller klaagt personeel aan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 21:02

hebben jullie dat verhaal oook gehoord? ik vind het zo belachelijk.....ik vind niet dat een overvaller het recht heeft om aangifte te doen van mishandeling....

dat personeel schrikt zo, dan is het logisch dat ze hem afranselen, je zegt echt niet,
goedemorgen menneer, wilt u alstjeblieft met ons meelopen?
duuuuuhhhh.......

als ik een inbreker tegen het lijf zou lopen en ik had een honkbalknuppel in de hand zou ik hem ook helemaal aftuigen, die lui hebben gewoon geen rechte meer!!!!!



Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:13

'k Heb er me ook ontzettend aan geergerd Boos!
Het is de omgekeerde wereld: medewerkers worden overvallen, en worden daarna aangeklaagd omdat ze geweld hebben gebruikt Verward

Ik vind het sowieso al belachelijk dat een overvaller blijkbaar het recht heeft om aangifte te doen van mishandeling, maar dat daar in ons landje ook nog serieus mee omgegaan wordt: belachelijk gewoon !
Een overvaller heeft imo. geen enkel recht !

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:14

missnynke schreef:
die lui hebben gewoon geen rechte meer!!!!!
iedereen heeft rechten.

Amor Vincit Omnia

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:20

Wanneer de mishandeling niet meer in vergelijking staat met de overval is het natuurlijk een logisch gevolg. Het zou een rare wereld worden als alle wetsovertreders vogelvrij verklaard werden. Maar feit is wel dat nederland een beetje aan het doorslaan is, wbt de rechten van de slechten (haha, dat rijmt Lachen ).

זכור

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:24

ik werk ook bij AH. zal wel uitkijken als ik er eentje betrap!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:25

1 woord voor: belachelijk!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:04

Nederland zet weer een heel slecht voorbeeld neer. Dus volgende keer als er iets gestolen wordt moet je gewoon doen alsof je het niet gezien hebt? Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:06

Ik hoorde het bij Stem van Nederland ik vind het hooguit belachelijk!!!!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:28

Ik had per ongeluk zelf een topic geopend maar deze was er al dus er zit een slotje op }> Ga ik hier maar even antwoord geven:Echt weer Nederland Wat een achterlijke situatie!Die mannen verdienen een lintje in plaats van gevangenisstraf(ze kunnen maximaal 6 jaar krijgen)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 02:22

kennis van mijn schoonvader: ziet dat er een handtas wordt "afgepakt" vrouw komt op de straatstenen terecht en hij rijd daarop de "leners" van de handtas klem (zaten op een scooter) ze komen te vallen, en hij krijgt een proces verbaal......omdat hij ze van de sokken had gereden.

Vorig jaar op TV:
Overvaller wordt gewelddadig.
Wordt daarop aangepakt door vader en zoon... en zij zijn de schuldige...


in beide gevallen: je mag geen rechter spelen.....
Word jezelf overvallen en mept die persoon in elkaar, dan moet je zelf aannemeleijk meken dat het ter eigen verdediging was....
Wordt iemand in elkaar geslagen en je schiet te hulp.....oppassen dat je nooit aan vechtsport hebt gedaan, anders word je aangeklaagd....

De nederlandse wetgeving zit vreemd in elkaar..... met als argumentatie ter bescherming van de individu...... alle mensen gelijke rechten, maar soms de criminielen de meeste rechten.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 06:44

Tsk dat land spoort echt van geen kant. Ben blij dat ik er niet meer woon.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:16

Haha. Ja, laten we een voorbeeld aan Amerika nemen..

זכור

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:23

Je haalt de woorden uit mijn mond Lis. Met name Texas!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:35

WAT WIL NL!!!!!!

In Venlo zijn mensen boos omdat omstanders niet hebben geholpen en bij de justitie zijn mensen boos, omdat AH medewerkers wel hebben geholpen.

Het een is niet goed en het ander ook niet. Als omstanders van rene hadden geholpen had er misschien ook wel een klap op de moordenaar gevallen. Is die omstander dan schuldig, want het is niet de verdediging!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:50

Pril schreef:
Tsk dat land spoort echt van geen kant. Ben blij dat ik er niet meer woon.


Pril, ook in de Verenigde Staten van Amerika zijn er erg veel gevallen van mensen die beklaagd worden wegens overmatig geweldpeging bij de aanhouding.

De regels zijn simpel: nadat de verdachte onschadelijk is gemaakt (ontwapenend, vastgezet, heeft zich overgegeven e.d.), mag je niet meer op hem intimmeren.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat dat kan gebeuren in de heftige emoties na de overmeestering. Er zal dus waarschijnlijk niet de zwaarste straf toegepast worden.

Volgens mij is het zo dat terwijl je nog controle probeert te krijgen over de verdachte je redelijk vrij bent in de middelen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:16

In dat geval op de tv wat ik gezien heb, had de verdachte blauwe plekken opgelopen tijdens de worsteling....
Hij ging wel niet vrijuit maar de mensen die hem overmeesterd hadden moesten ook op het matje komen (weet de straf niet meer)

Zij, en velen met hun, vonden dit belachelijk. Je bouwt een bestaan op en als iemand meent iets te moeten "lenen" van jou en je verdedigt je toko, kan het zijn dat je naast de "lener" op het strafbankje komt te zitten...

Doe je niets bij bijv. verdrinking/mishandeling/ongeluk, kunnen ze je ook aanklagen....

Doe je wel wat, is het ook niet goed....

Overmeester een overvaller en vraag of je hem geen pijn hebt gedaan...
Wat moet je dan doen, met watjes er naar gooien?
Vragen of hij/zij mischien zo vriendelijk zou willen zijn om op te houden met slaan?
Een inbreker dan maar helpen met inpakken van je spulletjes....en hem nog wat extra zakgeld meegeven?
Bij een overval de politie maar naar de andere kant van de stad sturen?
Een tasjes dief narennen en vragen of hij aub ook jouw tas wil meenemen?

Je word er zo moe van, zou het komen omdat de Nederlandse wetgeving zoveel regeltjes heeft?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:20

Prins Bernhard is een coole duwd Haha!

www.nu.nl schreef:
SOESTDIJK - Prins Bernhard is boos over de vervolging door justitie van twee Amsterdamse medewerkers van Albert Heijn die een overvaller overmeesterden. In een telefoongesprek met de hoofdredactie van De Telegraaf heeft de prins laten weten zelfs bereid te zijn een eventuele boete voor het tweetal te betalen, aldus de krant woensdag.

"Ik ben echt kwaad", aldus prins Bernhard. "Ik vind het schandalig wat hier gebeurt. Dat mag u publiceren, want iedereen mag weten hoe ik hierover denk." De prins wil niet uitsluiten dat de twee medewerkers van de supermarkt te veel geweld hebben gebruikt. "Ik weet natuurlijk ook wel dat bepaalde dingen niet mogen, maar aan de andere kant zeg ik 'Goed zo, goed zo'. Ik vind het fantastisch wat deze mannen hebben gedaan."

http://www.nu.nl/news.jsp?n=72020&c=13

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:26

Belachelijk Boos! Kunnen ze nou nooit eens met de gewone mens rekening houden, volgens mij is iedereen hier tegen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:28

Het probleem draait dus hierom (uit het Eindhovens dagblad):

"De twee zouden ook in het bijzijn van de politie nog hebben geprobeerd de dief te schoppen. "

Dat was dus niet zo handig, maar goed, er zijn dus verzachtende omstandigheden.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:28

Ehm ik heb er niks van gehoort Verward Maarja ik kijk ook geen nieuws he!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:30

Applaus voor prins Bernhard.

Geweldig dat die man in geval van onrecht niet te beroerd is om zijn mening te uiten, en duidelijk ook! Ik denk dat we dit niet vaak zullen meemaken van ons koningshuis ..

Ben benieuwd hoe dit afloopt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:37

Hij mag het alleen niet zeggen eigenlijk Lachen
Heeft ie op zijn donder gekregen wegens overschrijden van het protocol

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:07

Ja klopt, de prins is nu ook al de gebeten hond. Ze kunnen voor de vorm zijn woorden terug nemen, maar hij heeft ze wel gezegd.
Iemand aanvallen mag niet en jezelf daadkrachtig verdedigen mag ook niet, in dat geval kom je toch uit op het ouderwetse 'hij begon, nietus, hij begon eerst', oftewel, een hoop gezeur over niets. Geweld is niet goed te praten, nooit eigenlijk. Misschien moet er een keer een grens gesteld worden hoeveel blauwe plekken iemand moet hebben voor de sticker 'mishandeld' en dat moet dan vastgesteld worden voordat iemand over psychische mishandeling begint enzo. Er mag iets minder genade zijn voor boefjes.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:17

Ik heb zelf in een ver verleden als bedrijfsleidster in een schoenenzaak gewerkt en vrij veel met winkeldiefstal te maken gehad, doordat er hele paren in de winkel stonden en wij toen nog geen alarmsysteem hadden... Frusty Handig...

Het is vrij frustrerend als je dan eindelijk zo'n "lenend" persoon aangehouden had, en de politie moest hem na een uurtje weer laten gaan. Stond zo'n halve gare weer in je winkel...

Dus ik kan me wel iets voorstellen bij hetgeen hier gebeurd is, dat de overvaller iets meer klappen gehad had dan absoluut noodzakelijk geweest was voor zijn aanhouding.

Oké, het mag niet en dat is goed, maar het is te idioot voor worden dat bijv. een winkeldief geen celstraf oploopt, maar degene die hem aanhoudt en daar iets te hardhandig mee is, wel het risico loopt op een behoorlijke straf. Daar klopt toch iets niet! Boos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:20

Ik heb zelf in een ver verleden als bedrijfsleidster in een schoenenzaak gewerkt en vrij veel met winkeldiefstal te maken gehad, doordat er hele paren in de winkel stonden en wij toen nog geen alarmsysteem hadden... Frusty Handig...

Het is vrij frustrerend als je dan eindelijk zo'n "lenend" persoon aangehouden had, en de politie moest hem na een uurtje weer laten gaan. Stond zo'n halve gare weer in je winkel...

Dus ik kan me wel iets voorstellen bij hetgeen hier gebeurd is, dat de overvaller iets meer klappen gehad had dan absoluut noodzakelijk geweest was voor zijn aanhouding.

Oké, het mag niet en dat is goed, maar het is te idioot voor worden dat bijv. een winkeldief geen celstraf oploopt, maar degene die hem aanhoudt en daar iets te hardhandig mee is, wel het risico loopt op een behoorlijke straf. Daar klopt toch iets niet! Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 bezoekers