Werk in de recreatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Werk in de recreatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 15:12

Zijn hier mensen die een beroep hebben in de Recreatie?
Heb vandaag weer een gesprek gehad met mijn decaan. En we zijn er wel een beetje uit.
Wat het beste bij me past, en wat mij het leukst lijkt, is dus werk in de Recreatie.
Dan denk ik dus bijv. aan Attractieparken, Bungalowparken maar ook Sportzalen enzo (fitness e.d.)
Ben benieuwd of iemand daar een beroep in heeft, en wat diegene daarvan vindt. Lachen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:14

Hoi Nathalie!

Ik heb de opleiding MTRO gedaan (= toerisme) Hiervoor heb ik twee weken op een camping gewerkt als recreatiemedewerkster. We organiseerde allerlei activiteiten voor kinderen: b.v. voetbaltoernooi, theaterstukjes, knutselen, playbackshow etc. Dit was best heel leuk, maar je moet er wel aandenken dat het niet veel verdiend.
Je werkt vaak op dagen dat iedereen vrij is, maar je krijgt er wel voor terug. Mensen zijn vaak in een vrolijke stemming!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:53

Ik werk op een bungalowpark achter de receptie.
Ik persoonlijk vind het heel leuk werk en veel afwisseling vooral in het hoofdseizoen.
In de zomer spring ik af en toe bij bij het recreatie team.
Het is inderdaad wel zo dat je toch vaak in de weekenden moet werken of s'avonds.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 22:38

Ja daarom lijkt t me zo leuk. Omdat er veel afwisseling is en ik graag emt mensen bezig ben, op een andere manier als de verzorgende sector.
Bungalowpark lijkt mij dus ook heel leuk. Op center parcs o.i.d.
Ik kan ook kiezen tussen 2 opleidingen, Allebei recreatie de ene is in Eindhoven (ROC) en meer administratief zeg maar. En de andere is in Helmond of Apeldoorn (Helicon opleiding) en is heeft meer met het Milieu te maken enzo. In eerste instantie ging mn voorkeur toch naar de Helicon opleiding, Maar heb vanmiddag de folder doorgelezen en dat is echt meer met het Millieu, Leer je dus bomen en planten uit je hoofd enzo.. En dat lijkt me dus wel minder. Ook gaat dat meer over zwembadbeheer en die dingen. Maar echt parken lijkt mij het leukste.
Ga iig naar de opendagen. Lachen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:55

Heb je al gekeken bij MTRO? Die bieden een richting aan genaamd recreatie en daar krijg je dus alles wat jij net noemde.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:08

Wij hebben ook altijd stageres (volgens mij fout geschreven maar is maar een raar woord ) van de MTRO.