Westerveld's Andor (NF)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Westerveld's Andor (NF)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 14:12

Weet iemand waarom deze hengst is teruggetroken uit de dekdienst?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Westerveld's Andor (NF)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:34

*Jolanda* schreef:
Weet iemand waarom deze hengst is teruggetroken uit de dekdienst?


ik weet van niks Verward

hoe weet je dat?

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:08

nee, daar heb ik ook nog niks van gehoord.

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:08

Misschien heeft ie dit jaar geen nakomelingen getoond of daarop afgekeurd ??? Verward

Marijke

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:36

marijke* schreef:
Misschien heeft ie dit jaar geen nakomelingen getoond of daarop afgekeurd ??? Verward

Marijke


mmmm, er staat geen raport van zijn afstammelingenonderzoek, die moet er denk ik wel in staan Verward Het kan wel eens waar zijn, maar misschien krijgt ie volgend jaar een kans!

het zou wel zonde zijn, de enigste schimmel in het stamboek!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:27

AAAAAH ik hoop zo dat hij NIET is terug getrokken uit de dekdienst..

heb hem op m'n lijstje staan als hengst voor mijn NF, als hij goed genoeg is tenminste (en ik zoek een gkk schimmel NF hengst )

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:24

laurake schreef:
AAAAAH ik hoop zo dat hij NIET is terug getrokken uit de dekdienst..

heb hem op m'n lijstje staan als hengst voor mijn NF, als hij goed genoeg is tenminste (en ik zoek een gkk schimmel NF hengst )


ik heb vandaag gehoord dat de eigenaar hem teruggetrokken had voor de denkdienst en als sportpony is verkocht

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:48

liberty"]
[quote="laurake schreef:
AAAAAH ik hoop zo dat hij NIET is terug getrokken uit de dekdienst..

heb hem op m'n lijstje staan als hengst voor mijn NF, als hij goed genoeg is tenminste (en ik zoek een gkk schimmel NF hengst )


ik heb vandaag gehoord dat de eigenaar hem teruggetrokken had voor de denkdienst en als sportpony is verkocht
[/quote]

hihi, dekdienst zul je bedoelen Knipoog
Is niet zo erg (nou ja, wel een beetje), ik heb vandaag op de hk in Geel weer een heleboel andere hengsten gezien die me wel wat lijken.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:41

laurake"]
[quote="liberty"][quote="laurake schreef:
AAAAAH ik hoop zo dat hij NIET is terug getrokken uit de dekdienst..

heb hem op m'n lijstje staan als hengst voor mijn NF, als hij goed genoeg is tenminste (en ik zoek een gkk schimmel NF hengst )


ik heb vandaag gehoord dat de eigenaar hem teruggetrokken had voor de denkdienst en als sportpony is verkocht
[/quote]

hihi, dekdienst zul je bedoelen Knipoog
Is niet zo erg (nou ja, wel een beetje), ik heb vandaag op de hk in Geel weer een heleboel andere hengsten gezien die me wel wat lijken.
[/quote]

woeps foutje Bloos

was jij er ook joh! Ik ook!!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 08:54

Klopt hij heeft hem verkocht als sportpony. Beide hengsten (Fahran en Andor) van die combinatie zijn teruggetrokken en verkocht als sportpony. Ik geloof dat die combinatie van eigenaren is opgehouden te bestaan. Ik zal het eens navragen bij mijn schoonzus, die kent hem.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:07

Belker schreef:
Klopt hij heeft hem verkocht als sportpony. Beide hengsten (Fahran en Andor) van die combinatie zijn teruggetrokken en verkocht als sportpony. Ik geloof dat die combinatie van eigenaren is opgehouden te bestaan. Ik zal het eens navragen bij mijn schoonzus, die kent hem.


uhm Fahran is van een Belg, die 2 hengsten hebben allebei een andere eigenaar. Ik denk niet dat dat een combinatie was, die 2 eigenaren.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 08:07

Nee, dan was het een andere hengst,. Hij had er 2 staan en hij heeft ze allebei als sportpony verkocht. Welke de andere is weet ik dan zo net niet. De combinatie bestaat uit 2 mannen uit het noorden, zeker geen belg dat klopt.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:43

Belker schreef:
Nee, dan was het een andere hengst,. Hij had er 2 staan en hij heeft ze allebei als sportpony verkocht. Welke de andere is weet ik dan zo net niet. De combinatie bestaat uit 2 mannen uit het noorden, zeker geen belg dat klopt.


mmm, dat ga ik eens uitzoeken dan! Weet je ongeveer een naam?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:52

liberty"]
[quote="Belker schreef:
Klopt hij heeft hem verkocht als sportpony. Beide hengsten (Fahran en Andor) van die combinatie zijn teruggetrokken en verkocht als sportpony. Ik geloof dat die combinatie van eigenaren is opgehouden te bestaan. Ik zal het eens navragen bij mijn schoonzus, die kent hem.


uhm Fahran is van een Belg, die 2 hengsten hebben allebei een andere eigenaar. Ik denk niet dat dat een combinatie was, die 2 eigenaren.
[/quote]

En Fahran staat zowiezo niet ter dekking, er mag niemand anders aankomen van z'n eigenaar en hij gaat enkel op de keuring voor de show.
Wij mochten er afgelopen hengstenkeuring amper (nou ja, amper zeg maar geeneens) een foto van maken...
Ik ga hier niet uit de doeken doen wat voor spanning er tussen ons hing maar ik vindt het een akelige man en er is geen enkele mogelijkheid dat ik mijn merrie naar 1 van z'n hengsten breng (al had ie Mister Universe op stal staan, zoals hij tegen ons deed maak je geen klant)

Enfin, Fahran staat dus niet ter dekking en loopt enkel in de sport.
Er is ook absoluut geen mogelijkheid dat de eigenaar Fahran verkoopt, tenminste dat zijn z'n eigen woorden.
Het zal dus een andere zijn geweest.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 08:35

Citaat:
Enfin, Fahran staat dus niet ter dekking en loopt enkel in de sport.
Er is ook absoluut geen mogelijkheid dat de eigenaar Fahran verkoopt, tenminste dat zijn z'n eigen woorden.
Het zal dus een andere zijn geweest.

Zoals ik daar onder had aangegeven is het dus een andere hengst geweest die ook van de eigenaren van Andor was. Jouw verhaal is wel roddel maar verder niet meer van toepassing. we waren er al uit dat het niet Fahran was.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:49

Belker schreef:
Citaat:
Enfin, Fahran staat dus niet ter dekking en loopt enkel in de sport.
Er is ook absoluut geen mogelijkheid dat de eigenaar Fahran verkoopt, tenminste dat zijn z'n eigen woorden.
Het zal dus een andere zijn geweest.

Zoals ik daar onder had aangegeven is het dus een andere hengst geweest die ook van de eigenaren van Andor was. Jouw verhaal is wel roddel maar verder niet meer van toepassing. we waren er al uit dat het niet Fahran was.


Tja, roddel uit de mond van Gust hemzelve dan Haha!

Enneuh sorry hoor, azijn gedronken bij je ontbijt?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:43

Nee, maar ik merk wel dat er vaak niet gelezen wordt wat er staat. Daar krijg je veel 'vervuiling' van. Maarre, je hebt een beetje gelijk. Ik ben nu bezig met kwaliteitssystemen, ISO normen,KEMA eisen ec. Ben even een pietje precies. misschien let ik nu wel iets teveel op punten en komma's. Behalve bij mijn typewerk dan.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:29

Belker schreef:
Nee, maar ik merk wel dat er vaak niet gelezen wordt wat er staat. Daar krijg je veel 'vervuiling' van. Maarre, je hebt een beetje gelijk. Ik ben nu bezig met kwaliteitssystemen, ISO normen,KEMA eisen ec. Ben even een pietje precies. misschien let ik nu wel iets teveel op punten en komma's. Behalve bij mijn typewerk dan.



Tja, ik begrijp je ook wel hoor. Maar als je zelf ook even goed had gelezen wat er stond zag je dat ik dat stuk had gequote..Ik had het dus wel gelezen voor ik het plaatste.

Enfin, even goede vrienden hé Knipoog

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 11:38

Hey,

Andor was van comb. rozema/ vd veer. Ik heb het altijd al zonde gevonden dat die pony niet in de sport liep. Maar je kan toch wel hengst zijn en evengoed sporten?? Naja vaag, wel zonde, zo'n relex beessie.

groetjes Jootje

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:55

Mits je een goede ruiter hebt die de pony uit kan brengen en ook de juiste fasciliteiten. Dan kun je ze laten uitbengen. Anders heb je een probleem.