Ahum...even om te lachen...blunder!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 16:02

Ik schreef hieronder dus een stukje over een probleem met contra en middengalop. Marillion bleef met mij rennen gisteren, rechts pakken, links totaal geen druk. Hij pakte echt het bit vast en ging ervandoor, zo doet hij normaal eigenlijk niet.
Vanmorgen mijn bit een gaatje lager gehangen en tadaaaaaa...bit hing rechts maar liefst twee (2!!!) gaatjes hoger dan links! Sinds ik van de week mijn hoofdstel heb schoongemaakt, denk ik. Bit weer even hoog gehangen en, o wonder...niks meer aan de hand. Rechtsom nog wel iets moeilijker, maar dat mocht geen naam hebben, linksom deed ie het direct super! Arm paard...gelukkig was ik gisteren niet kwaad op hem geworden (ik kookte wel van binnen, maar lang leve de beheersing..) Party!!
Vandaag eerst in de binnenbak geprobeerd, ging oke. Toen buiten, daar is ie vaak loperiger, maar ook daar geen problemen. Toen meteen gestopt en met lang teugeltje het bos ingegaan, heb hem daar even lekker laten gaan... Pling

Groetjes Suzanne

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 16:45

HAHA ook zo lekker blond he suuz! HAHA maar kan gebeuren.

Groetjes Kirsten

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 17:31

hahah suzanne toch!blondie......... Dromen zat je weer te slapen Gaaaap

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 18:21

hahaha!! Heel grappig, nou jaa.... Arm paardje. Goed dat je beheersing hebt!
Ik heb een hele tijd geleden het bit verkeerd om in het hoofdstel gehangen. Ook heel grappig als je op een hete pony rijd, op het strand, als begeleiding van zo'n 6 ruiters!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 18:29

Hahaha..Jantina, die is ook leuk ja!

Ik denk tenminste dat het aan mijn bit lag. Ik had hem ook verteld dat als ie nou heeeeeel braaf die middengalop deed we snel naar het bos zouden gaan...maar of dat de reden is dat ie het zo super deed? Hahahahaha Party!! *LOL* Party!! *LOL*

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 19:34

Het is mij eens gelukt de bovenste neusriem van mijn gecombineerde over het bakstuk te doen! Tjee, wat zat hij vast op die kant zeg!! Gelukkig vrij snel gezien, neusriem goed, paard weer soepel Haha! Haha! Haha!
Ik heb wel ooit eens in de baan een meisje met een fjord gehad die dat ook had gedaan, aan beide kanten, ik de auto uit, gezegd dat ze het goed moest doen voor ze ging starten, zegt oh, mijn vader heeft het hoofdstel ingedaan, maar ze had niks gemerkt. Ik geloof dat ik dus niet wil weten wat ze normaal in haar handen heeft Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 20:06

Foei foei toch Suuz, hahahaha,
Orry was lekker voorwaarts vandaag, ik heb hem gisteren en vandaag even kort gelongeerd en flink laten werken....dus nu reageerd hij best wel vlotjes hihihihi...er gingen dus paarden naar de weide toe en hij wilde ook...dus schuine bok *LOL* ik dacht 'ja daaahaag' en hij direct heel braaf daarna aan de teugel verder...hij bokt dus ook met zijn oortjes naar voren hahahaha.
Zo'n vriendelijk paard *LOL*
Mijn buurmeisje heeft daarna nog gereden en ik heb haar aan de longe gedaan zodat ze lichtrijden en een klein stukje galop kon oefenen, terwijl ze het zadel vasthield en zijn teugels geknoopt waren.
Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 00:51

hihi winderdaad een enorme blunder.

Ik ken een vrouwtje en die had het bit achterstevoren zitten. Dus ik zeg dat zegt ze dat ze zo wel fijn rijdt. Ze heeft hem toch wel weer goed gehangen hoor.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 08:18

haha, die fout maakte ik ook toen ik mn pony net had, heel stom, maar ik had het nooit geleerd, wel vaak hoofdstellen ingevet ed, maar nooit iemand die me vertelde dat het bit ook verkeerd kan hangen, ik heb met rijden trouwens nooit verschil gemerkt, kan je nagaan wat een pony Lovers gelukkig heb ik sindsdien dezelfde fout bij een ander bespeurd, wat een troost was om dat dat betekende dat ik niet zo'n mega ramp was Bloos
maar het blijft een bolndachtige fout *LOL* (ikke ben ook blond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 09:44

Eerlijk gezegd merk ik het heel snel als er iets aan mijn hoofdstel niet goed is. Het overkomt me gelukkig niet vaak omdat ik eigenlijk altijd de tijd neem om mijn paard te zadelen. Het zit in mijn routine om alles netjes recht te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:51

Hihi, ik zal het maar toegeven: Daarom heb ik nou een westernhoofdstel: bijna geen riempjes, dus kan ik het niet fout doen *LOL*

Sportief trouwens om het hier neer te zetten Suus! Hou ik wel van, mensen die ook foutjes toe durven te geven!

Sonja

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:55

Heb het wel een keer meegemaakt dat mijn teugel los schoot na het hoofdstel schoon maken. In een middengalop is dat niet echt fijn, en dat vond mijn paard ook niet!
Het was de buitenteugel en hij donderde dus zowat om naar binnen. Hij stopte gelukkig wel snel.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:16

Pas geleden: was fijn aan het rijden, denk ineens: wat voelt het toch anders, wat blijkt neusriem doorgebroken, flapperde alle kanten op, en dan toch dat een tijdje niet doorhebben??? Gelukkig een braaf paardje, dus niets gebeurd. Ook wel eens meegemaakt op bijrijpaardje: eerste keer dat ik er op stapte, was gezegd paardje is heel erg braaf, tegen het slome aan. Ik zat er op en beessie begint te dribbelen door de bak, en toen omhoog te komen. eigenaresse zeer verbaasd!!!! Afgestapt, singel losgemaakt, zadel verschoven, toen was het weer goed. Zat waarschijnlijk een plooitje ofzo.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 18:36

HIhi, Lielle, zoiets is grappig als je op een tank rijd, iets van kruising haf en belg, en dan in volle galop over het strand dendert.
Hihihi, was dat dat paardje wist waar we naar toe moesten en stopte boven op het duin. Anders waren we volgens mij heel Ameland rondgerend!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 18:41

hee suzanne je had een tijdje terug ook al zoiets, dat weetik nog toen had je het bit ook verkeerd om gedaan hihi
dat was alleen nog op horses geloof ik

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 21:16

Ik was pas aant afzadelen, en ik kreeg het zadel er niet af!Dacht al, zo veel heeft ze toch niet gezweet??(dan gaat het wel es wat moeilijker. Zit de singel nog vast.. Frusty Arm beest, ik zoit maar te trekken

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:26

ik heb dat ook weleens bij een ander gezien,dat ze het bit er verkeerd om in had gehangen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:36

Jantina,

zo was ik een keer buiten aan het rijden toen bij iemand anders in volle galop beide teugels los schoten en hij uiteindelijk er plaat op moest gaan liggen om met de bakstukken (!) zijn paard stil te krijgen. Ik heb later dat paard heel veel gereden en die was normaal al moeilijk te stoppen laat staan op die manier. Ik was blij dat ik niet in zijn schoenen stond.
Ach en Ameland rond, is wel een mooi eiland om te bekijken in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 18:31

laast trok ik de vliegendeken van Kawa af en die heeft een staart riemje en dat ben ik dus niet gewend.Trek ik dus dat lusje strak onder zen staart.Daar was hij dus ook niet happy mee.