samenwonen met je ouders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

samenwonen met je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 13:44

Zijn er meer mensen die dat doen?
Ik ben nu op een leefdtijd dat ik wel uit huis zou willen gaan (al een tijdje wel) alleen het is zo gezellig thuis.
Ik kan vreselijk goed met mijn ouders overweg.

Net als de meeste paardenliefhebbers zou ik natuurlijk het liefste een boerderij hebben met de paarden aan huis.Echter ik kan zoiets gewoon niet betalen.
Mijn ouders willen nu dus een boerderij kopen.De paarden kunnen dan aan huis mijn ouders vinden dat zelf heel leuk maar hebben geen benul van de verzorging etc.
De bedoeling is dus eigenlijk dat ik uit huis thuis ga wonen Haha!
Indien mogelijk krijg ik een bakhuis(waar ik huur voor betaal natuurlijk) en anders splitsen we het woonhuis op (ik boven en zij beneden of andersom)

Zijn er meer mensen die het zo hebben gedaan?
Hoe bevalt dat?
Ik kan echt heel goed met mijn ouders en als ik dan mijn eigen ingang heb van het huis woon ik zeg maar niet meer thuis. (ookz elf koken etc.)

De bedoeling is dan ooit als mijn ouders 'oud' zijn ik bv het grote huis overneem en zij het kleine(oid)

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:51

Het kan echt heel goed. Ik en mijn vriend hebben 2 jaar bij mijn ouders ingewoond Lovers . Helaas geen eigen ingang en de douche en wc deelden we ook. Nu hebben we sinds dit jaar lekker ons eigen huisje Haha! . Maar als je een eigen ingang hebt dan lijkt het me helemaal goed te doen. Mits jullie je niet teveel met elkaar bemoeien. Je moet bwvs zelf bepalen wanneer je je ramen zeemt en niet je ouders.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:55

Bij mijn ouders zou ik dat zo doen, maar Harmen zijn ouders echt niet. Die bemoeien zich nu al overal mee.
Volgens mee heeft Sjuim zo'n soort constructie.

Het gaat vast goed joh! Zeker als je goede afspraken maakt.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:57

Vriendin van mij heeft het ook zo gedaan. Samen een boerderij gekocht. Ze zijn nu heftig aan het verbouwen om er 2 woningen van te maken. Het gaat heel goed. Ik zou het zelf met mijn schoonouders ook zó doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:59

Kim, zolang je het nog goed hebt bij je ouders, neem het er van! Denk eens aan wat er op je af komt als je op jezelf gaat wonen: de huur betalen van een kleine en dure sh*t flat! Als je er al aan kunt komen..... Je moet altijd zelf koken, wassen, alles zelf, kost geld, een hoop tijd, allemaal tijd die van Lottel afgesnoept zal worden. Je kunt nu nog sparen, hebt gezelligheid, kunt je verhaal kwijt thuis. Ik ben pas op mijn 27e uit huis gegaan hoor.

Overigens, de constrcutie zoals je ouders nu hebben bedacht is niet slecht maar het scheelt weinig van thuis wonen. Ja, je hebt meer privacy, maar daar is alles mee gezegd. Overigens, ik zou het doen als ik die kans kreeg.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:33

Ik woon nog lekker bij mijn ouders thuis en zit ook wel eens te denken over uit huis gaan, maar ik zie het niet zitten om mijn paarden bij mijn ouders te laten staan en zelf ergans anders te zijn...
Als je het goed met je ouders kunt vinden en ze zich niet met jou bemoeien op de manier van je moet nu toch echt dit of dit doen, dan zou ik het zeker proberen. lekker je paardjes dicht bij huis en je eigen plekkie!!!

succes er mee groetjes essie

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:11

Wij zijn thuis ook al naar een mogelijkheid aan het kijken om zoiets te doen. Wij hebben alleen een probleem, niet alleen ik, maar ook mijn broertje van 19 wil (zoals het er nu uitziet) net als ik het liefst in 1 huis met mijn ouders... En om nou 3 woonruimtes te maken...
Hè vervelend, zo'n gezellige familie Knipoog
We kunnen allemaal heel goed met elkaar opschieten dus dat zou het probleem echt niet zijn.

Mijn ouders willen het liefst een grote boerderij kopen, en ik ook, maar ik heb de centjes niet... Verdrietig Ik wil zelf niet in een rijtjeshuisje of een flatje, ben zo'n verwend kreng dat ruimte om zich heen gewend is en dat graag zo wil houden. Ook heb ik nog helemaal geen zin om uit huis te gaan... En dat zal waarschijnlijk wel zo blijven ook.

Wij hebben thuis nu eigenlijk al zo'n soort situatie, ik heb de hele bovenverdieping voor mezelf, en mijn broertje de onderste verdieping (handig, een huis met 4 verdiepingen Haha! ). Dat bevalt eigenlijk prima.

Wel grappig trouwens, dacht dat ik echt de enige was die zo achterlijk is om bij haar ouders te willen blijven wonen Tong uitsteken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:25

Mijn schoonouders hebben een behoorlijk riante woning met een behoorlijke loods. Hier hebben zij voor hun dochter (boven de garage) een complete extra woning gemaakt met slaapkamer, toilet, woonkamer, keuken, bergruimte en een nog aan te bouwen douche, eigen opgang en garage.

Zij is helaas snel vertrokken aangezien ze via haar werk in een bedrijfswoning kon wonen (ten voordele van het bedrijf, als bewaking).
Maar ik.. zou d'r best willen wonen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:04

Ik ga binnenkort verhuizen naar Limburg naar een huis met weiland en stallen. Ik ga het samen met mijn ouders kopen.
Ik heb mn eigen woningkje, met eigen ingang, keuken, douche, enz.
Lijkt me heel leuk en heerlijk mijn paarden aan huis.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:09

Je weet hoe het er bij mij uitziet...

Alleen van zelf koken e.d. komt het niet hoor Haha!
Ik eet altijd bij mijn ouders, mijn eigne fornuis en pannen gebruik ik alleen voor lijnzaad of om bitten uit te koken.
Eigenlijk slaap ik er alleen maar. Ik heb wel een uitgebreide eigen badkamer maar ga ook nog regelmatig even bij pa en ma in bad Lachen
(eigen schuld, hadden ze maar geen whirlpool, turks stoombad en sauna moeten nemen... Lips are sealed )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:18

Mijn ouders wonen in het woonhuis van de boerderij en ik woon boven de stallen.
Wel met eigen ingang enz.
Voordeel voor mij is dat ik zo de paarden bij (onder Lachen ) huis heb en toch mijn eigen huis.
Af en toe zou ik best willen dat ik ergens aan de andere kant van het land zou wonen maar over het algemeen gaat het prima.

Ik kook dus wel altijd zelf (heb misschien in al die tijd 5x nog bij m'n ouders gegeten) alleen de wasmachine delen we. Tja, anders staan er 2 machines op 20m van elkaar, beetje dubbel geld...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 01:33

Tja ik woon ook bij m'n ouders en baal er behoorlijk van. Het is hier supergezellig hoor, daar niet van maar ik heb er gewoon zo'n hekel aan om (financieel) afhankelijk te zijn van anderen. Maar ik ben student en heb paarden dus het is onmogelijk om op mezelf te gaan wonen. Heb er gewoon geen geld voor. Met de baantjes die ik naast m'n studie heb kan ik mezelf en m'n paarden onderhouden maar er blijft niets over om te sparen. Dus ik vrees dat ik nog wel minstens 3-4 jaar bij m'n ouders moet blijven wonen. Daarnaast voel ik me ook schuldig als ik hier weg zou gaan, want ik weet dat m'n ouders het liefst willen dat ik blijf.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 01:55

ik woon nog steeds wel bij me ouders thuis Haha! maar ik ben ook nog 16 :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:35

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe het zit met je relatie. Als je een vaste vriend hebt (was toch Mike?) en je wil een keer gaan samenwonen/trouwen: wil hij ook bij je ouders wonen? Zo ja,dan zou ik het lekker doen. Alleen kan je zo'n woning met de paarden bij huis toch niet betalen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 13:49

Ja sjuim van jou weet ik het daar was ik ook jaloers op, maar wil jij altijd zo blijven wonen?
Zoals het er nu naar uit zie ga ik het wel doen aan samenwonen en trouwen denk ik eigenlijk nooit dus dat zie ik tegen die tijd wel Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:56

In noorwegen zie je het echt heeeeeeeel vaak dat mensen op die manier bij hun ouders wonen. Vaak een 'gastenverblijf' (apart huis op hetzelfde erf), verschillende verdiepingen of het huis in meerdere delen gesplitst. Meestal idd met allemaal een eigen ingang/badkamer/etc. Erg relaxed als je het goed met je ouders kan vinden en ook erg relaxed voor je ouders als ze wat ouder worden.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:10

Wij zijn toen we trouwden (25 jaar geleden Haha!) naast mijn schoonouders gaan wonen. Dat is in principe prima gegaan altijd........kleine perikelen heb je altijd wel! We wonen er nog steeds, maar mijn schoonvader is een paar jaar geleden overleden, dus nu alleen nog mijn schoonmoeder......Wat er moet gebeuren als zij straks eruit gaat of overlijdt ???????????? Ik hou mijn hart vast.......wie zal er naast komen???? Geen familie iig want die zien dat allemaal niet zitten of hebben inmiddels hun eigen stek gevonden. Afwachten dus maar....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:12

Ik zit bijna in hetzelfde bootje. Ik ben nu 20 en ik wil eigenlijk helemaal nog niet uit huis. Hoewel je me 2 jaar geleden eens had moeten zien, ik zat er om te springen om weg te gaan. Gewoon omdat ik er een hekel aan heb om afhankelijk te zijn. Ik voel me echt zo'n moederskindje, maar eerlijk is eerlijk: alleen zou ik het niet redden.
Ik zou dan op een flatje zitten en mijn paard op moeten geven (of hem op de boer zetten en geen geld hebben voor de verzorging die hij verdient). Ik betaal nu voor een groot deel bijv. boodschappen en dingen voor de paarden (beperk me niet tot m'n eigen knol, maar voor alle 3), maar dat is nog geen fractie van wat ik kwijt zou zijn als ik op 'n flatje zou zitten en dan ook nog proberen een paard te onderhouden. Voor mijn ouders maakt het weinig uit (kosten voor het paard wél natuurlijk, dat is nl. het grootste obstakel). Ik zou niet voor eeuwig bij mijn ouders willen wonen, maar ik heb echt geen zin om alleen op een flatje te zitten. Zie ik gewoon echt niet zitten. Ik kan nl niet echt tegen 'alleen' en mijn familie kent me al heel lang dus daar voel ik me gewoon echt op m'n gemak. Bovendien staat knollemans er ook (sowieso, ook als ik uit huis zou gaan).
Ze zitten er over te denken om te gaan verhuizen naar een echte paardvriendelijke omgeving (we hebben niet voldoende gras voor 3 paarden) en dan zou ik misschien ook nog wel thuis kunnen blijven wonen. Voorlopig gaat dat nog niet gebeuren, en zo lang ik nog hier in de buurt werk en straks studeer blijft het denk ik nog wel zo. Hoewel ik als ik ga studeren wel wil proberen mijn paard elders te stallen en mezelf ook.
Overigens ben ik ook zo'n verwend nest, ik zie mezelf echt niet in een studentenhuis zitten, of alleen op n flatje. Vond ik 5 jaar geleden al niets en nog steeds niet.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:40

Ik zou er meteen voor tekenen! Als ik bij mijn ouders zou kunnen wonen, zoals mijn ouders nu bij opa en oma..... *droom*
Ik hoef er niet eens over na te denken.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:13

Als mijn ouders een boerderij zouden kopen, zou ik zo bij ze gaan wonen hoor (als ze dat goed zouden vinden Haha!)! *LOL*

Zeker als je een apart deel voor jezelf hebt zoals een bakhuisje of deel van de boerderij, ideaal lijkt me dat!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:51

Nimber schreef:
Ja sjuim van jou weet ik het daar was ik ook jaloers op, maar wil jij altijd zo blijven wonen?

Ja,
zo wil ik eigenlijk altijd blijven wonen!

Ik heb te veel paarden om in een pensionstalling betaalbaar te kunnen huisvesten dus wat dat betreft zit ik zowiezo aan mijn ouders 'vast'. Haha!
Dan zie ik het nut niet om ergens anders voor veel geld een appartement te kopen/huren. Ik zit toch altijd bij mijn ouder ivm met de paarden.
Mijn ouders weten ook dat ik niet weg te branden ben, maar dat vinden ze ook ok. Mede daarom zijn de paardenfaciliteiten de laatste maanden ook zo uitgebreid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:54

Ik moet er niet aan denken Haha! Mijn ouder zijn echt schatten van mensen, maar om met ze op een terrein te wonen, NO WAY!

Ik woon sinds mijn 18de op kamers, en heb nu mijn eigen huisje, ik vind het heerlijk, geen enkele verantwoording af te leggen, geen gezeur. Laat mij maar lekker alleen wonen.