Wat moet ik doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 02:09

ongeveer anderhalf jaar terug heb ik bij mijn pony (Goldy) een veulentje gefokt. (van een arabier) Alleen wou ik op dat moment ook graag een paard erbij voor de wedstrijden en dat mocht als ik óf mijn pony verkocht óf haar veulen. Ik heb na veel twijfelen en wikken en wegen toen besloten het veulen te verkopen.....
Waar (jullie raden het misschien al) ik dus heeeeel veeeel spijt van heb... Verdrietig
Als ik wil mag ik haar zelf terug kopen (word wel ff sparen) maar je raad het al dan moet er een van mijn andere 2 weg... Lips are sealed
Mijn pony wil ik niet kwijt, ik hou té veel van haar om haar te verkopen. En mijn paard.. ik hou ook van haar maar op een andere manier, van haar zou ik makkelijker (nu nog wel...) afstand kunnen doen, maar haar heb ik voor de (hogere) sport waar ik me ook wel voor wil inzetten. Maar beide pony's (goldy en haar veulen) hebben ook wel de kwaliteiten om hoger in de sport te komen... (maar dat zijn pony's... waar ik dus ook minder kansen mee heb, zoals Orun daarbij móet je met een paard meedoen, weet trouwens niet of E-pony ook nog mag, want dat word Goldy's veulen, Justy waarschijnlijk wel)
Maar wat raden jullie mij aan, wat moet ik doen... Diep in mijn hart wil ik niks anders dan Justy terug kopen, maar ik moet ook de gevolgen/conseqenties daarvan inzien en overzien...
hier nog ff een paar foto's van Justy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 09:02

Ik zou het gewoon laten zoals het nu is. Bij de pony die je wilt terugkopen, moet je maar afwachten of ze straks leuk onder het zadel gaat. Bovendien duurt het nog erg lang voordat je haar volwaardig kunt gaan rijden. Misschien krijg je ook wel spijt als je je paard verkocht hebt en ga je hem dan vreselijk missen.

Het is logisch dat je niet zo gek met je paard bent, als je in gedachten liever een ander dier voor hem in de plaats ziet. Probeer je eens een tijdje meer te richten op je paard en leuke dingen met hem te gaan doen.
Waarschijnlijk wordt je er dan nog gekker mee.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:41

Ik zou het ook laten zoals het nu is.

Natuurlijk heb je nu spijt, dat is omdat je van het veulen houdt, en ook van Goldy en het veulen IS een stukje Goldy voor je gevoel.
Maar je weet nooit of het veulen ook zo leuk/lief/goed als Goldy wordt.
En zo ja, dan nog kun je er weinig mee want als je achttien wordt zul je toch bij de paarden moeten gaan rijden.

Je schrijft dat je Orun wilt gaan doen.
Dan zou ik zeker dat paard houden, ook om ervaring met grotere paarden op te doen op allerlei gebied.
Met dat paard heb je gewoon veel meer toekomst.

Als je met het veulen Orun wilt doen (ALS dat mag, denk het niet), duurt het zeker nog vier jaar ongeveer voor je pony (het veulen nu) er aan toe is om daar met jou aan mee te doen.
Verder: je DENKT dat het veulen een E wordt, maar je weet het niet zeker...
Je paard kun je nu al trainen en op gewenst niveau brengen, waardoor je meer kans hebt Orun goed te doorlopen. Lachen

Het veulen zal zeker goed terecht komen als het gezond is en zo te horen heeft het leuke sportpony's als ouders, dus wordt het zelf ook een leuke pony die in no time een fijn baasje krijgt. Misschien is dat een troost voor je. Dit beestje komt er wel! Lachen

Over korte tijd kun je er met plezier aan terug denken, en ondertussen bereid je je maar lekker voor op wat er komen gaat.

Verder nog:
Als het met dit paard (dat je pas enkele maanden hebt) niet klikt, dan is het niet meteen zo dat je uit verdriet en frustratie maar dat veulen terug moet kopen.
Dat veulen wordt geen Goldy.
Het is gewoon zo dat je op een paard heel erg moet wennen, overstap d-pony naar paard is gewoon moeilijk.
Paarden voelen anders aan met rijden.
Ook kun je dit paard niet vergelijken met Goldy, die je vijf jaar had.

Geef dit paard een kans zou ik zeggen.
Een kans om aan jou te wennen en jij aan hem.
Zodat hij lekker in zijn vel komt te zitten en dan ook beter gaat lopen, en zich vast voor 100% voor dit lieve baasje wil inzetten!
Een vriendschapsband tussen mensen moet groeien. En tussen mens en dier? Knipoog

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:49

heeft hij daar een goed tehuis?

Zo ja, dan zou ik het zou laten..
als het het daar goed heeft

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:27

ik ga helemaal mee met chantal.. maak het je zelf nou niet te moeilijk!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 12:34

Ik wil ze gewoon alle drie! Frusty En ik maak het mezelf iid wel lekker moeilijk... Scheve mond Ik denk wel dat ik het voorlopig zo laat zoals het is, maar ondertussen spaar ik wel door voor Justy. Mijn ouders hebben ook al gezegd, fok dan nóg een veulen bij Goldy, maar dat zal nóóit Justy worden en misschien valt het dan zo tegen... Verdrietig
En eigelijk heb ik het nooit goed verwerkt dat Justy weg ging, want dat was met gemengde gevoelens, Ik was heel erg blij want nu zou ik eindelijk een paard mogen hebben. Nu héb ik een paard en denk ik weer terug aan Justy en dan heb ik alleen maar heel veel spijt.. Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:40

JIj denkt te veel met je gevoel en te weinig met je verstand. En ik zou ook geen ander veulen meer fokken met Goldy, jij bent namelijk niet voldoende zakelijk. Dan heb je straks namelijk 4 paarden die je niet kwijt wil. Tja, je kunt ook je paard verkopen maar wees dan zo reeel en zet je orun aspiraties en zo dan maar opzij. Het is of het een of het ander.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:51

mooi beesie. tja is moeilijk. krijg je straks weer niet spijt als je, je groote paard verkoopt?
anders blijf je twijvelen. zou er goed over na denken. wat je ook doet je verliest er iets mee.