VVE vraagje (over appartementen complex)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

VVE vraagje (over appartementen complex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 10:46

Het is weer zover, de half jaarlijkse leden vergadering is weer bijna Misselijk (De vorige keer kwam ik met maagpijn terug en nu nog word ik nijdig als ik aan de vorige vergaderingen denk).

Ik heb nu weer een vraag maar ik zal eerst wat uitleggen over de situatie:
We wonen in een appartementencomplex met 15 appartementen. Allemaal koop dus we hebben een VVE.
Vorige vergadering is er gestemd over het aanleggen van een nieuwe poort bij de parkeerplaats.
Met een kleine meerderheid werd er VOOR gestemd. Er was daarbij ook een bedrag afgesproken wat iedereen zou moeten inleggen (omdat er anders te weinig in kas zou blijven voor onderhoudswerkzaamheden e.d.).

Wij waren tegen de poort maar goed er was gestemd dus hebben we het bedrag netjes op tijd overgemaakt.

Wat schetst dus vandaag mijn verbazing? We hebben een overzicht gekregen van wie er wanneer heeft betaald voor de poort. En het blijkt dat 4 appartemnten niks hebben betaald en 1 maar de helft van het afgesproken bedrag. Oftewel maar 2/3 heeft wel betaald.

Dat kan toch helemaal niet? Je moet toch gewoon betalen, daarvoor hebben we een akte oid getekend voor de VVE?
Het is toch raar dat als er nu daardoor een kastekort komt we allemaal weer een verhoging van de maandelijkse bijdrage zouden krijgen?

Iemand ervaring mee?

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:01

Vanuit mijn werk heb ik er ervaring mee.

De andere partijen dienen ook te betalen, dit zal ook gaan gebeuren. Wel loop je het risico dat (zoals bij jullie) bij een kleine VVE er door de andere bewoners evt extra geld (al dan niet tijdelijk) bijgelegd moet worden om het eventuele tekort te dekken. Verder zal de VVE beheerder moeten herinneren/aanmanen en vooral een Incassoburo/Deurwaarder in moeten schakelen.

In de statuten van de VVE kun je terugvinden hoe de betalingsachterstanden worden geincasseerd. Waarschijnlijk eerst een aangetekende brief met kostenopslag, dan nog 1 met meer kostenopslag hierna wordt vaak een Incasso-partij in de arm genomen.

Mocht je nog willen weten hoe dat stuk loopt stuur me maar een PB dan leg ik het hele verhaal uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:32

Bedankt! Ik zal het op de vergaderingaankaarten want nu willen ze het er gewoon bij laten. Maar daar ben ik het dus echt niet mee eens.
Zoals jij (STEN) het hier schrijft is precies zoals ik dacht dat het zat gelukkig!

Het wordt nog gekker trouwens: op de agenda staat als punt"devoortuin en groen aan kerkpad" ennu kom ik net aangefietst...zijn ze bezig alle groen al uit te trekken. ik heb gevraagd wat ze aan het doen zijn en dat is alle groen weghalen, anti onkruidiets aanleggen en dan komen er kiezels op...
Daar ben ik tegen, ik wil het groen houden. Vorige vergadering hadden we het daar ook al over en toen werd besloten dit punt naar de volgende vergadering op te schuiven....Dan zouden we er over stemmen enzo. Maar nu doen ze het dus gewoon maar.
Volgens mij gaat Maurice lichtelijk ontploffen als ik hem straks voorzichtig ga vertellen...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:26

De andere partijen zijn inderdaad verplicht ook het volledige bedrag te betalen, de uitkomst van een vergadering van een VVE is namelijk bindend...
Fijne VVE hebben jullie trouwens, dat ze zomaar dingen besluiten zonder te stemmen... en als er dan gestemd wordt dat sommigen zich daar niet eens aan houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:30

Supertje schreef:
Fijne VVE hebben jullie trouwens, dat ze zomaar dingen besluiten zonder te stemmen... en als er dan gestemd wordt dat sommigen zich daar niet eens aan houden...

Tsja, ik ben er ok helemaal niet blij mee. Op de vorige vergadering kreeg ik de volle wind van voren omdatik tegen een nieuwe poort was. Dat stond volgens hun gelijk aan dat ik dan voor dieven zou zijn wat echt nergens op slaat. Ze leven in een andere wereld dan Maurice en ik.

Donderdag laten we ons appartement taxeren dus we gaan nu echt beginnen met het kijken naar een ander huis Haha!

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:41

Is de VVE in eigen beheer bij de bewoners? of is hij in beheer bij een 3e partij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:23

STEN schreef:
Is de VVE in eigen beheer bij de bewoners? of is hij in beheer bij een 3e partij?


Het bestuur van de VVE bestaat uit bewoners. Er zijn geen derden bij betrokken.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:04

Dat is dus lastig... Hierdoor worden de Notulen van meer belang dan je denkt. Controleer wat daarin stond over die groenvoorziening.