Een stormachtig fjordenconcours *Pieke Powerrrr*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Een stormachtig fjordenconcours *Pieke Powerrrr*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:09

Gisteravond is Pieke al opgehaald door zijn vorige eigenaren om et gaan logeren in Heythuysen. Vandaag hadden namelijk die vorige eigenaren een fjordenconcours georganiseerd. En omdat mijn moeder geen eigen vervoer heeft waren zij zo lief om Pieke op te halen en te laten logeren in zijn oude stalletje, vlakbij het wedstrijdterrein.

Vanochtend stond mijn moederom 8uur Dromen bij mij op de stoep en zijn we vertrokken naar Piekemans. Op stal aangekomen werden we meteen begroet met een luid gehinnik van Pieke op stal en de fjordenjonkies op de paddock Lovers .
Gelukkig had Pieke zijn vlechtjes nog in. Terwijl mijn moeder de sleutel ging halen van de zadelkamer heb ik van de vlechtjes “knoedels” Party!! gemaakt (tja wat moet je met een fjord met half lange manen waar je geen hengstenvlecht nog bij kan maken en wat los er niet sjiek uitziet? En waarvan de manen belachelijk dik zijn? Dan krijg je links en rechts van de manenkam een rij knotjes Haha! )
Gelukkig was hij nog heel schoon dus we konden hem rap zadelen en ben ik er op geklommen terwijl mijn moeder met de auto achter mij aan reed. Piekertje gedroeg zich gelukkig heel fijn dus met 10 minuutjes waren bij de manegehal.
Daar aangekomen heeft mijn moeder zich aangemeld en terwijlik wat met Pieke stapte kwam ze langs of ik ook niet wilde starten. Vanwege het slechte weer waren er keiveel afzeggingen (uiteraard, ik was ook blij dat Pieke gisteren al was verplaatst want het waaide echt HARD).
Even een noot: De wedstrijd was voor mensen met startkaart voor officiƫle punten maar de prijzen waren gewoon voor iedereen per rubriek (wel gesplitst 18- of 18+ ) ongeacht wel of niet startkaart, soort onderlinge wedstrijd voor fjorden dus.
Ik had eerst zoiets van: ”Maar mama, het is jouw wedstrijd en jouw pony! Het is toch niet leuk als ik dan opeens ook mee doe. Ik kwam om jou te supporteren, niet om zelf te starten! En ik heb pas 2 keer even op Piek gereden” Maar ze zei dat het toch leuk was als ik ook mee zou doen. En de ringmeester vond dat ook. Er werd al tijd opgevuld door mensen die al vroeg voor de storm waren vertrokken die nu 2 ipv 1 proef starten maar nog een starter erbij was wel leuk. Dus ik heb ingestemd. Laarzen (veel te wijd maar ja ik hoefde niet zonder beugels), cap en handschoenen kon ik van mams lenen dus dat was opgelost. Aangezien ik niet officieel startte kon ik gewoon in nette kleren en ik had een donkerblauwe rijbroek aan en een paardrijfleecevestje dus dat kon ook wel .
Toen begon het ook nog eens flink te regenen maar mocht het losrijden gelukkig binnen. Mams eerst.
Pieke heeft sinds dinsdag ondekt dat hij fjord is en dus best Tank Frusty kan spelen..*zucht, het zal wel een periode zijn*. Hij vind opeens dat hij lekker hard moet gaan, anderen MOET inhalen en nageeflijk zijn is bijzaak. Met het losrijden ging hij netjes maar in de proef wat minder. Gelukkig was hij wel bestuurbaar dus voor een B proef ging het best netjes. En het is het gewoon echt zo dat mijn moeder echt heel erg goed op Pieke staat.
Intussen stormde het akelig hard en was ik bang dat het dak er af zou waaien maar de fjordjes stonden lekker knus naast elkaar in een hoek naast de wedstrijdring hun beurt af te wachten Lovers .
Dat kan ook alleen met fjorden, Pablo zou allang door het dak heen zijn gegaan maar de fjordjes stonden lief kont aan kont te wachten. Pieke probeerde wel in de kont van voorganger te bijten en het publiek snoepjes af te dwingen maar naar het geraas van het dak keek geen enkele fjord.
Na mijn mams mocht ik op Pieke, gauw cap kleiner gemaakt, haar laarzen aan en mijn beugels langer gemaakt. En vervolgens mochten we losrijden. Pieke was echt stug. Wat een eigenwijs ding is het dan. Net als ik dacht dat ik hem had en rustig nagaf vond hij het wel weer genoeg. Hij wilde niet in de linkergalop en wel naar de andere fjorden vriendjes kijken. Puberteit bezig, hij is pas net 7 tenslotte?
Toen weer even wachten naast de ring en starten. In de proef was hij eigenlijk best lief. Hij deed geen rare dingen en toch was ik na de proef buitenadem.
Na de proef gingen we weer terug naar zijn logeeradres: EUH, je denkt toch niet dat Pieke door een plas water het terrein verlaat Extreme duivel ? Weg van zijn fjordenmaatjes? Pas maar op Katrientje! Een fjord is dan heeel sterk en wil best net doen alsof hij over geparkeerde autos wil en door enge diepe greppels..
Tssj, uiteindelijk heeft mijn mams hem beetgepakt en ons door de plas het terrein afgeleidt.
Poe hee en daar WAAIDE het! Ik woei bijna van Piek af, zonder overdrijven. Mijn cap zat niet zo strak en die waaide echt omhoog en naar achteren, heel irritant. De jonge boompjes langs de weg waaiden zover over dat ze met hun toppen het wegdek raakten. Het eerste stuk hebben we in sukkeldraf afgelegd (dan heeft Pieke minder tijd om te bedenken wat eng is hoopte ik). De laatste 5 minuten was het wat rustiger en konden we lekker aan een lange teugel stappen (en dat is dan een fjord: er komt een kudde shetten in de wei naast de weg aangesjeesd en Pieke hinnikt alleen maar enthousiast, Pablo probeert dan meteen of hij ze kan ontvluchten door de lucht in te springen oid).
Op stal hebben we Piek een flinke lading hooi en wortels gegeven Vork .
Daarna weer terug naar de wedstrijd. Daar aangekomen heb ik even Maurice gebeld, het was zo hard gaan waaien dat ik het waarschijnlijk niet zou halen om op tijd voor sluitingstijd van de manege op stal te komen Ik zou met de trein terugf gaan naar Geleen maar die treinen reden niet meer en mijn moeder durfde niet met de Panda de groet weg op; het stormde echt. (Maurice zou Pablo hooi en wortels gaan geven.
Intussen werden de punten op het scorebord geschreven, Mams had 168 punten en ik had 172 punten dat betekende voor onze categorie (B 18+) een 2e plaats voor mams en Pieke en een 1e voor mij en Pieke (er waren maar max. 10 deelnemers in onze categorie denk ik maar toch: Pieke is gewoon super stoer!) . Yeah, PiekPowerrrrrr. De vorige eigenaren waren ook trots dat "hun" Pieke het zo goed had gedaan.
Daarna belde Maurice mij: hij kon Pablo geen hooi geven want het manegeterrein was afgezet door de brandweer. Er was een oude wilg omgevallen waarvan een paar takken op het gedeelte met de manegepony’s en bij Pablo’s stalgedeelte waren er dakpannen los en was het dus ook verboden om te komen Huilen . *Sjips dus*.
Na de prijsuitreiking (ik een halster *handig voor Pablo want die molt ze nog wel eens op wei* en mijn moeder een zak Pavo Stibro die ze als dank voor de stalling aan de vorige eigenaren van Pieke heeft gegeven) zijn we toch maar huiswaarts gekeerd. Ik hoop dat de weinig mensen die toch met de trailer waren gekomen (alleen mensen van de ochtend, in de middag heeft iedereen afgebeld uiteraard) ook veilig thuis zijn gekomen. Wij moesten een stuk omrijden maar zijn veilig thuisgekomen. Eerst nog even lang stal maar het was door de brandweer verboden om het terrein waar Pablo staat te betreden wegens rondvliegende dakpannen. Het was afgezet en ik kon ook via de keuken niet bij de stal komen. Arme Pablo Verdrietig heeft dus heel de dag op stal gestaan en geen hooi gehad. Alleen vers stro en biks. Gelukkig kunnen ze wel de stallen van binnen in de gaten houden met de beveiligingscamera’s dus het zal wel goed gaan.
Morgenochtend ga ik maar meteen even kijken hoe het daar is.
Pieke wordt weer thuisgebracht als de wind is gaan liggen, morgen waarschijnlijk en anders overmorgen.

Alvast 1 foto van Mams en Pieke tijdens het inrijden in de binnenhal:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-02 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:09

wat een verslag zeg Lachen Wel leuk hoor vooral toen ie niet van t terrein af wou Haha! dat doet Shico nou nooooit Knipoog maar klinkt allemaal erg gaaf, ben benieuwd naar meer foto's van Pieke met de grote voorpluk Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:55

Leuk verslag!!
Zomaar ineens een wedstrijdje rijden op een Fjord en dan ook nog eerste worden *LOL* Leuk man!
En je moeder tweede, pfff die Pieke was dus onverslaanbaar eigenlijk.
Ja Fjorden zijn toch een slag apart, wat een ander eng vindt kijken zij niet van op maar kunnen bij de normaalste dingen ineens heel dwars gaan doen Schijnheilig Ach ja, het houdt je scherp zullen we maar zeggen.
Heb je nog meer foto's? Was wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:55

Cody schreef:
Ach ja, het houdt je scherp zullen we maar zeggen.
Heb je nog meer foto's? Was wel benieuwd!


Het houdt je inderdaad scherp ja Die fjorden hebben soms zulke herkenbare fjordenstreken, echt grappig om dan op zo'n dag te zien *LOL*


Ik heb nog een paar onscherpe foto's maar misschien dat er nog wat foto's van de organiserende club komen, die hebben namelijk ook fanatiek foto's gemaakt.
We hebben de proeven op video opgenomen dus misschien als ik de band krijg dat ik daar nog wat vanaf kan halen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:51

O, wat zijn die vlechten mooi joh! Dat ziet er super uit!

Wat leuk dat jij ook meegedaan hebt, het is wel een fijn paardje die Pieke als ik het zo lees!

Hoe is het nu afgelopen met jouw eigen stal en Pablootje?


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:52

Leuk verslag zeg!

En wat een mooie foto, hij loopt echt netjes!!!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 23:54



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers