wat ik niet begrijp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

wat ik niet begrijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 10:50

wie gaat er nou met zo.n weer als gisteren ,terwijl er aan alle kanten gewaarschuwd was, met de trailer en paard op pad.??
Ik moest gisteren jureren en van te voren even opgebeld of t doorging...ja hoor er waren al mensen. Verward Verward Verward
4 waren er nog over , die 2 proeven moesten rijden.
Komt de eerste binnen,,,,,,,,,kreupel,,,,,,,, . Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:00

Ik was ook gegaan (rij momenteel even geen wedstrijden). Maar dan als ik er te paard heen kon (soms kan het).
Verder kan ik het me enigzins voorstellen dat die ruiters wel komen: verenigingen berekenen je doodleuk het inschrijfgeld + verhoging door, dus dan ging ik ook heen. Betalen terwijl je vanwege overmacht niet mee kunt doen is niet leuk. Als verenigingen wat meer begrip voor sommige situaties hebben (kreupelheid met veeartsverklaring, of zoals gisteren storm) dan kun je makkelijker besluiten om niet te gaan. Als je 10 euro per proef moet betalen, nou dan kan ik de keuze van sommige ruiters best voorstellen. En als je maar voorzichtig rijdt met de trailer, tja, dan is het niet echt onverantwoord. Nu moet ik zeggen dat het bij ons slechts windkracht 7 is geweest, dus niet zoals op andere plaatsen in het land.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:43

Ik zou dus absoluut NIET gaan,als je die beelden zag van verkeer wat heen en weer slingerde,het zal je trailertje(incl paard)maar zijn,nee bedankt!
Er werd immers gewaarschuwd dat als je er niet perse uithoefde dat je het dan ook niet doen moest,nou ik vind n wedstrijd niet zo belangrijk dat ik door de storm zou gaan voor die ene of twee wpntjs,Dan maar lekker thuis,kan er niks met je geliefde knol gebeuren

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:47

Maar Ineke moest jureren Sanex Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:31

Ik heb gisteren ook gejureerd, maar op 1 na had iedereen die met de trailer moest komen afgezegd. Er deden dus alleen mensen die op de betreffende accommodatie stonden.

Een stalgenootje van mij had ook wedstrijd maar daar de organiserende vereniging zelf de wedstrijd al afgeblazen Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:42

Ik zou ook moeten starten gisteren. Maar ik had zaterdagmiddag op teletekst al gezien dat het zou gaan stormen, dus ik heb meteen afgebeld. Ik ga zeker niet op pad met de trailer met storm, ook niet als het een klein stukje is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:02

ik moest gister ook starten, maar ik wilde absoluut niet met de trailer, t was maar 5 km hiervandaan, maar nee sorry, als er iets was gebeurt had ik achteraf zoooooo'n spijt gehad!!

ik ben er ff gaan kijken en zag dat er veel te paard heen waren gegaan, nou is die van mij niet echt gek vanwege de wind maar hij wil normaal al niet graag buiten rijden, dus ik dacht eerst van ik neem ons mam mee, en een longeerlijn, kan ze hem vasthouden, maar toen merkte ik op een lange open weg ineens hoe hard het waaide, en hoe gek sommige paarden waren die er ook heen stapten!

en we moesten losrijden tussen de bomen in waar de takken uitvielen!

dus ik heb afgemeld!

dan maar een wedstrijdje minde,r en ja t inschrijfgeld, ja das dan jammer, liever betalen voor een wedstrijd waar ik niet ben gestart, dan dat er iets met mij&mn paardje zou gebeuren!


er is in westerhoven n paard onder een omgevallen boom terecht gekomen!stond op voorpagina van de krant!

stond met nog 2 paarden in de wei, viel een boom om, paard kreeg hem op zn hoofd enlag er daarna onder, bloedde uit zn neus, en toen 's avonds de verdoving was uitgewerkt kon ie nog niet opstaan, weet niet hoe het er nu mee is!
echt verschrikkelijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:33

Ik zou dus ook niet gaan.
Dan maar 10 euro per proef Ik betaal zelfs liever 100 euro per proef extra dan de hoge veeartskosten mocht er wat gebeuren om maar te zwijgen over fataleafloop.
Dus voor een paar van die rotcenten ga ik echt niet op pad.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:17

ik had ook wedstrijd hoor! de zaterdag had ik gesprongen op Indoor Barneveld en zondag op mijn eigen cluppie dressuur rijden, 's ochtends was het nog aardig rustig, dat we er waren begon het hevig te keer te gaan! de gemeente mensies kwamen al even vertellen dat veel wegen waar afgesloten, er hebben er ongeveer 5 mensen van andere verenigen, de rest van onze eigen club, alleen me avder moest me ophalen(was die ochtend met iemand anders heen gegaan) maar dat kon niet, te veel risico natuurlijk! we hebben nog rondgevraagd of we de paardjes niet vlakbij bij een clubgenootje konden stallen maar dat ging niet! uiteindelijk heeft iemand van de club mijn paardje en nog een paardje naar dat huis gebracht(van dat ene paardje,snap je?!) want 2 paarden in een kar ging nog wel! lekker veel gewicht! mijn paardje staat daar dus nog! dus ik misde hem wel! die kleine heeft de hele dag en nacht staan hinniken! maar vanavond komt ie weer terug! maar als ik dit van te voren wist was ik natuurlijk ook niet gegaan!

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:22

Mijn instructrice is gisterochtend ook nog gegaan. Ik ging mee om te lezen en had verwacht dat ze misschien wel af zou bellen. Heen hadden we eigenlijk nog niet zo'n last van de wind, maar we waren ook al vroeg op pad. Ze heeft supergereden en is blij dat ze toch geweest is.
Terug hebben we het stuk op de dijk heel rustig gereden en dat was toen ook nog te doen. Pas na 12 uur is het bij ons echt steeds gekker te keer gegaan, met als hoogtepunt zo'n beetje tussen 3 en 5 uur. Toen zou ze ook niet meer gegaan zijn, maar 's morgens was het dus nog wel te doen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 18:00

Ik moest dus ook om 12 uur rijden.
Ik was al om half 11 op plaats van bestemming.
wat trouwens ook nog maar 5 min. van huis was.
En toen was er hier nog niks aan de hand.
Harde wind, maar zeker geen storm.
Ik ben dus ook gewoon gegaan.
En we hebben niks aan auto en trailer gevoeld.
De terug weg waaide het wel een stuk harder, maar ook toen nergens last van gehad. Maar we hebben wel rustig gereden.
En ook bij mij in de ring waren geen afmeldingen.


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:15

Nou voor 10 euro?????? Dat kost het niet maar dan nog zou ik NIET gaan, dadelijk vliegt je paard de dood in...
Ik ben smorgens nog op een wedstrijd geweest wezen kijken naar een leerling, toen was het al best erg maar nog enigszins te doen....later echt niet hoor!!!! En daar is het halve dak eraf gewaaid dus later de wedstrijd afgelast, in de buurt was er wedstrijd en meteen al smorgens afgelast.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:25

Die paar euro weegt naar mijn idee niet op tegen de kans op ongelukken. Ik zou dus absoluut niet gaan!

* To Belg, or not to Belg *

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:03

Ik zou dus echt NIET gaan! Als je die beelden op TV zag... nou neejh bedankt! mijn paardje is veel en veel meer waard dn die 10 euro. Ik heb ook geen haast met wedstrijden ofzo dus die ene wedstrijd meer of minder.... volgende keer gewoon 2 winstpunten Tong uitsteken

(L)

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:08

Met een trailer zou ik dus echt niet gaan. Met een vrachtwagen misschien nog wel, maar dan moet 't wel een grote zware zijn, niet zo'n klein B-rijbewijs-Mercedesje.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:47

Ik ben wel gegaan, moest buiten rijden. Niks gebeurd, met helemaal niemand die daar reed trouwens. Niemand afgemed, ja 1; was al de hele week ziek.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers