Lage bloeddruk gevaarlijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:00

Heb je foto's een bekeken en over je lijnen ed gelezen. Dit begint toch verdacht veel op Anorexia te lijken. Is dat zo is, dan wordt het hoog tijd dat je professionele hulp zoekt, want daar kom je zelf nauwelijks uit. Als je er ook nog bij zou braken kan dit de kalium spiegel zo verstoren dat je er hartritme stoornissen van krijgt, wat een fatale afloop kan hebben. Dus let goed op jezelf en zoek hulp als dit het geval is!!! Want op die laatste foto's zie je er echt niet gezond uit ( ook al vind je zelf waarschijnlijk van wel).
Zonde want op die andere foto's zag je er perfect uit.
Stop dus met die ongezonde manier te lijnen.

tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/


Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:10

Trekjes van anorexia inderdaad! Kijk uit meid want daarmee help je jezelf in de vernieling.

Een vriendin van mij had dezelfde symptomen als jij nu hebt, geen menstruatie, haaruitval, lage bloeddruk etc. die is toen op tijd gestopt met lijnen.

Ik hoop dat jij dit ook kunt. Zoek anders hulp, een dieetiste ofzo die jou goede adviezen kan geven over gezond en verantwoord eten.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:31

Probeer gewoon gezond te eten en dan ook een normale hoeveelheid. Je bent idd behoorlijk mager geworden en dat is zonde en het zou helemaal zonde zijn als je nog verder vermagert.

Je hoeft uiteraard geen bakken patat en snacks weg te eten maar probeer wel minstens 3 volwaardige maaltijden per dag te nemen.

Want jouw probleem is vast niet alleen de bloeddruk... Als je er zelf niet uitkomt zoek dan hulp, dat ben je waard!!!!

Wat betreft de bloeddruk kan je idd zoute drop, chips, roodvlees eten. Ik heb het ook gehad en dat advies kreeg ik van de HA.

Sterkte ermee

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:59

Twee jaar geleden kreeg ik last van duizeligheid, hoofdpijn, pijn in de hartstreek en in mijn armen, zwart voor de ogen bij het opstaan. Ik ben daarmee naar de dokter gegaan, ik had toen een te lage bloeddruk. Hij heeft me toen gezegd meer zout te eten. Dat heb ik toen +/- gedaan.

Na een maand wou ik opstaan uit de zetel (ik lag plat). Ik geraakte niet meer recht, geen gevoel meer in armen en benen. Snel de dokter erbij gehaald. Mijn bloeddruk was nog maar 8 over 5. Ik ben met spoed naar het ziekenhuis gemoeten, daar was mijn bloeddruk door het opstaan ineens 14 over 10. Midden in de nacht in het ziekenhuis was mijn bloeddruk plots gedaald tot 6 over 2. Je bloedt stroomt dus niet meer, héééé. Ik had dus kans op zuurstoftekort in mijn hersenen, bloedvergiftiging etc (als je het zelf zo even nagaat).
Na deze ervaring wil ik noooooit meer een te lage bloeddruk hebben.

Mijn lage bloeddruk komt niet door te weinig eten (ik eet 3 serieuze maaltijden per dag en tussendoor), maar door een enorm snelle spijsvertering waardoor ik veel moet eten per dag, daarbij nog eens zware maandstonden en mijn sport. Ik moet dikwijls TUC-koekjes eten (je weet wel, zout) en ik heb de zeer licht medicatie Efortil liggen voor noodgevallen. Dagelijks neem ik a tequila-stijl wat zout in, gewoon omdat het moet.
Wat als je duizelig wordt in de wagen (ik kon gewoon niet meer autorijden), op straat, flauwvalt op feestjes, iedere dag om 9 uur al stikkapot zijn???
Dus geloof me, een te lage bloeddruk is niet gezond/leuk.

En nu lekker verder vertellen!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:19

Pff, Elke. je wás altijd zo'n gezellige en vooral gezonde meid. Wat is er gebeurd met je... Als ik naar die foto's kijk, Je bent al veel te ver gegaan met lijnen, je had niet eens hoeven te lijnen - je was prima hoe je was. Op die foto waar je op sunny zit zie je er zoveel beter uit als die recente foto's - ga flink snoepen om je bloeddruk omhoog te krijgen en wat meer vet te kweken.

Een doel voor ogen hebben is niet erg, maar je moet niet het onmogelijke willen. Op die foto's herken ik je niet, zo was jij nooit en volgens mij ben je zo ook niet. Ik denk niet dat de bokkers je op een ander idee kunnen brengen, maar ik zou eens wat sites over eetstoornissen bekijken (en dat is niet als beschuldiging bedoeld, maar je ziet er écht niet gezond uit)

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

AthenaWytske

Berichten: 482
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Kortessem, België

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:55

Ik heb er ondertussen ook al 3 jaar last van...
Duizelig, ontzettend moe (al slaap ik 14 uur op 24, ik blijf moe), heb geen zin in wat dan ook, enz...
Ik neem dagelijks 2 pilletjes Effortil, een grote zak zoutchips en moet Vichy Célestins drinken (water met een zoutsmaak, maar die proef je na een paar weken niet meer).
Mijn moeder heeft er ook erge last van gehad... Zij heeft het verholpen door Stout bier te drinken, dat is donker Engels bier... Ik kan het iig niet binnenkrijgen, maar het helpt echt!!

Minerva Wytske Theentje

De paarden spreken ... luister naar ze.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:00

Ik heb ook een lage bloeddruk denk ik als ik dit allemaal zo lees.
Ik hoef soms maar even door mn knieen te gaan, en ik zie een paar seconden niks als ik weer opsta.
Ook die pijn in mn hartstreek en (linker)arm zoals iemand noemde, heb ik en soms extreem moe. Maar soms kan ik ook makkelijk tot 3/4 uur opblijven zonder moe te worden, heel raar.
Ik had eerst ook haaruitval en werd niet meer ongesteld, ook ik was aan het lijnen maar ik kan me niet voorstellen dat het daarvan komt.
Aangezien het lijnen vaak niet echt lukte en daardoor toch genoeg/te veel eten binnen kreeg/krijg. Ik heb ook niet vaak honger of een lege maag dus ik eet genoeg lijkt me. Weet ik eigenlijk wel zeker.

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:03

mijn bloeddruk is mijn hele leven al 90 over 50. heb er niet echt veel last van. moet alleen op letten dat ik voldoende blijf eten en drinken. ik val door die lage bloeddruk namelijk nogal snel flauw.
duiziligheid heb ik ook wel last van en dan met name in benauwde ruimtes, maar dat heeft er niet veel mee te maken

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:39

Ik heb ook een lage bloeddruk en dat is niet gevaarlijk hoor!
Je leeft juist eerder langer doordat je hart niet zo hard hoeft te werken..!
Idd regelmatig eten en voldoende en wat bij mij ook altijd helpt is iets met alcohol drinken, dan stijgt ie dus meteen, maar wel eerst iets eten dan!

Anoniem

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:51

mij werd geadviseerd veel ijzer te eten,ja geen echte ijzer uiteraard;)
ook iets van wortelsap,dropjes/zout.

maar eh,ik sluit me voor de rest bij de andere bokkers aan...ik vind je er slecht uitzien,pas op jezelf..

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:03

Tooske schreef:
Ik heb ook een lage bloeddruk en dat is niet gevaarlijk hoor!
Je leeft juist eerder langer doordat je hart niet zo hard hoeft te werken..!


Zeg nooit niet gevaarlijk. Het is inderdaad waar dat het 'gezonder' is dan iemand met een hoge bloeddruk.
Maar iemand met een lage bloeddruk zijn hart moet meer pompen (dus hogere hartslag) om je bloed rond te kunnen voeren. Als je een jong gezond hart hebt, is dat geen probleem, maar voor oudere mensen, of mensen met hartproblemen is dit echt opletten geblazen.
Verder is het toch echt niet leuk om -door een lage bloeddruk- constant last te hebben van hoofdpijn, duizeligheid, zeer rond hartstreek en (linker)arm, paniekaanvallen (door drukval), hyperventilatie (door paniek bij drukval), zwart voor ogen, slappe benen...

En nu lekker verder vertellen!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:24

Ts ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je reactie, aangezien iedereen het zowat erover heeft dat je gewoon te erg aan het lijnen bent.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:34

Ik denk niet dat de TS gaat reageren. Dat kan je ook moeilijk van haar verwachten. Ik hoop alleen wel dat ze alles leest en goed in d'r opneemt... En natuurlijk hoop ik van harte dat ze er aan uitkomt!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:38

snowdon schreef:
Ik denk niet dat de TS gaat reageren. Dat kan je ook moeilijk van haar verwachten. Ik hoop alleen wel dat ze alles leest en goed in d'r opneemt... En natuurlijk hoop ik van harte dat ze er aan uitkomt!

DAT kan ik enig sinds wel begrijpen.. maar open dangeen topic.. Ik vind het zelf een hulp roep.. ( dit topic)
Want iedereen zal weten dat je commentaar krijgt en dit soort reacties.. OOk zij..

Vind het dan wel jammer dat ze niets meer laat horen .. mischien oogjes geopend?? wat ik hoop voor haar !

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:41

Cayusejuhh schreef:
snowdon schreef:
Ik denk niet dat de TS gaat reageren. Dat kan je ook moeilijk van haar verwachten. Ik hoop alleen wel dat ze alles leest en goed in d'r opneemt... En natuurlijk hoop ik van harte dat ze er aan uitkomt!

DAT kan ik enig sinds wel begrijpen.. maar open dangeen topic.. Ik vind het zelf een hulp roep.. ( dit topic)
Want iedereen zal weten dat je commentaar krijgt en dit soort reacties.. OOk zij..

Vind het dan wel jammer dat ze niets meer laat horen .. mischien oogjes geopend?? wat ik hoop voor haar !



Idd, ik kan het ook begrijpen dat ze niet reageerd, maar ja je opend een topic met een vraag, oke het wijkt af, maar denk dat iedereen ook wel wil weten hoe het nu een beetje zit.
En ik wil vooral weten wat de ts er van denkt

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:18

Het topic gaat toch helemaal niet over het lijnen, het is haar goed recht om niet te reageren, zou ik ook niet doen.
Ze zal het vast goed opnemen maar er iets mee doen is het 2de, makkelijker gezegd dan gedaan voor iemand die een eetstoornis aan het ontwikkelen is/heeft.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:00

Als zij inderdaad een eetstoornis heeft of aan het ontwikkelen is, zal ze daar ook nauwelijks zonder profesionele hulp vanaf komen. Zelfs met professionele hulp is het een zeer moeilijke weg ( een hoop mensen lukt het uiteindelijk nooit) Heb er in mijn werk al de nodige patienten in meegemaakt. Zijzelf zien zich gewoon te dik, hoe hard ook iedereen schreeuwt van niet en dat ze juist te mager zijn. Het zijn ook vaak andere problemen die eraan ten grondslag liggen en waar ook iets aan gedaan moet worden. Ze moeten er van doordrongen zijn dat zij wel oké zijn maar dat hun eetpatroon dat niet is. We hebben zelfs patienten gehad die zo ver onder hun gewicht kwamen dat ze in het ziekenhuis onder dwang sonde voeding kregen om weer op een leefbaar gewicht te komen. Zo gauw als ze weer uit het ziekenhuis waren begonnen ze weer aan hun zelf-destructieve eetpatroon!
Het is een zeer zware en lange weg te gaan voor Anorexia en Boulimia patienten.
Hoop voor haar dat ze daar (nog) niet toe behoort.

tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:43

ik heb ook altijd een vrij lage bloeddruk.
tijdens de laatste paar maanden van mijn zwangerschap was die alleen heel erg laag. 80/40....
was voor mij niet zo best en had er ook last van, was snel duizelig enzo maar voor mijn baby was het erg goed volgens de gyneacoloog. ik kreeg het advies om zout te eten en veel drop en chips enzo.

succes ermee in elk geval, ik weet hoe vervelend het kan zijn.

!!de appies worden ondergewaardeerd!!


zonnebloem18

Berichten: 24820
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:03

Dit begint inderdaad vormen van anorexia te vertonen vooral het niet ongesteld worden en de lage bloeddruk komen me bekend voor.

Ik hoop dat je weer naar je eigen huisarts gaat als hij terug is misschien kan hij je wel beter advies geven.
Stoppen met lijnen lijkt me zoiezo een goed plan.
En van aardappels, groente en vlees eten wordt je echt niet dik.
Dan heb ik het wel over fatsoenlijke portie's en niet over 1 aardappel, klein stukje vlees en een lepel groente.

Misschien heel raar maar als mensen echt te dik zijn is een dieet juist veel eten veel groente, veel brood, veel fruit.
Hierdoor val je wel iets af maar blijf je energie houden.

In jou geval zou ik met ie,mand gaan praten die je vertrouwd (moeder, vriendin o.i.d.)

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:17

Vroeger had ik ook altijd een veel te lage bloeddruk bij operaties ed werd ik altijd snel blauw. Ben ook altijd te mager geweest door ziekte blijkt nu zit nu bij een dietiste. Blijf mij moe voelen (zit ook een gedeelte in de ziektewet daardoor) en kom niet veel aan misschien moet ik ook maar eens mijn bloeddruk laten controleren als ik dit hier zo lees.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:17

Ik heb vandaag bloedgeprikt. ZE dneken dat ik ook een te lage bloedruk heb. Ik ben de laaste tijd heel moe en heel duizelig..

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Lage bloeddruk gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:57

Succes meid!..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Dammie, desi92, FransienE, LieZ_Horses, ManonGrr, MarliesSam, Marloes_92, moonsparkle, Nagini, Vinny12511 en 34 bezoekers