DRHA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 20:36

Hallo, kan iemand mij iets vertellen over de Dutch Reining Horse Association? Via hun site wordt ik eigenlijk nog niet veel wijzer Frusty Ik zou graag willen weten of dit rasgebonden is, hoe goed (of slecht Party!! ) moet je zijn, wat zijn de kosten. Er is als ik het goed heb, rookies, green as grass enzo. Kan iemand mij wat meer vertellen over dat green as grass, of een proefje naar mij toesturen ?????


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 22:40

Cornelie, volgens mij kan Gisela je daar alles over vertellen. Stuur haar anders effe een PB'tje voor info!

Grtz, Sonja

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 10:06

Hoi Cornelie,

Ik heb geprobeerd een PB'tje te sturen maar ik kreeg geen akkoord dat dat ook daadwerkelijk gelukt was. Daarom even zo mijn bericht.

De NRHA/DRHA zijn organisaties die de reining promoten. Het zijn geen rasgebonden organisaties dus je kunt met elk ras deelnemen.

Behalve de gebruikelijke NRHA onderdelen heeft de DRHA 2 klassen in het leven geroepen om beginners op pad te helpen. De eerste is de Green as Grass, daar kun je elk paard, ongeacht de leeftijd van het paard, starten op 2 handen in elk legaal bit. Dus is je paard bijv. 8 jaar oud en rijdt je het paard op een 'Billy Allen'bit, mag je starten op 2 handen. Je mag starten in de Green as Grass als je minder dan fl. 750,00 in reining wedstrijden hebt gewonnen.
De daarop volgende klasse is de Rookie. In deze klasse mag je starten als je meer dan fl. 750,00 hebt gewonnen maar minder dan fl. 2000,00. Hier moet je echter je paard op 1 hand showen, ongeacht de leeftijd. (Deze klasse is dus de 'opstap' naar de officiele NRHA Non Pro klasse).
De Green As Grass/Rookie DRHA kun je starten als je lid bent van de DRHA. Kosten van een 'competitors license' van de DRHA zijn fl. 50,00 per jaar. Hiervoor krijg je ongeveer 5 of 6 x per jaar in nieuwsbulletin 'Show Us Your Tracks'. Hierin staat nieuws, wedstrijdverslagen, wedstrijdagenda en inschrijfformulieren.
Bij de NRHA/DRHA liggen de kosten van inschrijving hoger dan je waarschijnlijk gewend bent. Dit komt omdat 60% van het inschrijfgeld terug gaat in de pot zodat wij geldprijzen aan geplaatsten kunnen uitkeren.
(Het aantal geplaatsten dat geld krijgt hangt af van het aantal deelnemers in die klassen).
De patterns die gereden worden zijn de officiele NRHA patterns.

Mocht je verder nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag voor je.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-01 10:52

Bedankt voor je uitleg. Als ik het goed begrijp rijden dus ook de 'beginners' (green as grass) al de officiele nrha patterns? Of hebben zij ook wat eenvoudigere proeven? Dus gewoon al 3 a 4 spins, slidings, vliegende changementen etc? Die wedstrijden zijn toch door het hele land of alleen in vorstenbosch?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 12:32

De beginners rijden bij de DRHA al gewone NRHA patterns, dus 4 spins, changementen en stops.

Ik ben echter niet compleet geweest in mijn mail hierboven. Als je fl. 750,00 hebt gewonnen in de Green As Grass moet je naar de Rookie en/of NRHA non pro. Echter, ook al heb je in de Green as Grass nog geen fl 750,00 gewonnen, mag je ook gewoon Rookie (op een hand) starten (dus aan beide klassen deelnemen).

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 12:36

Oeps, en nog een antwoord vergeten te geven.

Stallen in het land kunnen zelf besluiten of zij een DRHA/NRHA reining willen organiseren. Daar krijgen wij dan een aanvraag voor en die wordt behandeld door de DRHA. Het is dus afhankelijk van de organiserende partij of er een DRHA/NRHA reining is.
In verband met MKZ was de wedstrijd in Zwiep (Achterhoek), de Late Lente Show, afgelast.
Na Vorstenbosch is er een wedstrijd bij Peter Simons in Hoeven op 15 juli. Vervolgens is er tijdens het NK WRAN weer een grote NRHA Lawson Open en Non Pro reining en 16-18 november een NRHA/DRHA show op Vorstenbosch.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers