Anderhalf en al 1.60m

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Anderhalf en al 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 21:00

Vandaag nog even mijn "veulen" goed bekeken. Ze stond bij Zannekin op stal aangezien het dak van onze stallen weggewaaid is, waarvoor natuurlijk heeeel veel dank aan Zannekin.
Balte stond dus samen met haar moeder in 1 stal en tot onze grote verbazing komt haar schoft al iets hoger dan die van haar moeder. Haar moeder is 1.60m. Balte wordt eind maart 2 jaar.
Weet er iemand hoeveel veulens nog groeien tussen anderhalf en drie a vier jaar? Of zal ik al maar een ladder gaan kopen....

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:13

hi die van mij was met 2 jaar 1.62 ze is nu vier en 1.74 dus 12 centimeter gegroeid


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:41

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:43

Mijn hengst heb ik in januari gekocht en toen was hij al zowat 1.70, hij was toen goed anderhalf jaar.
Gister heb ik hem weer opgemeten en hij is maar nauwelijks gegroeid... Gelukkig maar Pling

Ken er overigens ook zat welke na hun 3e nog dik 10 cm groeide, afkloppen dus...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 00:09

Het groeien gaat in stukken. Je kan eigenlijk alleen bij een heel jong veulen zien hoe groot die wordt. Grote veulens zijn soms kleine jaarlingen, bloed heeft een lange nagroei en traumas en omstandigheden van voeding, beweging etc hebben allemaal invloed. Een grote is nooit beknopt ook al valt de schofthoogte tijdens de groei tegen. Sommigen zijn "klaar" als ze twee zijn anderen als ze 6 of 7 zijn. Dus de diverse verhalen hier kunnen allemaal kloppen. Een feit is, je kunt er nauwelijks iets aan veranderen, buiten een gezonde opfok met vooral veel beweging.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 00:38

he hallo
mijn jaarling is +- 1.55
bij het opfok adres stond een hengstje van kimberley die was al 165 toen hij 1 jaar was !!!
ik vraag me af hoe groot die wel niet word

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 09:27

Dank je Sarabande, je stelt me gerust.
Mijn lesgever zei gisteren ook al aan de telefoon dat het best zou kunnen dat ze haar grootste groeischeut al gehad heeft.
Balte was een vrij klein veulen en nu dus een grote jaarling. Het is mijn eerste veulen vandaar ik soms wat geruststellend advies nodig heb Knipoog
Wat de opfok en de eventuele trauma's betreft ahum. Ze loopt nog altijd bij haar moeder en slobbert nog regelmatig wat melk. Verder heeft ze quasi dag en nacht uitloop en uiteraard krijgt ze nog eten bij.

Afbeelding

half augustus genomen...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:38

sarabande schreef:
Het groeien gaat in stukken. Je kan eigenlijk alleen bij een heel jong veulen zien hoe groot die wordt. Grote veulens zijn soms kleine jaarlingen, bloed heeft een lange nagroei en traumas en omstandigheden van voeding, beweging etc hebben allemaal invloed. Een grote is nooit beknopt ook al valt de schofthoogte tijdens de groei tegen. Sommigen zijn "klaar" als ze twee zijn anderen als ze 6 of 7 zijn. Dus de diverse verhalen hier kunnen allemaal kloppen. Een feit is, je kunt er nauwelijks iets aan veranderen, buiten een gezonde opfok met vooral veel beweging.


Poeh nou, wat een geruststelling ...... Mijn ukkie van bijna 9 maanden is nog zwaar onder de maat, maar volgens kenners is er dus niets van te zeggen wat het uiteindelijke resultaat wordt Verdrietig .

Eén ding is zeker:
Citaat:
Een feit is, je kunt er nauwelijks iets aan veranderen, buiten een gezonde opfok met vooral veel beweging.


Dat heeft ze wel in ieder geval!!!! Haha! Verder is het dus maar gewoon afwachten!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:20

Teigetje schreef:
Dank je Sarabande, je stelt me gerust.
Mijn lesgever zei gisteren ook al aan de telefoon dat het best zou kunnen dat ze haar grootste groeischeut al gehad heeft.
Balte was een vrij klein veulen en nu dus een grote jaarling. Het is mijn eerste veulen vandaar ik soms wat geruststellend advies nodig heb Knipoog
Wat de opfok en de eventuele trauma's betreft ahum. Ze loopt nog altijd bij haar moeder en slobbert nog regelmatig wat melk. Verder heeft ze quasi dag en nacht uitloop en uiteraard krijgt ze nog eten bij.

Afbeelding

half augustus genomen...

verwende slungel! Haha! *LOL*

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:56

Anoukie schreef:
Poeh nou, wat een geruststelling ...... Mijn ukkie van bijna 9 maanden is nog zwaar onder de maat, maar volgens kenners is er dus niets van te zeggen wat het uiteindelijke resultaat wordt Verdrietig .

Eén ding is zeker:
Citaat:
Een feit is, je kunt er nauwelijks iets aan veranderen, buiten een gezonde opfok met vooral veel beweging.


Dat heeft ze wel in ieder geval!!!! Haha! Verder is het dus maar gewoon afwachten!!


Ik hou me ook maar vast aan zulke uitspraken, tallie is nu 2, 5 en ik zit nog te wachten op dr groeispurt (ze is 1.55, ik dreig dr ook te verkopen als pony!) maarja alles wat langzaam gaat is goed heb ik gehoord


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 bezoekers