Goed nieuws!Ik weet wat ik wil!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Goed nieuws!Ik weet wat ik wil!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 20:28

Hoi!

Niet zo heel lang geleden plaatste ik een topic met de vraag of jullie waren waar je moest zijn.
Ik voelde me knap *minder prettig* omdat ik me afvroeg wat ik in hemelsnaam deed in een verpleeghuis.
Nou bij deze dus een update.
Het kwartje viel een paar dagen terug Haha!
En ik wil een stichting tot leven roepen.Het gaat heten ''Stichting Kind&Dier''.
Mijn idee erachter is om kinderen die psychische/sociale (ik doel niet op lichamelijk/geestelijk gehandicapten) problemen hebben dieren te laten verzorgen.Ze betrekken in de zorg met mn paard,hond (dierenasiel) en andere dieren (kinderboederij).
Ik weet zelf , en meerdere met mij, dat dieren je ontzettend kunnen helpen als je je niet goed voelt.
Aan chinouc heb ik een enorme steun als ik me minder voel.
Dit wil ik met de kinderen delen.Ik wil die kinderen echt dolgraag helpen door middel van dieren.
Een vriendin van me studeerd voor psycholoog en zij wil me helpen.Mn vriend staat er ook achter en wil graag helpen.
Ik heb het nog niet helemaal rondgedacht maar alles begint een beetje op poten te komen.
En ik weet het..ik ben pas 23, wie ben ik om te zeggen dat ik die kinderen kan helpen.Daar twijvelde ik ook aan, maar door de possitieve reacties om me heen wil ik het gaan proberen.
Ik begin klein en hoop later te kunnen uitbreiden.Gelukkig heb ik die mogelijkheid.
Aangezien het een stichting wordt vraag ik er niks voor, alleen bij tevredenheid een gift .Dat spaar ik dan op en kan ik gebruiken om nieuwe dieren aan te schaffen.
Eigelijk heb ik altijd al met dieren willen werken en ik wilde toch altijd mensen helpen.Dus ja, eigelijk valt het op zn plek.
Het voelt alleen nog als een droom, nou zorgen dat het werkelijkheid wordt.
Ok wat vinden jullie ervan?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:30

Het klinkt allemaal heel mooi!
Als je het kunt realiseren zou het perfect zijn!

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:31

Wat een goed idee!!!! Je kunt hier zeker kinderen mee helpen! Mooi dat je zoiets in het leven wilt roepen. En natuurlijk ook fijn voor jezelf dat je eindelijk hebt gevonden wat je echt wil....

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:46

Wat een geweldig idee!
Je zult waarschijnlijk wel hard moeten knokken om je plan te realiseren, maar als dit echt is wat je leuk vindt dan moet je er voor gaan en komt het allemaal goed!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 20:58

Dank jullie wel!
Ik ga er zeker voor knokken Haha!

Ik moet toegeven dat ik het ook wel doodeng vind maar ook zo leuk!
Maar als jullie nog tips hebben!Ik hoor het graag!

Groetjes
Janneke

Anoniem

Re: Goed nieuws!Ik weet wat ik wil!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:42

Jenna schreef:
Aangezien het een stichting wordt vraag ik er niks voor, alleen bij tevredenheid een gift .Dat spaar ik dan op en kan ik gebruiken om nieuwe dieren aan te schaffen.


Klein vraagje.........waar ga je zelf dan van leven?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:09

En eventuele diploma' s en bestuursleden...
De verzorging......

Het idee vind ik hartstikke goed en hoop van harte dat het je lukt...

In Amerika (hier in NL weet ik het niet) heb je bijv. mensen die met hun honden naar verpleegtehuizen gaan om de mensen met de honden te laten "prutsen" (klinkt oneerbiedig mar weet even geen ander word) = wandelen, borstelen, aaien etc.

In Nederland heb je dat ze met geitjes, konijnen en andere (boerderij)dieren naar verpleegtehuizen gaan/gingen.

Dan heb je nog boerderijen voor jonge crimininelen en voor gehandicapten......

Mischien handig om je eerst bij zijn groep/stichting aan te sluiten om kennis cq ervaring op te doen.....

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 20:45

Ik blijf gewoon werken.Ik doe het allemaal naast mn werk.Verlopig in elk geval.Mijn vriend kwam met dit voorstel omdat we over een jaar of twee een groot deel van zijn salaris kunnen leven.
Ik begin ook gewoon met 1 of 2 kinderen.kan ik meteen zien of het werkt.

In principe heb ik geen diploma's nodig.Ik kan wel een soort curses volgen bij de kvk.
De verzorging is geen probleem want ik verzorg mn dieren nu ook.

Ik ga binnenkort een afspraak maken met de notaris.Kijken wat hij me kan vertellen en wat hij voor me kan doen.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:03

Leuk zeg dat je nu eindelijk weet wat je wilt Lachen
Heel erg veel plezier!