contragalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 13:04

een vraagje: Appie gaat altijd in de goede galop, heel soms gaat het fout maar dan maakt ze gewoon een galopwisseling, nu heb ik dus een probleempje Haha! , omdat ze altijd in de goede galop wil wil ze niet in contragalop! hoe leer ik dit haar aan? Verward ik heb al eens geprobeert om gewoon een galopwissel te maken in de rechter (en linker)galop om zo in contragalop te gaan maar dan valt ze na een paar passen contragalop in draf ook al drijf ik mezelf te pletter! Lips are sealed
Wie heeft er tips? Alles is welkom!


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:01

prbeer eens gebroken lijnen te rijden in galop. Dit wordt vaak als begin oefening gebruikt voor de contragalop. Dit net zolang doen totdat ze dit zonder problemen vlekkeloos kan. In de M1 proeven staan nog een aantal figuren om te beginnen met de contragalop. In deze oefeningen hoef nog geen lange stukken contra te doen, maar raak je het elke keer even aan.

kristel_kris
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:11

ik ben het met sjakie eens en ik denk ook als ze het maar even doet gewoon haar de hemel in prijzen en dat dan steeds verder en langer laten werken.

behandel een dier met respect en je zult respect terug krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:57

Met Kawa heb ik eerst op wedstrijden gesprongen voordat ik ging dressuren.
Dus hij kende de wissels al en niet altijd wachtend op mijn hulp.
Toen ik contra moest gaan oefen sprong hij dus ook over en je zag hem bijna denken van, ik ga niet zo moeilijk lopen doen Knipoog

ik heb de contra toen geoefend op hele flauwe wendingen.
Dus een flauwe bebroken lijn enz.
Van hand veranderen en dan maar een paar passen contra aan het eind.
Dus voordat hij over ging springen al weer naar de draf.
En flink belonen.
En dat dan heel langzaam uitbouwen naar mee passen.

Blijf ook goed stil zitten, want een beetje je gewicht verleggen is genoeg om om te springen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:53

Vooral met oefeningen in galop is het ontzettend belangrijk om recht te blijven zitten en niet een kant ophangen, paarden die de wissels kennen zullen dan met de contra omspringen of je krijgt overal wissels.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:54

Vooral met oefeningen in galop is het ontzettend belangrijk om recht te blijven zitten en niet een kant ophangen, paarden die de wissels kennen zullen dan met de contra omspringen of je krijgt overal wissels.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:54

Vooral met oefeningen in galop is het ontzettend belangrijk om recht te blijven zitten en niet een kant ophangen, paarden die de wissels kennen zullen dan met de contra omspringen of je krijgt overal wissels.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:00

Ja Steef. Na 3 keer weten we het nou wel hoor Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:01

Mijn verbinding is niet zo lief vandaag, komt door de storm (schotel) . Grmbl...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 08:43

Een eenvoudige contragalop kom je pas in de M1 tegen. Het is een oefening die veel balans van je paard verlangt. In de M1 zit ook de volte 10 meter in galop, dit geeft wel iets aan over eht niveau van verzamelen. Voor een goede cotnra moet je paard behoorlijk sterk zijn en dat oefen je alleen maar door flink te blijven trainen totdat je paard sterk genoeg is.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 15:59

Ik ga het zeker proberen! bedankt voor de reacties!

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:36

ik dee altijd van hand verandere in galop op x recht stellen naar a en dan de kand op in welke galop je zit en als die dat kan kan je wel is hele maal proberen

ibo

rijden met tantieme gaat het super

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:10

ik verander altijd gewoon in galop van hand en houd wanneer je weer op de hoefslag komt stelling naar buiten, om het paard te leren is het voor je paard makkelijker om je gewicht iets naar binnen te verplaatsen. Ook een slangevolte in galop is makkelijker omdat de meeste paarden niet omspringen als je een flauwe bocht naar de andere kant maakt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers